تاثیر مصوبه ایالت کالیفرنیا بر حضور ترامپ در انتخابات 2020

به گزارش وبلاگ بهروز، مصوبه ایالت کالیفرنیا در الزام دونالد ترامپ به انتشار اظهارنامه مالیاتی خود بیش از آنکه سد راه پیروزی رئیس جمهوری کنونی آمریکا درانتخابات 2020 باشد، توسل دموکرات ها به هر روشی برای الزام وی به انتشار اظهارنامه مالیاتی را نشان می دهد.

تاثیر مصوبه ایالت کالیفرنیا بر حضور ترامپ در انتخابات 2020

روزنامه لس آنجلس تایمز سه شنبه شب (8 مرداد) نوشت که گوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا قانون لزوم انتشار اظهارنامه مالیاتی فرمانداری و داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را امضا کرد.

به نوشته تارنمای نشریه فوربس، بر اساس این مصوبه، برای آنکه ترامپ (و هر نامزد دیگری) در فهرست نهایی رای گیری انتخابات درون حزبی جمهوریخواستار (ودموکرات ها) در ایالت کالیفرنیا قرار گیرد، باید اظهارنامه مالیاتی 5 سال اخیر را منتشر نماید.با این حال معلوم نیست که این قانون تاثیر مورد نظر خود را داشته باشد، چرا که ترامپ نیازی به نمایندگان این ایالت در رقابت های درون حزبی(اگر رقیبی در برابر او وجود داشته باشد!) ندارد.

ستاد انتخاباتی ترامپ از طرف دیگر اعلام کرده که در دادگاه علیه این قانون شکایت می کند.از سوی دیگر حتی اگر دادگاه جانب دولت محلی را بگیرد، وی می تواند از حضور در رقابت های ایالتی حزب جمهوریخواه در کالیفرنیا چشم پوشی کند، چرا که این ایالت از مجموع 2 هزار و 472 نمایندگان حزبی ایالات پنجاهگانه امریکا تنها 172 نماینده را به خود اختصاص می دهد و ترامپ برای کسب عنوان رسمی نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تنها به کسب آراء موافق یک هزار و 237 نماینده نیاز دارد.

نکته مهم آن است که این قانون تنها شامل انتخابات حزبی (و فرمانداری) در کالیفرنیا شده و بر روند سراسری رای گیری در 13 آبان 1399 تاثیری ندارد و حتی ممکن است اجرای آن به علت شکایات قانونی به تعویق افتد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون دو بار از ضرب الاجل معین شده ازسوی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود سرباز زده و اعلام کرده که هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

دموکرات های آمریکا خواستار بررسی اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در مورد تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری در ضمنً خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل شود.

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 13آبان 1399 برگزار می شود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تاثیر مصوبه ایالت کالیفرنیا بر حضور ترامپ در انتخابات 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مصوبه ایالت کالیفرنیا بر حضور ترامپ در انتخابات 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید