تخصیص 450 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل

به گزارش وبلاگ بهروز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه این روزها تهدیدی به نام واردات برای فراوریکنندگان داخل وجود ندارد، گفت: مسولان استانی نگاه رونق به فراوری داشته باشند.

تخصیص 450 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل

به گزارش وبلاگ بهروز، محسن صالحی نیا (امروز 27 مردادماه) در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اندیمشک در جمع وبلاگ بهروز اظهار کرد: مسولان و دستگاه های اجرایی در استان در ارتباط با واحدهایی که در شهرک های صنعتی مستقر هستند نگاه رونق فراوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: استان هایی که دستگاه های اجرایی آن ها با همدلی و همسویی عمل نموده اند، به صورت نسبی توانسته اند شرایط مناسبی را برای واحدهای فراوریی رقم بزنند و همچنین طرح های بیشتری را به خاتمه برسانند.

معاون وزیر صنعت توضیح داد: واحدهای فراوریی امروزه اگر سرمایه در گردش مناسبی برای آن ها فراهم گردد، این اطمینان وجود دارد که فراوریات آن ها در سطح بازار داخلی و همچنین صادرات از مقبولیت برخوردار خواهد بود.

صالحی نیا با بیان اینکه این روزها تهدیدی به نام واردات برای فراوریکنندگان داخل وجود ندارد، گفت: تمهیداتی که دولت و وزارت صنعت اندیشیده اند آن است که کالاهای فراوری داخل برای تامین بازار داخل و همچنین صادرات، دارای مقبولیت باشد.

وی با اشاره به بحث مشکل نقدینگی واحدهای فراوریی ادامه داد: منابع داخلی بانک ها و همچنین منابع ریالی صندوق توسعه ملی از جمله تمهیداتی است که عمدتا در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و در جهت حمایت از فراوری به واحدها داده می گردد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: واحدهای فراوریکننده بزرگ با توجه به شرایطی که دارند برای تامین نقدینگی خود با بانک ها ارتباط دارند و وزارت صنعت نیز از آن ها حمایت می نماید.

صالحی نیا با اشاره به خسارت سیلاب به واحدهای فراوریی اظهار کرد: جمعا 450 میلیارد تومان در فاز اول از سوی دولت به بانک های عامل 6 استان خسارت دیده از سیلاب تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از سیلاب با نرخ سود 5 درصد تخصیص داده می گردد. در این زمینه در کوشش هستیم تا این میزان در نظر گرفته شده را افزایش دهیم و همچنین منابعی برای بازسازی بعضی از زیرساخت های آسیب دیده دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخصیص 450 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 450 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید