تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری

به گزارش وبلاگ بهروز، این حلوا با پودر بیسکویت تهیه می گردد و طعم و مزه فوق العاده ای دارد. شما می توانید این حلوا را برای مناسبت های مذهبی یا یک میان وعده سالم و خوشمزه تهیه کنید.

تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری

حلوا بدون آرد یکی از روش های بسیار جالب برای درست کردن حلوا است و برای تهیه آن دیگر احتیاجی به آرد ندارید. این حلوا قابلیت فرم دادن و ماسوره زدن را دارد و اگر تمام نکات را رعایت کنید یک حلوای درجه یک خوشمزه خواهید داشت. اگر آرد در دسترس ندارید و هوس یک حلوا کردید حتما این دستور پخت را دنبال نمایید. با وبلاگ بهروز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا بدون آرد

  • بیسکویت پودرشده 2 پیمانه
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • شیر 2 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • هل و زعفران به اندازه لازم

طرز تهیه حلوا بدون آرد

مرحله اول

ابتدا باید بیسکویت دلخواه را خرد کنید. شما می توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده نمایید ولی بیسکویت های پتی بور ساده گزینه خوبی برای تهیه این حلوا هستند. برای خرد کردن مواد را داخل غذاساز یا 123 بریزید و پودر کنید یا می توانید داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودر گردد.

مرحله دوم

در ادامه باید شربت مخصوص این حلوا را تهیه کنید. برای این کار شیر و شکر و کمی زعفران و پودر هل تازه کوبیده شده را داخل قابلمه بریزید و مداوم هم بزنید. نباید شیر بجوشد و قل بزند، فقط در حدی که شکر ذوب و شیر گرم گردد کافی است. پودر بیسکویت تهیه شده را یک بار از الک رد کنید تا یکدست گردد.

مرحله سوم

در ادامه پودر بیسکویت را داخل تابه بریزید و 5 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس کره و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و 5 دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید. حرارت باید میانه باشد و بیسکویت نباید زیاد تغییر رنگ دهد. حرارت را کم کنید تا در مرحله بعدی شربت تهیه شده را اضافه نمایید.

مرحله چهارم

شربت را به یاری ملاقه کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا جمع گردد. اگر می خواهید حلوا را ماسوره بزنید احتیاج نیست گهواره کنید و همین که حلوا جمع شد از روی حرارت بردارید و داخل قیف بریزید و اگر می خواهید داخل دیس بکشید کافی است دو دسته تابه را گرفته و به سمت چپ و راست حرکت دهید تا حلوا گهواره گردد. این روزها که بازار نذری گرم است، مطلب 6 نذری ساده که سریع آماده می شوند را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه حلوا بدون آرد

  • شیر اصلا نباید بجوشد و بیسکویت باید پودری و الک شده باشد تا بافت حلوا نرم و لطیف گردد.
  • می توانید هل را حذف یا از دانه هل بهره ببرید و در خاتمه آن را خارج نمایید.
  • اندازه افزودن زعفران به سلیقه خودتان بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از شیرینی های خانگی، کیک رژیمی با شیره انگور بدون فر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید