المپیاد نجوم سابقه 12 ساله دارد

به گزارش وبلاگ بهروز، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان در دوازدهمین المپیاد نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار گردید گفت: رتبه اول دنیا را در این المپیاد کسب کردیم و روسیه و چین بعد از ما دوم و سوم شدند. ما شش طلا و سه نقره کسب کردیم.

المپیاد نجوم سابقه 12 ساله دارد

به گزارش وبلاگ بهروز، فاطمه مهاجرانی در نشستی که در استودیو الفبا برگزار گردید با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان در دوازدهمین المپیاد نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار گردید گفت: رتبه اول دنیا را در این المپیاد کسب کردیم و روسیه و چین بعد از ما دوم و سوم شدند. ما شش طلا و سه نقره کسب کردیم.

وی اضافه کرد: المپیاد نجوم سابقه 12 ساله دارد. نجوم قبلا جداگانه برگزار نمی شد و با فیزیک یکی بود که به پیشنهاد ایران از فیزیک مستقل شد و خودمان در ابتدا میزبانی آن را به عهده گرفتیم. این ظرفیت را داریم که میزبانی المپیاد را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هدی غلام زاده توانست کاپ بهترین رصد را بدست بیاورد و به عنوان سومین نفر دنیا معرفی گردید اظهار کرد: تعداد دختران کم بود ولی همان یک نفر بسیار خوب درخشید. هر سال دو تیم را اعزام می کنیم و سال جاری دو تیم پنج و چهار نفره اعزام شدند.

مهاجرانی با بیان اینکه المپیاد یک مسیر طولانی است و 18 ماه طول می کشد گفت: دانش آموزان سال قبل شرکت کردند و مراحل اول و دوم را طی کردند و وارد دوره نهایی شدند. تعداد زیاد رصد در دوره طلا اهمیت دارد و علت اینکه دانش آموزان ما خوب درخشیدند، رصد بالا بود. سال جاری در تابستان از امکانات دانشگاه امیرکبیر استفاده کردند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: اساتید خوبی همراه کاروان ما بود و دانش آموزانی که دوره های قبل مدال کسب نموده بودند به آنها یاری کردند.

وی به امضای تفاهم نامه ای با سازمان فضایی اشاره نمود و گفت: این سازمان نزدیک به 50 رصدخانه دارد و قرار شده این ظرفیت در اختیار دانش آموزان ما قرار بگیرد و یاری می نماید تا تجربه های ما قابل تکرار باشد. اردوها و اساتید خوب یاری می نمایند تا بچه ها به اعتماد به نفس قابل قبولی برسند. این ظرفیت می تواند به حوزه نجوم آماتوری یاری کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه اولین بار است رتبه اول دنیای را در المپیاد نجوم کسب نموده ایم و تا کنون اولین رتبه را نداشته ایم اظهار کرد: کشورهای جنوب شرق آسیا در سال های گذشته بسیار خوب کار می نمایند. امیدوارم بتوانیم رتبه اول را در سال های بعد نگه داریم.

وی اضافه کرد: دانش آموزان المپیادی ما در دوره متوسطه دوم تحصیل می نمایند. مدال آوران ما از یزد، تهران و چند استان دیگر بودند. عمدتا دانش آموزان مدارس سمپاد و یکی دو نفر هم دانش آموز مدارس غیرانتفاعی هستند.

مهاجرانی درباره مهاجرت نخبگان اظهار کرد: مهاجرت یک موضوع چندعاملی است و ریشه در عوامل مختلفی دارد. هرچه قدر بیشتر احساس وطن دوستی را در وجود دانش آموزان نخبه بپرورانیم و منتقل کنیم در ماندگاری آنها تاثیر بیشتری دارد. داشتن صندلی و شغل و سهم در ساخت آینده کشور نیز بسیار مهم است. اگر نخبه ای بداند در آینده به او احتیاج است و او را می خواهند، اگر برود هم برمی شود.

وی تاکید نمود: افراد را نمی توانیم پایبند کنیم اما می توانیم دلبسته شان کنیم. باید برایشان برنامه داشته باشیم تا اگر می روند دوباره برگردند. انگشت اتهام در نهایت به سمت ما مسئولین است. باید کاری کنیم که بچه ها بدانند اینجا خانه شان است و باید به خاطر حب وطن بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "المپیاد نجوم سابقه 12 ساله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیاد نجوم سابقه 12 ساله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید