بهترین رستوران های ارزان استانبول ، تجربه غذایی ارزان و خوشمزه

به گزارش وبلاگ بهروز، کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان محسوب می گردد. این شهر توریستی رستوران های زیادی دارد که هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. قطعا انتخاب یک رستوران مناسب که هم از لحاظ کیفیت غذا و هم هزینه در سطح خوبی قرار داشته باشد، کار آسانی نیست. آن هم در شهری که هیچ شناختی از آن ندارید و حتی زبان مردم آن را نیز بلد نیستید. نگران نباشید! ما در مطلب رستوران های ارزان استانبول قصد داریم بهترین رستوران های ارزان استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید و دوست دارید تا طعم غذاهای خوشمزه ترکی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بچشید، با در میان انبوهی از ارزان ترین رستوران های استانبول همراه باشید.

بهترین رستوران های ارزان استانبول ، تجربه غذایی ارزان و خوشمزه

رستوران خان زاده (Hanzade Terrace Restaurant)

رستوران خان زاده در محله سلطان احمد واقع شده و به بعضی از جاذبه های توریستی چون مسجد سلطان احمد، بازار بزرگ استانبول و موزه ایاصوفیه نزدیک هست. از این رو شما می توانید بعد از گشت و گذار روزانه و بازدید از مکان های دیدنی به رستوران خان زاده رفته و یکی از وعده های غذایی صبحانه دیر وقت، ناهار یا شام را در این رستوران میل نمایید. اگر تصمیم دارید چند دقیقه ای استراحت کنید و به بازدید خود ادامه دهید، همچنان می توانید این رستوران را انتخاب نموده و یک نوشیدنی فوق العاده را در فضای دلپذیر آن نوش جان کنید. مهمترین ویژگی رستوران خان زاده تراس این است که منظره ای بسیار زیبا از تنگه بسفر را برای میهمانان خود به نمایش گذاشته است. این رستوران علاوه بر فضای باز دارای امکانات دیگری چون وای فای رایگان و جای پارک نیز بوده و انواع غذاهای خاورمیانه ای، باربیکیو، ترکی، گریل و دریایی را در منوی خود دارد. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران که یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول هست، باید به ناحیه فاتح، محله امین سینان، خیابان پیر لوتی، پلاک 35/اِی (No:35/A, Piyer Loti Cd., Emin Sinan Mahallesi, Fatih) مراجعه نمایید. رستوران خان زاده همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 23 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود هست. هزینه غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 22 تا 42 لیر ترکیه (معادل 47,420 تومان تا 90,540 تومان) در می آید. توجه داشته باشید که رستوران خان زاده منوی ویژه گیاهخواران ندارد و اگر به دنبال غذاهای حلال هستید نیز به این رستوران نروید. این رستوران امکانات لازم برای برقراری میهمانی های خانوادگی و جلسات کاری را نیز برای مشتریان خود فراهم نموده است.

رستوران ارتاکلار کباب لحم عجین (Ortaklar Kebap Lahmacun)

رستوران ارتاکلار کباب لحم عجین یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول است که بر خلاف نامش که دو واژه کباب و لحم عجین را در خود دارد، غذاهای متنوعی را در منوی خود جا داده است. یکی از ویژگی های این رستوران موقعیت مکانی جالب آن بوده که در نبش دو کوچه قرار گرفته و منظره ای جالب ایجاد نموده است. رستوران ارتاکلار انواع غذاهای خاورمیانه ای، ترکی، محلی، گریل، باربیکیو و استیک را در منوی غذایی خود دارد. علاوه بر این، غذاهای مخصوص گیاهخواران و غذاهای حلال نیز در این رستوران دیده می شود. از جمله امکانات این رستوران می توان به جایگاه کودک، غذای بیرون بر، امکان ارسال غذا و وای فای رایگان اشاره نمود. برای خوردن غذاهای خوشمزه رستوران ارتاکلار باید به منطقه فاتح، محله بین بیر دیرک، خیابان پیکانه، پلاک 27 (No:27, Peykhane Cd., Binbirdirek Mh., Fatih) مراجعه نمایید. رستوران ارتاکلار در سه وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از میهمانان بوده و غذاهایی خوشمزه را برای آنان سرو می نماید. اگر قصد خوردن ناهار یا شام را ندارید، می توانید دقایقی را در این رستوران استراحت نموده و یک نوشیدنی گوارا سفارش دهید. غذاهای رستوران ارتاکلار بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 22 لیر ترکیه (معادل 47,420 تومان) هزینه دارد. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول هست، فضای کافی برای گروه های بزرگ را داشته و امکان برقراری میهمانی های خانوادگی در آن ممکن است. نکته جالب توجه در رستوران ارتاکلار این است که بر روی میزهای رستوران و در زیر شیشه ها پول بسیاری از کشورها قرار داده شده که در بین آن ها ریال ایران نیز دیده می شود.

کافه رستوران ولوت گالاتا (Velvet Cafe Galata)

یک کافه رنگارنگ با محیطی دلنشین و صمیمی که می تواند برای دقایقی آرامش را برایتان به همراه داشته باشد. شما می توانید یک نوشیدنی گرم یا خنک سفارش دهید یا اینکه یکی از وعده های غذایی صبحانه، صبحانه دیروقت یا ناهارتان را در این مکان نوش جان کنید. ولوت گالاتا انواع غذاهای ترکی و محلی، غذاهای مخصوص گیاهخواران و غذاهای حلال را در منوی غذایی خود داشته و در بخش کافه نیز نوشیدنی ها و دسرهای خوشمزه ای را برای مشتریان خود سرو می نماید. از جمله امکانات این کافه رستوران می توان به غذای بیرون بر، جایگاه در فضای باز و وای فای رایگان اشاره نمود. برای خوردن غذاهای خوشمزه این کافه رستوران که یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول به حساب می آید، باید به ناحیه بی اوغلو، محله برکت زاده، خیابان بویوک هندک (Büyük Hendek Cd., Bereketzade Mahallesi, Beyoğlu) مراجعه نمایید. رستوران ولوت گالاتا همه روزه از ساعت 10 صبح تا 20:30 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود هست. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 32 لیر ترکیه (معادل 68,980 تومان) هزینه دارد. تنها ایرادی که می توان از این کافه گرفت، فضای کوچک آن بوده که باعث می شود اغلب مواقع ظرفیت آن تکمیل باشد.

رستوران بیلیجه کباب (Bilice Kebap)

رستوران بیلیجه کباب یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول است که مورد توجه بسیاری از گردشگران این شهر واقع شده است. تجربه نشان داده که اگر یک بار به این رستوران بروید، قطعا برای بار دوم و سوم نیز آن را امتحان خواهید کرد. از ویژگی های این رستوران می توان به فضای محبت آمیز و صمیمی، غذاهای دلچسب و دوست داشتنی و رفتار گرم و محبت آمیز پرسنل آن اشاره نمود. رستوران بیلیجه کباب انواع غذاهای خاورمیانه ای، ترکی، محلی و حلال را در منوی غذایی خود داشته و امکاناتی چون غذای بیرون بر، جایگاه در فضای باز و تلویزیون را نیز برای مشتریان خود فراهم نموده است. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران باید به ناحیه بی اوغلو، محله آسمالی مسجیت، خیابان آسمالی مسجیت، پلاک 8 (No:8, Asmalı Mescit Cd., Asmalı Mescit Mahallesi, Beyoğlu) مراجعه نمایید. این رستوران در وعده های غذایی ناهار، شام و شام دیر وقت آماده پذیرایی از میهمانان بوده و خوشمزه ترین غذاها را برای آن ها آماده می نماید. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 42 تا 100 لیر ترکیه (معادل 90,540 تومان تا 215,570 تومان) هزینه دارد.

رستوران العامد (El Amed Terrace)

یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول، رستوران العامد بوده که در منطقه فاتح واقع شده و به بسیاری از جاذبه های دیدنی این شهر نزدیک است که از بین آن ها می توان موزه ایاصوفیه را نام برد. پیشنهاد می کنیم پس از بازدید از این موزه حتما سری به رستوران العامد زده و کباب های بی نظیر آن را امتحان نمایید. یکی از مهمترین ویژگی های این رستوران چشم انداز بسیار زیبای آن به سمت تنگه بسفر هست. اگر دوست داشته باشید می توانید یک شام خوشمزه را در این رستوران نوش جان نموده و تصویر زیبایی از نورپردازی پل بسفر را در مقابل چشمان خود داشته باشید. رستوران العامد انواع غذاهای بین المللی، اروپای شرقی، باربیکیو، حلال، محلی و ترکیبی را برای مشتریان خود آماده نموده و دارای منوی ویژه وگان ها، گیاهخواران و فاقد گلوتن نیز است. از جمله امکانات این رستوران نیز می توان به امکان ارسال غذا، بیرون بر، جایگاه در فضای باز، بوفه، جای پارک، تلویزیون و وای فای رایگان اشاره نمود. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران باید به ناحیه فاتح، محله علمدار، خیابان نورو عثمانیه، پلاک 3 (No:3, Nuru Osmaniye Cd., Alemdar Mh., Fatih) مراجعه نمایید. رستوران العامد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23:30 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود بوده و وعده های غذایی صبحانه، صبحانه دیروقت، ناهار و شام را برای آنان سرو می نماید. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 54 تا 108 لیر ترکیه (معادل 116,400 تومان تا 232,810 تومان) هزینه دارد. رستوران العامد فضای کافی برای گروه های بزرگ داشته و امکان برقراری میهمانی های خانوادگی و مناسبت های خاص نیز وجود دارد.

رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه (Ziya Baba Turk Mutfagi)

رستوران ضیا بابا یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول است که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده است. در منوی این رستوران انواع غذاهای خاورمیانه ای، ترکی، محلی و حلال دیده شده و بخشی نیز به وگان ها و گیاهخواران اختصاص داده شده است. از جمله امکانات این رستوران می توان به غذای بیرون بر و جایگاه در فضای باز اشاره نمود. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران باید به ناحیه فاتح، محله کوچوک ایاصوفیه، خیابان کدیرگا لیمانا، پلاک 136 (No:136, Kadırga Limanı Cd., Küçük Ayasofya Mah, Fatih) مراجعه نمایید. این رستوران همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 23:15 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود بوده و وعده های غذایی صبحانه، صبحانه دیروقت، ناهار، شام و شام دیروقت را برای آنان سرو می نماید. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 60 لیر ترکیه (معادل 129,340 تومان) هزینه دارد.

رستوران باربیکیو کوچوکگلو (Kucukoglu Barbecue Restaurant)

رستوران باربیکیو در منطقه توریستی فاتح واقع شده و در نزدیکی مکان های دیدنی چون بازار بزرگ استانبول و موزه ایاصوفیه واقع شده است. اگر به بازدید از این موزه رفتید یا مشغول خرید در بازار بزرگ این شهر هستید، می توانید برای وعده های غذایی ناهار و شام به رستوران باربیکیو مراجعه نموده یا دقایقی به استراحت بپردازید و یک نوشیدنی گوارا نوش جان کنید. با اینکه رستوران باربیکیو در منطقه ای شلوغ و توریستی واقع شده است، اما محیط دلنشین و برخورد خوب پرسنل آن، آرامش را برای لحظاتی به شما منتقل خواهد نمود. این رستوران انواع غذاهای بین الملل، مدیترانه ای، ترکی، گریل و دریایی را در منوی غذایی خود داشته و با کیفیت خوبی برای مشتریان خود آماده می نماید. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران باید به ناحیه فاتح، محله علمدار، خیابان استاد کاظم اسماعیل گورکان، پلاک 2 (no:2, Prof. Kazım İsmail Gürkan Cd., Alemdar Mh., Fatih) مراجعه نمایید. این رستوران ظرفیت 43 نفر را داشته و همه روزه از ساعت 11 صبح تا 23 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود هست. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 64 تا 150 لیر ترکیه (معادل 137,960 تومان تا 323,350 تومان) هزینه دارد. اگر با ماشین شخصی خود به رستوران باربیکیو که یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول هست می روید، نگران نباشید. این رستوران جای پارک به اندازه کافی داشته و هزینه ای نیز بابت آن دریافت نمی شود.

رستوران گالاتا (Galata Kitchen)

برج گالاتا، یکی از جاذبه های توریستی شهر استانبول است که معمولا در لیست بازدید گردشگران این شهر گنجانده می شود. در نزدیکی این برج رستورانی با نام گالاتا راه اندازی شده که غذاهای باکیفیت و ارزانی را برای مشتریان خود آماده می نماید. فضای کوچک و آرام این رستوران این فرصت را به شما می دهد که دقایقی در آن به استراحت پرداخته و یک نوشیدنی گوارا سفارش دهید. همچنین می توانید ناهار یا شام خود را در این رستوران نوش جان کنید. رستوران گالاتا انواع غذاهای خاورمیانه ای، مدیترانه ای، ترکی و محلی را در منوی غذایی خود داشته و با کیفیت خوبی برای مشتریان آماده می نماید. علاوه بر این منوی ویژه ای نیز برای گیاهخواران و وگان ها در نظر گرفته شده و غذاهای فاقد گلوتن و حلال نیز در منو گنجانده شده اند. از جمله امکانات این رستوران نیز می توان به غذای بیرون بر، جایگاه در فضای باز و وای فای رایگان اشاره نمود. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران باید به ناحیه بی اوغلو، محله مویدزاده، خیابان تاتار بی، پلاک 9بی (Tatar Beyi Sk. 9 B, Müeyyetzade. Mah., Beyoğlu) مراجعه نمایید. رستوران گاتالا همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 22:15 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان خود بوده و وعده های غذایی ناهار و شام را برای مشتریانش سرو می نماید. غذاهای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 86 لیر ترکیه (معادل 185.390 تومان) هزینه دارد.

رستوران تاریهی جسمه (Tarihi Çesme Restaurant)

تاریهی جسمه یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول بوده که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه کوچک واقع شده است. شما این فرصت را دارید که پس از بازدید از این مکان به رستوران تاریهی رفته و یک وعده غذای خوشمزه نوش جان کنید. اگر به این رستوران رفتید، مرغ با ادویه کاری آن را از دست ندهید. تاریهی جسمه انواع غذاهای مدیترانه ای، خاورمیانه ای، ترکی، محلی و غذاهای حلال را در منوی غذایی خود داشته و بخشی را نیز به غذاهای مخصوص گیاهخواران و وگان ها اختصاص داده است. شما می توانید غذای مورد نظرتان را با توجه به ذائقه خود سفارش داده و آن را در یکی از فضاهای باز و بسته رستوران نوش جان کنید. از جمله امکانات این کافه رستوران می توان به غذای بیرون بر، جایگاه در فضای باز و وای فای رایگان اشاره نمود. ویژگی جالب دیگری که در خصوص این رستوران وجود دارد، این است که در بسیاری از مواقع در هنگام ورود، از میهمانان با چای سیب و تکه ای نان پیتا پذیرایی می شود که در نوع خود بسیار جذاب و دلپذیر است. برای خوردن غذاهای خوشمزه رستوران تاریهی جسمه باید به ناحیه فاتح، محله ایاصوفیه کوچک، خیابان مسجد ایاصوفیه کوچک، پلاک 1 (No:1, Küçük Ayasofya Cami Sk., Küçük Ayasofya Mh., Fatih) مراجعه نمایید. رستوران تاریهی همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 23:30 شب آماده خدمت رسانی به میهمانان و مشتریان خود بوده و وعده های غذایی صبحانه دیروقت، ناهار، شام و شام دیروقت را برای آن ها سرو می نماید. غذاهای این رستوران بسیار ارزان بوده و یک وعده غذایی برای دو نفر چیزی حدود 108 تا 214 لیر ترکیه (معادل 232,810 تومان تا 461,320 تومان) هزینه دارد.

رستوران بالکان لوکانتاسی (Balkan Lokantasi)

آخرین رستورانی که در بین ارزان ترین رستوران های استانبول معرفی می کنیم، بالکان لوکانتاسی نام دارد که در ناحیه فاتح واقع شده و به بسیاری از جاذبه های توریستی استانبول نزدیک هست. از این رو شما این فرصت را دارید که یکی از وعده های غذایی خود را در این رستوران نوش جان نموده و یک غذای ارزان با طعم فوق العاده را نوش جان کنید. فضای رستوران بالکان با همه شلوغی که دارد، بسیار دلچسب و دوست داشتنی است و غذا خوردن در آن می تواند ساعات خوب و به یادماندنی را برایتان رقم بزند. در این رستوران می توانید غذاهای خاورمیانه ای، ترکی و انواع سوپ های خوشمزه را سفارش دهید. ویژگی غذاهای این رستوران در اندازه پرس های آن است که شما را کاملا سیر می نماید. اگر گیاهخوار هستید، نگران نباشید. رستوران بالکان لوکانتاسی غذاهای ویژه گیاهخواران و وگان ها را نیز در منوی خود جای داده است. برای خوردن غذاهای خوشمزه رستوران بالکان لوکانتاسی باید به ناحیه فاتح، محله هوجاپاشا، خیابان هوجا پاشا، پلاک 12 (No: 12, Hoca Pasa Sok., Hocapasa Mah., Fatih) مراجعه نمایید. این رستوران در وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از میهمانان بوده و خوشمزه ترین غذاها را برای آن ها آماده می نماید. جالب است بدانید که رستوران بالکان لوکانتاسی چندین شعبه دیگر نیز در شهر استانبول دارد.

منبع: همگردی

به "بهترین رستوران های ارزان استانبول ، تجربه غذایی ارزان و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های ارزان استانبول ، تجربه غذایی ارزان و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید