توسعه پایدار روستایی از اولویت های حوزه ارتباطات باشد

به گزارش وبلاگ بهروز، محمدعلی شجاعی در دیدار مدیران زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت توزیع عادلانه خدمات و امکانات، اظهار کرد: پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب آبادانی و توسعه یک کشور می گردد که می توان هر بنایی را نهاد و سرمایه گذاری کرد.

توسعه پایدار روستایی از اولویت های حوزه ارتباطات باشد

شجاعی با بیان این که امروز مردم ضعف در توانمندی ها را به نبود دانایی ربط می دهند، اضافه کرد: امروز راهنمایی و اداره کشورها باید از طریق شبکه به هم پیوسته تکنولوژی باشد در غیر این حالت روند انجام کارها کند و موجب بروز خطا می گردد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجموعه ای جوان، پرکار و تحول گراست و طی صحبتی که با وزیر این مجموعه داشتم، در امسال شاهد سفر وی به استان خواهیم بود، بنابراین متولیان امر اطلاعات و نیازهای لازم را جمع آوری نمایند تا حداکثر بهره مندی را از این سفر داشته باشیم.

وی توضیح داد: نگاه بنده پیگیری روند توسعه از روستاهاست چرا که ارائه نکردن خدمات و امکانات در مناطق روستایی موجب مهاجرت آنان به شهرها و بروز آسیب های اجتماعی بعدی همانند حاشیه نشینی می گردد که هزینه حل این مسائل بیشتر از ارائه زیرساخت هاست و در ضعف آن، نیروی مولد کشور به نیروی مصرفی تبدیل می گردد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خطاب به مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تاکید نمود: نگاه تان باید توسعه روستایی باشد تا در ادامه ارائه دیگر خدمات آسان گردد و یادآور می شوم نبود این زیرساخت ها در مناطق روستایی به ویژه مناطق مرزی گاهی موجب بروز مباحث امنیتی هم خواهد شد.

شجاعی اضافه کرد: گزارش ها بیانگر پیشرفت خراسان شمالی در شاخص های مختلف در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت است اما بنده اعتقاد دارم تمامی این اقدامات در واقع جبران عقب ماندگی های گذشته است و استان در این بخش نیازمند جهش بوده، بنابراین مطالبات و نیازهای خود را از مرکز پیگیر باشید.

وی در ادامه سخنان خود حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی، مطمئن و قابل اتکا توصیف کرد و گفت: توسعه این حوزه موجب مدیریت درست بحران ها و مباحث امنیتی است بنابراین بر تدوین سند توسعه فاوای استان تاکید دارم.

وی ادامه داد: در نشستی که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتم، آمادگی آنان برای حضور در استان برای آنالیز و پیگیری مباحث مرتبط با استارتاپ ها اعلام شد و تاکید دارم این موضوع باید یکی از اولویت های کاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باشد.

شجاعی اعلام کرد: ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان باید کامل باشد و این هدف باید عملیاتی و اجرایی گردد تا از هدر رفت وقت و هزینه مردم جلوگیری گردد و تاکید دارم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین زیرساخت ارتباطی در شهرک های صنعتی اهتمام ویژه ای داشته باشد تا هزینه فراوری واحدهای فراوریی استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه جی نف اظهار کرد: این طرح موجب یکسان سازی و پیوستگی اطلاعات اراضی می گردد اما این طرح به دلیل ضعف در همراهی برخی دستگاه ها تاکنون در کشور توفیقات لازم را کسب نکرده است.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: بنا بر قانون می توانید بخشی از اختیارات کاری خود را به بخش خصوصی واگذار کنید و خود امر نظارت و برنامه ریزی را در دستور کار داشته باشید.

شجاعی خطاب به مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تاکید نمود: مناطقی که تاکنون ارائه خدمات نداشته اید، شناسایی و هر چه سریع تر ورود داشته باشید و در توزیع نیروهای انسانی و خدمات در استان عدالت را رعایت کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه پایدار روستایی از اولویت های حوزه ارتباطات باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار روستایی از اولویت های حوزه ارتباطات باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید