بازگشت به دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی هواوی Nova Y9a

به گزارش وبلاگ بهروز، شرکت هواوی در طراحی گوشی نو خود یک صفحه نمایش تمام صحفه را ارائه نموده است.

بازگشت به دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی هواوی Nova Y9a

به گزراش وبلاگ بهروز، شرکت هواوی در سکوت خبری از گوشی هوشمند هواوی Nova Y9a در بازار آفریقای جنوبی رونمایی کرد. شرکت هوآوی در حالی اقدام به استفاده از دوربین های پاپ آپ نموده است که امروزه استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ تقریباً به صفر رسیده، زیرا بیشتر گوشی های هوشمند موجود در بازار دارای طراحی صفحه نمایش سوراخ دار یا بریدگی قطره ای هستند.

چنان که می دانیم دوربین پاپ آپ (Pop-up) نوعی دوربین است که داخل گوشی واقع شده است و به صورت کشویی از بالای قاب گوشی بیرون می آید و پس از عکاسی به جای خود باز می گردد. دوربین های پاپ آپ یک فناوری نسبتاً تازه است و اولین بار این نوع دوربین ها به وسیله شرکت هوآوی در سال 2015 در گوشی هوآوی shot X استفاده شد. علت به کارگیری این نوع دوربین ها در درجه اول ظاهر زیبا و متفاوت آنهاست. از طرفی با استفاده از این فناوری با توجه به حذف سوراخ پانچ و بریدگی قطره ای دوربین سلفی، حاشیه های پنل جلویی کاهش می یابد و امکان ارائه یک نمایشگر تمام صفحه فراهم می گردد.

جذابیت اصلی گوشی Nova Y9a این است که به دوربین سلفی پاپ آپ مجهز شده است که به آن اجازه می دهد یک صفحه نمایش تمام صفحه، بدون هر گونه سوراخ پانچ یا بریدگی ناچ داشته باشد. در ادامه سایر اطلاعات مربوط به مشخصات، ویژگی ها و قیمت گوشی هوشمند Nova Y9a را ارائه خواهیم کرد.

گوشی هواوی Nova Y9a دارای صفحه نمایش 6.63 اینچی IPS LCD بدون بریدگی ناچ یا سوراخ پانچ است. نمایشگر این دستگاه وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل را ارائه می دهد. هواوی ادعا نموده است که این گوشی نسبت صفحه نمایش به بدنه 92 درصدی را ارائه می دهد. ماژول دوربین پاپ آپ دارای یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.

پنل پشتی گوشی هوشمند Nova Y9a دارای یک ماژول دوربین دایره ای است. در این ماژول یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک لنز عمق 2 مگاپیکسلی قرار داده شده است. سیستم دوربین این گوشی بعضی از ویژگی های عکاسی مانند حالت فوق العاده شبانه، EIS (تثبیت کننده الکترونیکی تصویر) و فیلمبرداری 1080P را ارائه می دهد.

گوشی Nova Y9a در حقیقت یک گوشی میان رده است. این گوشی از چیپست Helio G80 بهره می برد. این چیپست با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 عرضه می گردد. یک اسلات کارت NM نیز برای افزودن فضای ذخیره سازی روی آن وجود دارد. در این گوشی نسخه قدیمی تر سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 10، به همراه رابط کاربری EMUI 10.1 اجرا می گردد. گوشی Nova Y9a نیز مانند سایر گوشی های محصول شرکت هواوی، فاقد برنامه ها و خدمات گوگل است.

گوشی Nova Y9a دارای یک باتری 4300 میلی آمپری برای تأمین انرژی است. این دستگاه بعلاوه از فناوری شارژ سریع 40 واتی SuperCharge پشتیبانی می نماید. ویژگی های ارتباطی این دستگاه نیز شامل 4G VoLTE، وای فای 802.11ac، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و جک 3.5 میلی متری صدا می باشد. برای تأمین امنیت، یک اسکنر اثر انگشت در کنار قاب واقع شده است. در سرانجام آنالیز مشخصات این گوشی باید اضافه کنیم که ضخامت این گوشی 8.95 میلی متر و وزن آن 197 گرم است.

گوشی هواوی Nova Y9a در بازار آفریقای جنوبی 6499 راند (تقریبا برابر 417 دلار آمریکا) قیمت گذاری شده است. این گوشی بعلاوه به زودی راهی بازار های خاورمیانه و آسیای میانه خواهد شد. طراحی این گوشی شامل سه رنگ Space Silver، صورتی Sakura و Midnight Black می گردد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "بازگشت به دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی هواوی Nova Y9a" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت به دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی هواوی Nova Y9a"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید