خبرنگاران بیمارستان یکهزار تختخوابی احتیاج درمانی 20 ساله تبریز را رفع می نماید

به گزارش وبلاگ بهروز، تبریز - خبرنگاران - بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز از جمله طرح های ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت آذربایجان شرقی است که در صورت بهره برداری می تواند احتیاج درمانی این کلان شهر 2 میلیون نفری را تا 2 دهه آینده رفع کند.

خبرنگاران بیمارستان یکهزار تختخوابی احتیاج درمانی 20 ساله تبریز را رفع می نماید

به گزارش وبلاگ بهروز، بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز یکی از 11 بیمارستان کشور در این ابعاد و از جمله طرح های ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت آذربایجان شرقی است که عملیات اجرایی آن از سال 1395 آغاز شده و به رغم مسائل و ضیق اقتصادی دولت، برای پیشبرد آن به هر نحو ممکن کوشش می گردد.

دولت برای ساخت این بیمارستان تنها 40 میلیارد تومان در سال از محل افزایش قیمت بنزین هزینه نموده و با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های قرارگاه خاتم الانبیا برای تکمیل آن می کوشد؛ هر چند پیش بینی ها بر اتمام عملیات ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در سال 1402 شمسی است، اما آنچه اهمیت اجرای این طرح عظیم را دوچندان می نماید، کوشش به هر نحو ممکن برای اتمام آن است.

کارشناسان می گویند طرح ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز را می توان گامی در تکمیل افزایش 300 هزار مترمربعی وسعت فضای درمانی - بهداشتی آذربایجان شرقی در دولت های دهم و یازدهم دانست.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در دولت تدبیر و امید تا به امروز 700 تخت به تعداد تخت های بیمارستانی اضافه نموده شده و بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز به تنهایی بیش از این رقم تخت دارد.

دکتر محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بیمارستان هزار تخت خوابه با استانداردهای جهانی احداث می گردد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با وبلاگ بهروز با بیان اینکه ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در تبریز در سال 1394 از سوی وزارت بهداشت و درمان مصوب شد، اضافه نمود: این مرکز درمانی از بین 11 بیمارستان یکهزار تختخوابی که قرار است در کشور احداث گردد، تنها بیمارستانی است که قرارداد ساخت و احداث آن با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است.

محمدحسین صومی با بیان اینکه طراحی این بیمارستان برای یک هزار و 200 تخت خواب صورت گرفته، ادامه داد: اعتبار احداث این بیمارستان از محل قانون بودجه مشخص شده و در آخرین سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی نیز 150 میلیارد تومان از منابع ریاست جمهوری، غیر از اعتبارات مصوب برای سال های 97،98 و 99، برای آن در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه غیر از منابع عادی، برای احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی گشایش های دیگری نیز ایجاد شد، گفت: چون ساخت این بیمارستان بر عهده قرارگاه خاتم الانبیا می باشد، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبلغی از محل افزایش قیمت بنزین در اختیار سازمان برنامه و بودجه نهاده شد تا بدهی های دولت از محل بیمارستان ها به قرارگاه خاتم الانبیا داده گردد که سهم بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز از آن 40 میلیاردتومان بوده است.

صومی با اشاره به قانون بودجه سال 99 در رابطه با تهاتر نفت با کارهای عمرانی، گفت: کوشش می کنیم از این محل 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز تامین کنیم.

وی درباره مشخصات فنی این طرح نیز اظهار کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 50 هکتار با زیر بنای حدود 140 هزار متر مربع بالاتر از هتل پارس تبریز، نرسیده به روستای شاد آباد در حال احداث است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پیشرفت فیزیکی این طرح را 24 درصد گفت و اضافه نمود: تا به امروز یک میلیون و 300 هزار متر مکعب خاک برداری در محل ساخت بیمارستان صورت گرفته و کوشش می کنیم ساختمان اورژانس و فاز اول بیمارستان تا سال آینده بهره برداری گردد.

وی با بیان اینکه این طرح در سال 1396 کلنگ زنی شد، ادامه داد: بر اساس قرار داد اولیه، مقرر بود این بیمارستان در عرض 4 سال احداث گردد ولی به دلیل موانعی که برای تامین مصالح به وجود، عملیات ساخت آن تا 1402 به انتها می رسد.

صومی، ساخت این بیمارستان را از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: این طرح به همراه دیگر پروژه های در دست اجرای بخش بهداشت و درمان، احتیاج استان به تخت های بیمارستانی را تا 20 سال آینده تأمین می نماید.

وی با بیان اینکه در تبریز بیمارستان استاندارد نداریم، اظهار کرد: تنها بیمارستانی که در تبریز با نقشه بیمارستان احداث شده، بیمارستان امام رضا (ع) است که آن هم با نقشه سال 1364 احداث شده و مابقی بیمارستان ها با تغییر کاربری به مرکز درمانی تبدیل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: بیمارستان یکهزار تختخواب تبریز، اولین بیمارستانی است که با فناوری های جدید احداث می گردد و به گونه ای طراحی شده که در آن به مصدومان حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو دارویی، هسته ای و هر آنچه که به عنوان حوادث پرتویی و انفجاری است، خدمات ارایه می گردد؛ این مرکز درمانی توان تحمل زلزله تا 9 ریشتر را دارد.

وی با اشاره به بعضی از مسائل و موانع پیش روی این پروژه از جمله وجود معارض، جاده های دسترسی و زیرساخت های ضروری، همکاری دستگاه های اجرایی برای حل این مسائل را خواهان شد.

صومی وجود 4 دکل فلزی فشار قوی برق در محوطه پروژه، بلاتکلیفی واریانت اتصالی اتوبان کسایی و اتوبان جدید تهران - تبریز به پروژه (خیابان 48 متری) ، بلاتکلیفی جاده دسترسی اورژانس از جاده واریانت مذکور، بلاتکلیفی جاده دسترسی پیاده تا ایستگاه مرکزی مترو به طول یکهزار متر با عنوان جاده تندرستی و بلاتکلیفی زیرساخت های اصلی آب، برق، گاز، مخابرات و فاضلاب در محل را از جمله مسائلی برشمرد که باید برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز حل شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز، جزیی از شهرک عظیم سلامت می باشد و عوارض طبیعی موجود در زمین امکان توسعه آینده بیمارستان را محدود نموده است، لازم است جهت تکمیل طرح توسعه بیمارستان و تکمیل شهرک سلامت زمین 25 هکتاری مجاور آن به زمین بیمارستان اضافه گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه نمود: از آن جایی که این بیمارستان در مجاورت شهرک مدیریت بحران واقع شده و یکی از ارکان مهم شهرک یاد شده است، جهت اجرای طرح های مصوب شهرک بحران، حل مشکل واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی لازم است.

وی همچنین بر لزوم اصلاح کاربری ها با هدف جلوگیری از هر گونه صدور مجوز و یا ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز تاکید نمود.

ابولقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی

الحالق زمین 25 هکتاری به بیمارستان 1000 تختخوابی احتیاجمند ارایه طرح توجیهی است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به وبلاگ بهروز گفت: معتقدم از لحاظ وجود کاربری های فراشهری، رقابت شدیدی بین کلان شهرها وجود دارد و بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز نیز از جمله کاربری های فراشهری خوبی است که این اداره کل از لحاظ شهرسازی از آن حمایت می نماید.

ابولقاسم سلطانی اضافه نمود: طرح جامع تبریز به ما اجازه نمی دهد در حوزه های مختلف درمان، گردشگری و بحث های دانش بنیان ، کاربری های فراشهری ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: 50 هکتار زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی واگذار شده است.

سلطانی با اشاره به بحث تناسب عرصه و عیان ، اظهار کرد: لازم است برای تمام 50 هکتاری که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ساخت این بیمارستان قرار داده شده، طرح ارایه گردد و با انجام عملیات عمرانی مابقی زمین به دانشگاه تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه نمود: برای واگذاری 25 هکتار باقی مانده لازم است دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقشه توجیهی ارایه دهد.

علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی

ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز از نظر پدافند غیرعامل لازم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به وبلاگ بهروز گفت: بیمارستان یکهزار تخت خوابی تبریز از نظر محل در بهترین مکان در حال احداث است و از نظر پدافند غیرعامل نیز ساخت این بیمارستان بسیار مهم و لازم است.

علیار راستگو اضافه نمود: مصوبه مورد احتیاج برای تحویل 25 هکتار باقی مانده زمین به این بیمارستان از سوی راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی ارایه می گردد.

وی با گلایه از عدم حضور شهرداری در جلسات شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، گفت: شهرداری موظف است به تعهداتی که داده، عمل کند و احداث جاده دسترسی به جهت اتوبان شهید کسایی توسط شهرداری تبریز باید بر اساس مصوبه پیگیری و اجرا گردد.

جواد رحمتی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی

بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز با 24 درصد پیشرفت در حال اجراست

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز به وبلاگ بهروز گفت: عملیات اجرایی طرح بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز در قالب پروژه ملی مصوب از سال 95 آغاز شده است.

جواد رحمتی اضافه نمود: این طرح درمانی با برآورد اعتبار اولیه یک هزار و 200 میلیارد تومان بعضی و 24 درصد پیشرفت در مرحله اجرا است.

وی اظهار کرد: مساحت این بیمارستان 141 هزار مترمربع در 11 طبقه است و از نظر امکانات کامل ترین تجهیزات را خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمامی خدمات پزشکی و بحث هتلینگ این بیمارستان تکمیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیمارستان یکهزار تختخوابی احتیاج درمانی 20 ساله تبریز را رفع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمارستان یکهزار تختخوابی احتیاج درمانی 20 ساله تبریز را رفع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید