به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش گرد و غبار در اثر کاهش بارندگی

به گزارش وبلاگ بهروز، کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا در فصل بهار خطر افزایش گرد و غبار در خراسان جنوبی را افزایش داده است.

به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش گرد و غبار در اثر کاهش بارندگی

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با به بارندگی کمتر از حد میانه امسال در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی بر دیگر استان های کشور در تولید گرد و غبار پیشتاز است و این آمار ها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطر است.

خندان رو گفت: میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی (اول مهر1400) تا 7فروردین 1401 به 70.4 میلیمتر رسید که نسبت به آمار بلند مدت 19 درصد کاهش را نشان می دهد.

او گفت: تا هفته اول اردیبهشت ماه امسال بارش ها حدود 10 میلیمتر کمتر از شرایط عادی پیش بینی شده و از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دمای هوا تا یک درجه سلسیوس فراتر از شرایط عادی پیش بینی می شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شرق کشور از جمله خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کاهش بارندگی موجب تشدید پدیده گرد و غبار در این منطقه از ایران شده است.

خندان رو گفت: آلودگی در خراسان جنوبی از نوع ریزگرد ها است و ضرورت توجه به این امر، با توجه به خطر های که برای سلامت شهروندان و محیط زیست ایجاد می کند، از اهمیت جدی برخوردار است.

وبلاگ بهروز خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش گرد و غبار در اثر کاهش بارندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش گرد و غبار در اثر کاهش بارندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید