حزب رئیس جمهوری جدید اوکراین پیشتاز رقابت انتخابات پارلمانی

به گزارش وبلاگ بهروز، حزب رئیس جمهوری جدید اوکراین در نظرسنجی های پیش از انتخابات پارلمانی 21 ژوئیه پیشتاز است.

حزب رئیس جمهوری جدید اوکراین پیشتاز رقابت انتخابات پارلمانی

به گزارش وبلاگ بهروز، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی نهاد تحقیقاتی KIIS نشان می دهد حزب تازه تاسیس ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری جدید اوکراین موسوم به خدمتگزار مردم 34.4 درصد رای می آورد. گرچه این میزان پایین تر از نظرسنجی های پیشین است اما این حزب همچنان در میان 16 حزب رقیب فزونی را حفظ نموده است.

زلنسکی ماه گذشته پس از تصدی پست ریاست جمهوری، مجلسی را که مملو از حامیان رئیس جمهوری پیشین بود، منحل بیان کرد. حزب زلنسکی هیچ قانونگذاری در مجلس اوکراین ندارد و با شعارهای حامی اروپا و اقدامات ضد فساد تبلیغ می نماید.

براساس این نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، حزب اپوزیسیون پلتفورم با کسب 8.4 درصد در صندلی دوم قرار می گیرد و حزب همبستگی اروپایی متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری پیشین اوکراین که در رقابت با زلنسکی بازنده شد، با کسب 5.8 درصد در صندلی سوم قرار خواهد گرفت.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، حزب یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق و نامزد پست ریاست جمهوری موسوم به سرزمین پدری 5.5 درصد رای می گیرد. برای ورود به مجلس اوکراین کسب حداقل 5 درصد رای ضروری است. نظرسنجی این پایگاه از 26 مه تا هفتم ژوئن به وسیله مصاحبه با 2021 تن انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حزب رئیس جمهوری جدید اوکراین پیشتاز رقابت انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب رئیس جمهوری جدید اوکراین پیشتاز رقابت انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید