عفوهای لحظه آخری ترامپ

به گزارش وبلاگ بهروز، گزارش ها از کاخ سفید حاکی از آن است که دونالد ترامپ قرار است آخرین شگفتانه خود را پیش از ترک کاخ سفید تا ساعاتی قبل از شروع مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب امریکا با عفو یا مصونیت قضایی 100 نفر اعلام کند.

عفوهای لحظه آخری ترامپ

بنا به اعلام واشنگتن پست، رئیس جمهوری شکست خورده روز یکشنبه با دخترش ایوانکا و دامادش جارد کوشنر و چندین نفر از مشاورانش، تصمیمات نهایی را برای این اقدام گرفته اند و به احتمال بسیار زیاد این فهرست تا انتها روز سه شنبه اعلام می گردد. اما این در حالی است که تنها خود رئیس جمهوری از جزئیات این فهرست اطلاع دارد؛ ترامپ که از سوم نوامبر بارها بر این اقدام تأکید نموده بود با توجه به اینکه در این مدت امیدوار به تغییر نتیجه انتخابات و ماندن بود، بارها از استفاده از حق عفو رئیس جمهوری گذشت اما به گفته منابع مطلع حالا که همه درها به رویش بسته شده و آشوب کاخ کنگره اوضاع را برایش وخیم تر نموده، حاضر نیست بدون این کار کاخ سفید را ترک کند.

فهرست پررمز و راز ترامپ

فشارها برای عفو ریاست جمهوری از ماه نوامبر شروع شد و بیش از 14 هزار درخواست نیز به دفتر رئیس جمهوری فرستاده شده است، حتی منابع خبری اعلام نموده اند که نزدیکان ترامپ برای قراردادن نام متقاضیان عفو در این فهرست مبالغ بسیار بالایی را درخواست نموده اند. دونالد ترامپ در هفته های گذشته بارها به مشاورانش اعلام نموده است که می خواهد در این کار آزاد باشد و خودش انتخاب کند. جود دیری، سخنگوی کاخ سفید نیز از اظهارنظر در این باره امتناع کرد و آن را غیرمرتبط با دفترش در کاخ سفید عنوان نمود. گفته می گردد تا به امروز 94 نفر در فهرست ترامپ نهاده شده اند که 49 نفر آنها در هفته پیش از کریسمس و عمدتاً از میان دوستان و متحدان سیاسی رئیس جمهوری مشخص شده اند؛ بسیاری از آنها در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ در جریان تحقیقات شوراها محکوم شده اند که از میان آنها می توان به پل مانافورت، رئیس سابق کمپین ترامپ و روجر استون معتمد قدیمی رئیس جمهوری اشاره نمود؛ در حال حاضر اخبار فاش شده نام متهمان یقه سفیدها، یا متهمان کیفری در این فهرست را نشان می دهد اما کاملاً احتمال دارد که ترامپ بخواهد، در آخرین لحظات با قراردادن نام افرادی مانند استفن بنن، مشاور سابق کمپینش که به اتهام جمع آوری یاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و امریکا کلاهبرداری نموده بود یا رودولف جولیانی، وکیل شخصی اش که معاملات تجاری اش تحت آنالیز نهاده شده و اکنون نیز فاش شده برای اعطای عفو ها از 50 هزار دلار تا دو میلیون دلار درخواست نموده بود، جنجال به پا کند؛ از طرفی با وجودی که خانواده ترامپ هیچ یک پرونده قضایی ندارند اما اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال مصونیت آنها از سوی رئیس جمهوری مطرح است. سناتور لیندزی گراهام به شبکه فاکس نیوز گفت: افراد زیادی برای دریافت این امتیاز از رئیس جمهوری درخواست داده اند اما عفو بسیاری از آنها به کل اشتباه است. این در حالی است که ترامپ پیش تر نیز یک بار با عفو مایکل فلین، نخستین مشاور امنیت ملی اش که در جریان پرونده روس گیت محکوم شده بود و یک بار نیز به تازگی با عفو عاملان کشتار در عراق مورد نقدها بسیاری نهاده شد. با این حال گفته می گردد از آنجا که ترامپ بلافاصله پس از روی کار آمدن بایدن قرار است استیضاح گردد و اگر دادگاه رسیدگی به پرونده او به نتیجه برسد حتی شانس حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری را نیز از دست می دهد ،بنابراین به نوشته آسوشیتد پرس، او آخرین امتیاز ریاست جمهوری اش را برای کسانی استفاده خواهد نمود که بعد از خروج از کاخ سفید برایش منفعتی داشته باشند. به این ترتیب به گزارش سی ان ان، گرچه بسیاری امیدوارند نام امثال جولیان آسانژ در این فهرست باشد اما به نظر می رسد دکتر سالومون ملگن، چشم پزشک برجسته امریکا و از ثروتمندان و افراد با نفوذ فلوریدا شانس بیشتری داشته باشد. ملگن به اتهام چندین تخلف پزشکی به 17سال زندان محکوم شده بود.

منبع: ایران آنلاین

به "عفوهای لحظه آخری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفوهای لحظه آخری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید