بایونتا 3 سال آینده عرضه می شود؛ اولین تریلر گیم پلی بازی منتشر شد

به گزارش وبلاگ بهروز، پس از نزدیک به چهار سال انتظار، بالاخره برای اولین بار بایونتا 3 (Bayonetta 3) نمایش داده شده است. در برنامه نینتندو دایرکت امروز، شاهد انتشار اولین تریلر گیم پلی بایونتا 3 و انتشار تصاویر و اطلاعات مربوط به آن بودیم. بایونتا 3 در مقایسه با دو قسمت قبل، حسابی فرق کرده و قرار است در سال 2022 میلادی به صورت انحصاری روی نینتندو سوییچ عرضه شود.

بایونتا 3 سال آینده عرضه می شود؛ اولین تریلر گیم پلی بازی منتشر شد

چهار سال پیش بود که دقیقا روی همین وب سایت، خبر معرفی بایونتا 3 را منتشر کردیم و از همان زمان تا ساعتی پیش، هیچ اطلاعات دیگری از بازی منتشر نشده بودند. نه چیزی از گیم پلی دیده بودیم و نه جمله ای درباره بازی گفته شده بود. در این میان هیدکی کامیا و دیگر اعضای استودیوی بازی سازی پلاتینیوم گیمز هر چند ماه یک بار مجبور بودند تا در مصاحبه های مختلف خود از پاسخ به سوال های متعدد درباره بایونتا 3 سر باز بزنند. هیدکی کامیا چند سال تمام پشت سر هم به طرفداران از شرایط مساعد بازی می گفت و به آن ها اطمینان می داد که مسئله ای در توسعه آن وجود ندارد و نمایش بازی به دست تهیه کننده آن یعنی نینتندو صورت خواهد گرفت.

برنامه نینتندو دایرکت امروز با صحبت از فیلم سوپر ماریو حسابی غافلگیرمان کرده بود و در حالی که به زمان سرانجام برنامه نزدیک می شدیم و اطمینان پیدا کرده بودیم که برای چند دهمین بار در سال های اخیر خبری از بایونتا 3 نیست، با ظاهر متفاوت بایونتا و اولین تریلر گیم پلی بایونتا 3 روبرو شدیم. تریلر گیم پلی بایونتا 3 اختتامیه عالی برنامه نینتندو دایرکت بود و خوشبختانه هم به میزان کافی اطلاعات تازه دارد که حداقل تا انتشار تریلر بعدی بخواهیم خودمان را با همین ویدیوی نسبتا کوتاه سرگرم کنیم.

نخستین تریلر بایونتا 3 پیش از هر چیز ما را با طراحی ظاهری تازه شخصیت اصلی مجموعه یعنی خود بایونتا آشنا می کند. نه تنها بایونتا از نظر ظاهری بسیار متفاوت تر از دو قسمت قبل طراحی شده، بلکه این تفاوت به دیگر بخش های بازی هم آمده است. از نظر هنری، بایونتا 3 به هیچ وجه دنباله روی دو قسمت قبل نیست. از طراحی هیولاها گرفته تا محیط بازی و صد البته افکت های گرافیکی، همه چیز بازی با دو قسمت قبل فرق می کند. واضح است که با یک موتو پایه متفاوت طرف هستیم. نورپردازی بازی مدرن تر شده است و جنس اشیای مختلف داخل محیط هم بهتر به تصویر کشیده شده است. استودیوی بازی سازی پلاتینیوم گیمز یکی از زیباترین و باکیفیت ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ یعنی Astral Chain را ساخته است که گرافیکی عجیب و غریب و خیره کننده روی این کنسول ارایه می دهد، اما در عوض با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا می شود. می توانیم به راحتی ببینیم که بایونتا 3 از نظر کیفیت گرافیکی پایین تر از Astral Chain قرار می گیرد، اما تریلر گیم پلی بازی کاملا با سرعت 60 فریم اجرا می شود؛ یعنی در واقع اولویت سازندگان بازی به درستی روی اجرای بازی با سرعت 60 فریم بوده که لازمه یک بازی مثل بایونتا است.

پس از اینکه کمی به طراحی های بازی و ظاهر تازه بایونتا نگاه کردیم، طولی نمی کشد تا تریلر وارد گیم پلی می شود. تفاوت ها این جا هم ادامه دارند. می توانیم ببینیم که بایونتا 3 تمرکز بسیار بیشتری روی مبارزات بسیار بزرگ دارد. در دو قسمت قبلی بایونتا، می توانستیم در نقاط مشخصی از هر مرحله، یک هیولای از قبل مشخص شده را احضار کنیم و به کمک این هیولا، دشمنان و غولآخرها را شکست دهیم، ولی بایونتا 3 اجازه می دهد تا خودمان حین مبارزه هیولایی که می خواهیم را انتخاب و احضار کنیم؛ آن هم ظاهرا در هر نقطه ای که می خواهیم. این موضوع همه چیز گیم پلی را تغییر می دهد، مخصوصا که می توانیم ببینیم هر هیولا قدرت و حرکات خاص خود را دارد. صحبت از حرکات شد، می توانیم در این تریلر هم چنین ببینیم که حرکات اصلی بایونتا هم فرق کرده اند. حرکات بایونتا در دو قسمت نخست حفظ شده بودند و تنها در بایونتا 2 با زمان بندی و جزییات انیمیشنی بیشتر اجرا می شدند، اما با توجه به آنچه در تریلر بایونتا 3 می بینیم، بایونتا مشغول اجرای حرکات کاملا متفاوتی است.

بایونتا 2 اتفاقات هر مرحله را بسیار گسترده تر از قسمت نخست کرده بود؛ آن هم در سطحی که به هیچ وجه انتظارش را نداشتیم. به نظر می رسد که بایونتا 3 حتی پایش را از قسمت دوم هم فراتر می گذارد. در همین تریلر، بایونتا هیولایی در حد و میزان گودزیلا را احضار می کند و به جان غولآخر بسیار بزرگی می اندازد. سپس در ادامه می بینیم که روی همین هیولا سوار می شود تا در شهر ویران مرحله بازی، حین مبارزه و با سرعتی بالا، به نقطه دیگری برود.

تریلر بایونتا 3 پر از جزییات ریز و درشت است؛ از سلاح های متفاوت و تازه بازی گرفته تا تمام کننده های کاملا تازه و بزرگتری که با یک کلید و طی صحنه ای سینمایی، دشمن را تکه و پاره می کنند. حتی می توان درباره دشمنان تازه بازی صحبت کرد که چه از نظر ظاهری و چه از نظر گیم پلی، اصلا شبیه به فرشتگان همیشگی این سری بازی ها نیستند. با این حال، دیدن تریلر را به خودتان واگذار می کنیم.

همانطور که گفتیم، هیچ چیز از بازی نمی دانستیم و خبر نداشتیم که چه کسانی روی ساخت آن کار می کنند. در سرانجامی تریلر برای اولین بار با کارگردان و تهیه کننده بایونتا 3 آشنا شدیم که سابقه کار روی این مجموعه را نداشته اند. یوسکه میاتا (Yusuke Miyata) به نام کارگردان بایونتا 3 انتخاب شده و پس از نمایش اولین تریلر بازی، او پیغامی منتشر کرده است. میاتا در وب سایت رسمی پلاتینیوم گیمز نوشته است که هیدکی کامیا، خالق سری بایونتا، روی ساخت این بازی هم نظارتی جدی داشته؛ طوری که او می گوید کامیا اعصاب کارگردان را با نظراتش درباره دقت گیم پلی خرد کرده است.

کارگردان بایونتا 3 در پیغام خود نوشته است که از نظر او دو عنصر در سری بایونتا بسیار مهم هستند. اولین عنصر، خود شخصیت بایونتا است. او می گوید که تلاش بسکمک کرده اند تا شخصیت بایونتا و دیگر شخصیت های این مجموعه به بهترین و دوست داشتنی ترین شکل خود در این قسمت تازه حضور پیدا کنند. عنصر دوم مهم این سری هم از نظر یوسکه میاتا، گیم پلی اکشن دقیق و لذت بخش است؛ طوری که بازی کننده بتواند به راحتی و با دقت بالا، کاری که می خواهد را با شخصیت انجام دهد. او اضافه کرده که آن ها هم چنین مطمئن شده اند تا پیشرفت های ژانر اکشن را هم در سال های گذشته لحاظ کنند و کامل ترین گیم پلی اکشن ممکن را ارایه دهند.

نهایتا، کارگردان بایونتا 3 گفته است که ساخت بازی در مراحل سرانجامی قرار گرفته است و آن ها بی وقفه مشغول تست و آزمایش بخش های مختلف بایونتا 3 هستند تا مطمئن شوند که بازی از همه نظر سرگرم کننده باشد.

طبق خبری که نینتندو گفت، بازی بایونتا 3 برای عرضه در سال 2022 در نظر گرفته شده است. می توانید اولین تریلر بازی و تصاویر منتشر شده از آن را در ادامه ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بایونتا 3 سال آینده عرضه می شود؛ اولین تریلر گیم پلی بازی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایونتا 3 سال آینده عرضه می شود؛ اولین تریلر گیم پلی بازی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید