اجرای قانون مالیات بر خودروهای لوکس به 1401 موکول شد

به گزارش وبلاگ بهروز، بر اساس قانون تازه، خودروهایی که ارزش روز آنها بیشتر از 1 میلیارد تومان باشد، مشمول قانون مالیات بر خودروهای لوکس هستند. طبق این قانون، اگر در خانواده 2 خودرو دارید (فقط خودروهایی که به نام افراد تحت تکفل شما است) و مجموع ارزش روز این 2 خودرو هم بیشتر از یک میلیارد تومان است، باز هم مشمول مالیات بر خودروهای لوکس خواهید بود.

اجرای قانون مالیات بر خودروهای لوکس به 1401 موکول شد

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای احکام بودجه همانند مالیات از خانه ها و ماشین های لوکس فراهم نشده و عایدی دولت از محل اخذ مالیات صفر است. به نظر می رسد اجرای بعضی از تبصره ها موکول به سال 1401 خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از دولت خواسته ایم که در اسرع وقت زیرساخت ها برای اجرای بودجه را فراهم نموده تا شاهد اجرای دقیق آن باشیم.

این مالیات به صورت پله ای محاسبه می گردد؛ به این صورت که از مالکان خودروهایی که قیمت روز آنها بین 1 میلیارد تا 1.5 میلیارد تومان باشد، مبلغی معادل 1 درصد ارزش روز خودرو مالیات دریافت می گردد. هرچه ارزش روز خودرو از این مبلغ بیشتر باشد، اندازه مالیات اخذ شده هم به صورت تصاعدی افزایش پیدا می نماید.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ بهروز مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "اجرای قانون مالیات بر خودروهای لوکس به 1401 موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون مالیات بر خودروهای لوکس به 1401 موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید