3 طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی

به گزارش وبلاگ بهروز، آیا تا حالا دسر با ترکیب فرنی و بستنی خورده اید؟ این ترکیب خوشمزه برای خیلی ها به خاطر بافت نرمی که دارد، مجذوب کننده است. ضمناً می توانید در طعم ها و رنگ های مختلف آن را درست کنید. در این مقاله از در دستور تهیه دسر فرنی بستنی را به 3 روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

3 طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی

طرز تهیه دسر فرنی بستنی با آرد برنج

زمان آماده سازی مواد دسر فرنی بستنی با آرد برنج: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی

آرد برنج: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 8 قاشق غذاخوری

بستنی وانیلی یا زعفرانی: 2 اسکوپ

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

خامه: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی

در این روش از طرز تهیه دسر فرنی با بستنی، کافی است با آرد برنج، ابتدا فرنی را درست کنید و بعد بستنی را به آن اضافه کنید. در آخر بستنی را اضافه کنید و در ظرف سرو یا قالب بریزید تا خودش را بگیرد. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر مجلسی تابستانی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: فرنی را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی، آرد برنج را 2 تا 3 بار از الک ریز رد کنید تا ناخالصی های آن گرفته گردد. سپس در یک قابلمه مناسب، شیر را با آرد برنج، شکر و گلاب بریزید و روی حرارت بگذارید.

مواد را هم بزنید تا گلوله گلوله نگردد. حرارت را روی حالت میانه قرار دهید تا شیر آغاز به جوشیدن کند و فرنی غلیظ گردد. برای مطالعه مرحله به مرحله روی لینک مطلب کلیک کنید.

شما برای خرید، از جمله آرد برنج، و از جمله گلاب می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله دوم: بستنی را اضافه کنید

در این مرحله، وقتی فرنی آماده شد، اجازه دهید کمی از دما بیفتد. سپس اسکوپ های بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی به هم بزنید تا کاملا در فرنی مخلوط گردد. در آخر مایه دسر را در قالب یا ظرف سرو بریزید و روی آن را با برش های میوه یا سس کارامل تزیین و سرو کنید.

برای تهیه می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

دستور دسر فرنی بستنی با ژله

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر فرنی بستنی با ژله: 5 تا 6 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی

شیر: 3 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

نشاسته پودر شده: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر ژله (با طعم دلخواه): 3 قاشق غذاخوری

آب سرد: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

آب جوش: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: 4 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی

برای دستور دسر فرنی بستنی، ابتدا باید ژلاتین را آماده کنید. سپس ژله و بعد فرنی را درست کنید. و خامه را هم با ژله و بستنی و فرنی مخلوط کنید و در قالب بریزید. این دسر یخچالی برای آماده شدن به 5 تا 6 ساعت زمان احتیاج دارد و سپس می توانید آن را سرو کنید. برای آموزش مراحل تهیه این دسر خوشمزه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی با ژله، پودر ژلاتین را در یک کاسه یا لیوان بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید. ظرف را روی بخار آب یا آب در حال جوشیدن قرار دهید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه، با حرارت غیر مستقیم، ژلاتین بن ماری گردد و ذرات آن به صورت حل شده و شفاف دربیایند.

مرحله دوم: ژله را درست کنید

پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذرات ژله حل شوند. با طعم های مختلف را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله سوم: فرنی را درست کنید

در این مرحله از دستور فرنی بستنی، نشاسته را بکوبید تا پودر گردد یا آن را در آسیاب بریزید. سپس از الک رد کنید تا ناخالصی ها و ذرات درشت آن گرفته گردد. در یک قابلمه، شیر، نشاسته و شکر را بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد.

را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: بقیه مواد دسر را اضافه کنید

بعد از این که فرنی آماده شد، ژلاتین و ژله را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. بستنی وانیلی یا با طعم دلخواه را هم در همین مرحله اضافه کنید و مخلوط کنید. به مقدار 3 تا 4 قاشق از فرنی را در یک کاسه بریزید و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و وقتی یکدست شدند، آن را به قابلمه اضافه کنید.

برای خرید می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد دسر فرنی بستنی را در قالب بریزید

در آخرین مرحله از دستور تهیه دسر فرنی بستنی، وقتی همه مواد یکدست شدند، حرارت را قطع کنید و مایه دسر را در قالب های سیلیکونی یا ظرف سرو بریزید. قالب را در یخچال بگذارید و به مدت 5 تا 6 ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و سفت گردد. سپس قالب را بیرون بیاورید و دسر را خارج کنید. دسر فرنی بستنی ژله ای را با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

دستور دسر فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

زمان آماده سازی مواد: 20 دقیقه

زمان آماده سازی دسر فرنی بستنی با ژلاتین و نشاسته: 4 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی با ژلاتین

شیر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

نشاسته: 2 و 1/2 قاشق غذاخوری

شکر: 5 قاشق غذاخوری

گلاب: 5 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ: 1 عدد

بستنی وانیلی یا زعفرانی: 100 گرم

خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

در این روش از دستور فرنی بستنی با ژلاتین و نشاسته، همه مواد را به جز ژلاتین و بستنی در یک قابلمه بجوشانید تا به غلظت فرنی برسد. سپس ژلاتین را آماده کنید و همراه با بستنی به فرنی اضافه کنید. مواد را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. برای مشاهده جزییات تهیه دسر بستنی فرنی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی، شیر، نشاسته، شکر، گلاب، زرده تخم مرغ هم زده، خامه صبحانه و وانیل را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. مواد را مرتبا به هم بزنید تا کاملا غلیظ شوند. برای خرید می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ژلاتین را آماده کنید

در یک کاسه، ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط نموده و روی حرارت بخار آب کنید. بعد از شفاف و حل شدن ژلاتین، آن را به مخلوط دسر اضافه کنید. سپس بستنی وانیلی یا را به مواد بیفزایید.

مواد دسر را هم بزنید تا یکدست گردد و آن را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت گردد. پس از حدود 4 ساعت، دسر فرنی بستنی شما آماده می گردد. می توانید آن را تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده چگونه است؟

برای تهیه دسر فرنی بستنی ساده، احتیاجی به استفاده از ژلاتین، ژله، خامه یا زعفران نیست. می توانید این مواد را از دستور تهیه این دسر حذف کنید و بقیه مراحل تهیه را به ترتیب انجام دهید. برای خرید می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

برای طرز تهیه فرنی بستنی قالبی، از چه قالبی استفاده کنیم؟

برترین قالب برای تهیه دسر فرنی بستنی، قالب های سیلیکونی است. این قالب ها احتیاج به چرب کردن ندارند و دسر بعد از اینکه خودش را گرفت، به کف یا دیواره های قالب نمی چسبد.

منبع: افق کوروش

به "3 طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید