میتسوبیشی تمام برقی می گردد

به گزارش وبلاگ بهروز، شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز تا اواسط دهه 2030، فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی را روانه بازار خواهد نمود تا راهبرد برقی سازی خود را برای حفظ رقابت در بازارهای کلیدی تقویت کند.

میتسوبیشی تمام برقی می گردد

به گزارش دنیای اقتصاد، شرکت میتسوبیشی که در اتحاد با رنو و نیسان موتور است، خاطرنشان کرد طی پنج سال آینده 16 مدل تازه را عرضه خواهد نمود. این خودروساز ژاپنی که با خودروی اوتلندر اسپرت مشهور شده است، به هدف گذشته خود مبنی بر اینکه نیمی از خودروهای تازه خود را تا سال مالی 2030 الکتریکی کند، پایبند بود و متعهد شد این اندازه را تا سال 2035 تا 100درصد افزایش دهد. بر اساس گزارش رویترز، خودروهای الکتریکی در سال مالی 2021 حدود هفت درصد از کل فروش خودروهای تازه میتسوبیشی را به خود اختصاص دادند. میتسوبیشی برنامه میان مدت تازهی را اعلام نموده است که به کوشش های کربن زدایی آن سرعت می بخشد. این برنامه که چالش 2025 نامیده می گردد، بر توسعه خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای صرفا الکتریکی تاکید دارد. از مجموع 16 خودروی تازه که در پنج سال آینده به بازار می آیند، 9 مورد از آنها به طور جزئی یا کامل برقی خواهند شد. تا سال 2028، میتسوبیشی میخواهد چندین خودروی الکتریکی را روانه بازار کند: یک پیکاپ تراک، یک شاسی بلند دوردیفه و دو خودروی برقی اضافی که با همکاری رنو و نیسان پیشرفته اند.

تا سال 2030، این برند ژاپنی امیدوار است نیمی از فروش جهانی خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. برای رسیدن به آنجا، باید 5/ 1میلیارد دلار (200میلیارد ین) برای تامین باتری های لازم سرمایه گذاری گردد. در همین حال، پیش بینی می گردد انتشار CO2 در این محدوده تا 40درصد در سه سال آینده کاهش یابد. به زودی تا سال 2035، خط فراوری میتسوبیشی فقط از مدل های هیبریدی و الکتریکی تشکیل خواهد شد. دستیابی به هدف بلندپروازانه با تقویت روابط با شرکای اتحاد رنو و نیسان انجام خواهد شد. برای آمریکای شمالی، میتسوبیشی در حال برنامه ریزی یک خط فراوری پیشرفته و الکتریکی در سه سال آینده است.

منبع: فرارو

به "میتسوبیشی تمام برقی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میتسوبیشی تمام برقی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید