ریلمی C30S یک گوشی چینی مالی با باتری قدرتمند

به گزارش وبلاگ بهروز، کشور چین با عرضه محصولاتی از برند شیائومی و هوآوی نشان داده که در حوزه تکنولوژی حرفی برای گفتن دارد. حالا این کشور مدتی است برند Realme را به بازار عرضه نموده که به عنوان یک کمپانی بی نام و نشان در مقایسه با رقبای سرسخت خود کوشش می نماید پیروز عمل کند. ریلمی از سال 2018 فعالیت خود را شروع نموده و در این مدت توانسته ثابت کند که گوشی های هوشمندش دست کمی از گوشی های دیگر رقبای چینی خود ندارد. این برند به تازگی محصولی را معرفی نموده که مشخصات فنی عالی و قیمتی پایین دارد. در این مقاله از خبرنگاران اطلاعاتی کامل و جامع در خصوص گوشی ریلمی C30S ارائه می گردد. بنابراین اگر در پی یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب هستید تا انتها مقاله همراه ما باشید.

ریلمی C30S یک گوشی چینی مالی با باتری قدرتمند

مشخصات کلی ریلمی C30S

  • گوشی Realme C30S دارای یک صفحه نمایشگر 6.5 اینچی است که طراحی ناچ دارد.
  • این گوشی مقرون به صرفه قیمت دارای صفحه نمایش +HD بوده و نرخ نوسازی تصویر در آن 60 هرتز است. با توجه به مالی بودن این گوشی، اندازه پایین نرخ نوسازی دور از انتظار نیست.
  • نمایشگر گوشی ریلمی C30S حدود 16.7 میلیون رنگ داشته و نسبت نمایشگر به بدنه در آن حدود 82.1% است. این نسبت نشان می دهد که این گوشی حاشیه زیادی دارد.
  • این گوشی با حافظه داخلی 32 گیگابایت با رم 2 گیگابایت و 3 گیگابایت و همین طور با حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایت عرضه شده است. حافظه ذخیره سازی کمی است بنابراین انتظار می رود این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی کند.
  • سیستم عامل این گوشی اندروید 12، Realme UI Go است و تا چند سال از آن پشتیبانی خواهد شد.
  • گوشی Realme C30S دارای یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است که در یک جزیره مربعی با حاشیه های منحنی قرار گرفته است.
  • این گوشی از کارت حافظه Micro SDXC پشتیبانی می نماید بنابراین برای افزایش فضای ذخیره سازی و جبران حافظه داخلی کم می توانید از آن بهره ببرید.
  • تراشه این گوشی از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است. این تراشه به عنوان یک تراشه میانه شناخته می گردد و برای گوشی مالی مانند Realme C30S مناسب است.
  • این گوشی دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که با باتری گوشی های پرچمدار برابری می نماید.
  • گوشی Realme C30S در رنگ های آبی و مشکی عرضه شده است.

بدنه و نمایشگر گوشی ریلمی C30S

از نظر بسیاری از کاربران، نمایشگر مهم ترین بخش از یک گوشی هوشمند است. نوع نمایشگر نشان می دهد که چه کیفیتی می تواند داشته باشد. در خصوص گوشی های مالی به جای نمایشگر از نوع AMOLED از نمایشگر از نوع IPS LCD استفاده می نماید که قاعدتا کیفیت پایین تری در مقایسه با AMOLED دارد. یکی از مواردی که شاید به عنوان معایب این گوشی در نظر گرفته گردد اندازه روشنایی صفحه است. حداکثر روشنایی 400 نیت نشان می دهد که این گوشی در زیر نور شدید و مستقیم آفتاب نمی تواند اطلاعات را به خوبی نمایش دهد و کاربر در زمان خوانش آن ها با مشکل روبرو خواهد شد.

مشخصات فنی بدنه و نمایشگر گوشی Realme C30S

  • ابعاد بدنه گوشی Realme C30S حدود 2×75.7×8.5 میلی متر (6.46×2.98×0.33 اینچ) است. این ابعاد برای یک گوشی هوشمند مناسب بوده و جای گیری آن در دست عالی خواهد بود.
  • وزن این گوشی 186 گرم (6.56 اونس) است که برای یک گوشی هوشمند با ابعاد ذکر شده در فوق، وزن مناسبی است.
  • در خصوص ساخت این گوشی باید گفت که جلو شیشه ای بوده و پشت و فریم آن پلاستیکی است. فریم پلاستیکی به عنوان یک نقطه ضعف شناخته می گردد چون معمولا فریم بیشتر در معرض ضربه قرار داشته و بهتر است از جنس آلومینیومی باشد.
  • این گوشی از دو سیم کارت نانو سیم همزمان یکی فعال پشتیبانی می نماید.
  • صفحه نمایش از نوع IPS LCD بوده و حداکثر روشنایی در آن 400 نیت است. بنابراین در زمان تابش شدید و مستقیم نور خورشید خوانش داده های روی گوشی کمی مشکل خواهد بود.
  • نرخ نوسازی تصویر در گوشی ریلمی C30S حدود 60 هرتز است که برای یک گوشی مالی اندازه مناسبی است. اما به هر صورت قابل مقایسه با نرخ نوسازی تصویر در گوشی های هوشمند میان رده و پرچمدار نیست.
  • ابعاد نمایشگر 6.5 اینچ (102.0 سانتی متر مربع) بوده و نسبت نمایشگر به بدنه در آن حدود 82.1% است. این درصد نشان می دهد که گوشی Realme C30S دارای حاشیه زیادی است.
  • رزولوشن تصویر در این گوشی 720×1600 پیکسل و بسیار کمتر از گوشی های میان رده است. این اندازه رزولوشن تصویر نشان از مالی بودن گوشی دارد.
  • تراکم پیکسلی در این گوشی حدود 270 پیکسل در این است که حدودا نصف تراکم پیکسلی گوشی های پرچمدار خواهد بود.

جدول مشخصات بدنه و نمایشگر گوشی Realme C30S

مشخصاتبدنه و نمایشگر گوشی Realme C30S
ابعاد بدنه164.2x75.7x8.5 میلی متر (6.46x2.98x0.33 اینچ)
وزن186 گرم (6.56 اونس)
ساختجلو شیشه ای، پشت و فریم پلاستیکی
سیم کارتدو سیم کارت نانو سیم همزمان یکی فعال
نوع صفحه نمایشIPS LCD
ابعاد صفحه نمایشگر6.5 اینچ (102.0 سانتی متر مربع)
نسبت نمایشگر به بدنهحدود 82.1%
رزولوشن720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلیحدود 270 پیکسل در هر اینچ
نرخ نوسازی تصویر60 هرتز
حداکثر روشنایی400 نیت
رنگ هامشکی و آبی

سخت افزار گوشی ریلمی C30S

سخت افزار همواره یکی از مهم ترین بخش های گوشی های هوشمند بوده است. تراشه قدرتمند نشان می دهد یک گوشی چه کاربری هایی داشته و آیا می توان با آن کارهای سنگین انجام داد و بازی های سنگین را به خوبی اجرا می نماید یا خیر. در حال حاضر اسنپدراگون برترین تراشه موجود در حوزه تکنولوژی برای گوشی های هوشمند است اما این تراشه برای گوشی های پرچمدار استفاده می گردد و حالا که Realme C30S یک گوشی مالی است نباید انتظار داشته باشیم در آن از تراشه اسنپدراگون استفاده شده باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص سخت افزار این گوشی ارائه می گردد.

مشخصات فنی سخت افزاری گوشی Realme C30S

  • سیستم عامل گوشی Realme C30S از نوع Realme UI S Edition و مبتنی بر اندروید 12 است. به گفته کمپانی تولیدکننده، سیستم عامل این گوشی تا چند سال پشتیبانی و به روز خواهد شد.
  • تراشه این گوشی از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است. این تراشه یک محصول میان رده بوده که برای گوشی های مالی انتخاب مناسبی است.
  • پردازنده مرکزی گوشی Realme C30S از نوع Octa Core 6 گیگاهرتزی Cortex A55 است.
  • پردازنده گرافیکی این گوشی از نوع IMG8322 است.
  • این گوشی از کارت حافظه Micro SDXC پشتیبانی می نماید بنابراین می توانید برای افزایش فضای ذخیره سازی و جبران حافظه داخلی کم این گوشی از کارت حافظه بهره ببرید.
  • حافظه داخلی این گوشی شامل 32 گیگابایت با 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم است که برای یک گوشی مالی مناسب خواهد بود.

جدول مشخصات فنی سخت افزاری گوشی Realme C30S

مشخصاتسخت افزار گوشی Realme C30S
سیستم عاملRealme UI S Edition و مبتنی بر اندروید 12
تراشهUnisoc Tiger T612 دوازده نانومتری
پردازنده مرکزیOcta Core 1.6 گیگاهرتزی Cortex A55
پردازنده گرافیکیIMG8322
کارت حافظه Micro SDXCپشتیبانی می نماید
حافظه داخلی32 گیگابایت با 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم

دوربین گوشی ریلمی C30S

گوشی Realme C30S به عنوان یک محصول مالی دارای یک دوربین در پنل پشتی است. این دوربین که در یک جزیره مربعی با گوشه های منحنی قرار گرفته 8 مگاپیکسل بوده و دارای قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p است. 8 مگاپیکسل برای گوشی های هوشمند امروزی شاید کم باشد اما شما با یک گوشی پایین رده مالی طرف هستید بنابراین نباید انتظار یک دوربین 50 مگاپیکسلی را داشته باشید. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص دوربین های این گوشی ارائه می گردد.

دوربین اصلی

دوربین 8 مگاپیکسلی واید، سایز سنسور 4.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

قابلیت های دوربین اصلی

فلاش LED، پانوراما و HDR

قابلیت های فیلم برداری دوربین اصلی

فیلم برداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

دوربین سلفی

دوربین 5 مگاپیکسلی واید، سایز سنسور 5.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

قابلیت های دوربین سلفی

HDR

قابلیت های فیلم برداری دوربین سلفی

فیلم برداری با کیفیت 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه

جدول مشخصات فنی دوربین گوشی Realme C30S

مشخصاتدوربین گوشی Realme C30S
دوربین اصلیدوربین 8 مگاپیکسلی واید، سایز سنسور 4.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
قابلیت های دوربین اصلیفلاش LED، پانوراما و HDR
فیلم برداری دوربین اصلیفیلم برداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
دوربین سلفیدوربین 5 مگاپیکسلی واید، سایز سنسور 5.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
قابلیت های دوربین سلفیHDR
فیلم برداری دوربین سلفیفیلم برداری با کیفیت 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه

باتری گوشی ریلمی C30S

باتری نقطه قوت گوشی ریلمی C30S است. این گوشی دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که با باتری گوشی های هوشمند پرچمدار برابری می نماید. ضروری است بدانید که تراشه یکی از موارد معین کننده در اندازه مصرف انرژی در گوشی های هوشمند است. هر چقدر تراشه استفاده شده قدرتمندتر باشد قاعدتا اندازه مصرف انرژی پایین تر بوده و باتری مدت زمان بیشتری شارژ نگه می دارد. در خصوص گوشی Realme C30S تراشه از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است و به عنوان یک تراشه میان رده یا میانه شناخته می گردد. در کنار چنین تراشه ای داشتن باتری با ظرفیت بالا یک مزیت محسوب خواهد شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص باتری این گوشی ارائه می گردد.

مشخصات باتری گوشی Realme C30S

  • باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض است.
  • ظرفیت باتری گوشی Realme C30S حدود 5000 میلی آمپر ساعت است و به عنوان یک باتری قدرتمند شناخته می گردد.
  • این گوشی دارای درگاه شارژ Micro USB 2.0 است.

جدول مشخصات باتری گوشی Realme C30S

مشخصاتباتری گوشی Realme C30S
نوع باتریلیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر ساعت
درگاه شارژMicro USB 2.0

صدا و اسپیکر گوشی ریلمی C30S

با وجود اینکه گوشی ریلمی C30S یک گوشی مالی و پایین رده است اما صدای خوبی دارد. با وجود اسپیکرهای قوی این گوشی می توانید موسیقی را با صدایی گیرا گوش داده و فیلم ها را با صدایی شفاف ببینید. یکی از مزایای این گوشی پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون است. همان طور که می دانید هندزفری های بی سیم کمترین اندازه تاخیر صدا را دارند و این موضوع برای گیمرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون می توانند بازی های حساسی مانند کالاف دیوتی را که صدای پای دشمن در آن بسیار سرنوشت ساز است به خوبی و بدون تاخیر بشنوند.

قیمت گوشی ریلمی C30S

قیمت گوشی ریلمی C30S در بازار اروپا حدود 100 یورو است. این قیمت جهانی است و برای معین قیمت نهایی در بازار ایران باید ابتدا هزینه های گمرکی و حمل و نقل و موارد دیگر را به آن اضافه کنید. این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده و در آینده نزدیک موجود خواهد شد.

حرف آخر درباره گوشی ریلمی C30S

ریلمی یکی از برندهای محبوب چینی است که از سال 2018 فعالیت خود را شروع نموده است. این برند در طی این سال ها نمونه های قابل توجهی از گوشی های هوشمند را روانه بازار نموده که یکی از آن ها گوشی ریلمی C30S است. این گوشی با توجه به قیمت حدود 100 یورویی به عنوان یک گوشی مالی شناخته می گردد. تراشه گوشی Realme C30S از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است که یک تراشه میان رده است اما در مقابل یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. این گوشی دارای مشخصات خوبی برای یک نمونه مالی است و قیمت مناسبی نیز دارد. با توجه به مشخصات فنی آنالیز شده در این مقاله آیا شما این گوشی را انتخاب می کنید؟

سوالات متداول درباره گوشی Realme C30S

منبع: بلاگ دیوار

به "ریلمی C30S یک گوشی چینی مالی با باتری قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی C30S یک گوشی چینی مالی با باتری قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید