استان سمنان 13 هزار معلول دارد

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان 13 هزار و 226 معلول شامنل ذهنی، جسمی و حرکتی و ... زیر پوشش بهزیستی دارد، گفت: سالانه خدمات توانبخشی به این معلولان ارائه می گردد.

استان سمنان 13 هزار معلول دارد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهروز از سمنان ،علیرضا ایزد پور صبح دوشنبه در جمع وبلاگ بهروز همزمان با هفته معلولان به میزبانی سالن جلسات بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای 13 هزار و 226 معلول جسمی و حرکتی است، تاکید نمود: چهار هزار و 789 نفر از این افراد معلولان حوزه جسمی و حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه معلولان ذهنی دو هزار و 921 نفر از مجموع خانواده بزرگ بهزیستی استان سمنان را تشکیل می دهند، اعلام کرد: تعداد معلولان شنوایی استان سمنان یک هزار و 703 نفر، معلولان بینایی یک هزار و 696 نفر، و معلولان اعصاب و روان یک هزار و 532 نفر است بعلاوه در بخش معلولیت های مرتبط با صوت و گفتار 624 نفر تحت پوشش قرار داشته و پرونده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان دفتر توانمندسازی معلولان را مرجع رسیدگی به امورات این قشر دانست و تاکید نمود: از ابتدای امسال سه هزار و 754 نفر بهره مند از طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شدند بعلاوه پرداخت یاری هزینه تحصیلی دانش آموزی به 970 نفر از معلولان استان از جمله دیگر اقدامات بهزیستی بوده است.

ایزد پور با بیان اینکه در امسال یاری هزینهایابوذهابتعداد 648 نفر از جامعه معلولان استان سمنان پرداخت شده است، تاکید نمود: پرداخت حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی برای 314 نفر و بعلاوه پرداخت یاری هزینه تشویقی دانشجویی برای 37 دانشجوی معلول در کنار پرداخت یاری هزینه درمان و توانبخشی مبتلایان به اختلالات متابولیکی برای 25 نفر از دیگر اقدامات حوزه دفتر توانبخشی بوده است.

وی با بیان اینکه در امسال نزدیک به یک هزار مورد تشخیص نوع و مشخص شدت معلولیت موسوم به کمیسیون های پزشکی اجرا شده است، بیان داشت: اجرای برنامه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده برای 530 پرونده معلولان استان سمنان از دیگر اقدامات اجرا شده در امسال به وسیله بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه توزیع 200 ویلچر برای معلولان زیر 18 سال با یاری مراکزی مانند ستاد اجرایی و… از دیگر اقدامات اجرا شده برای معلولان در سال 1400 بوده است، بیان داشت: ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از 300 نفر از معلولان، تأمین و واگذاری وسایل یاری توانبخشی به تعداد 965 نفر و بعلاوه پرداخت یاری هزینه تأمین اندام مصنوعی و پروتز و وسایل بهداشتی مرتبط با آن برای 98 نفر از دیگر کارهایی است که برای معلولان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استان سمنان 13 هزار معلول دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان سمنان 13 هزار معلول دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید