خبرنگاران سرپل ذهاب از شهرستان های پیشرو در مقابله با بیماری کرونا است

به گزارش وبلاگ بهروز، قصرشیرین- خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: این شهرستان یکی از مناطق پیشرو در زمینه تامین زیرساخت ها برای مقابله با بیماری کرونا در استان کرمانشاه است و اکنون بخش نمونه گیری ویروس کرونا در بیمارستان این شهر فعال است.

خبرنگاران سرپل ذهاب از شهرستان های پیشرو در مقابله با بیماری کرونا است

مازیار طهماسبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ بهروز اضافه نمود: مرکز درمانی 16 ساعته به سرعت برای رسیدگی به بیماران تنفسی فعال شد، همچنین کلینیک تخصصی عفونی بیمارستان به صورت کاملا مجزا از سایر بخش ها فعال است.

وی گفت: جهت بیماران عفونی در بیمارستان نیز تفکیک شده و هیچ گونه ارتباطی با سایر بخش های بیمارستان ندارد، بیمارستان سرپل ذهاب در بین شهرستان های استان کرمانشاه، تنها شهرستانی است که دارای اتاق ایزوله تنفسی مخصوص بیماران کرونایی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: سرپل ذهاب تنها شهرستانی است که بیمار مثبت کرونایی را بعد از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص نموده و اکنون تعداد مراجعات روزانه بیماران اورژانس از 400 نفر به 100 بیمار کاهش یافته است.

طهماسبی اضافه نمود: در بحث تدفین اموات کرونایی انتظار داریم که نیروی انسانی موردنیاز و بیل مکانیکی برای حفر قبور به وسیله شهرداری و بخشداری های شهرستان تامین و معرفی شوند و همچنین نیروی انتظامی از برگزاری تجمعات به خصوص در بحث آیین های ختم و خاکسپاری جلوگیری نمایند.

او گفت: باتوجه به دسته بندی جدید، ارایه آمار کرونا با دستور استاندار فقط به صورت استانی اعلام می گردد و موارد قطعی مبتلای به کرونا فقط در صورت مثبت بودن نمونه هایی است که از مخاط تنفسی نمونه برداری شده است.

وی گفت: دسته دوم موارد محتمل یعنی کسانی هستند که تست پی سی آر (مخاط) آن ها منفی ولی تست سی تی اسکن آن ها مثبت می گردد که موارد محتمل نیز روش آموزش، مراقبت و دفن آن ها مانند بیماران قطعی کرونایی است ولی جزء آمار بیماران کرونایی نخواهند بود.

او ادامه داد: دسته سوم موارد مشکوک هستند یعنی کسانی که تست پی سی آر و سی تی اسکن آن ها منفی است ولی علایم بالینی مشکوک دارند که جزء آمار محسوب نمی شوند.

وی گفت: 30 درصد از افرادی که ویروس وارد بدن آن ها می گردد بدون علایم هستند و 55 درصد افراد نیز علایم خفیف دارند که مشکل این 85 درصد این است که ناقل بیماری برای اطرافیان خود خواهند بود و درصد مرگ و میر در این گونه موارد صفر گزارش شده است.

طهماسبی اضافه نمود: 10 درصد افراد مبتلا به کرونا دارای علایم شدید هستند و پنج درصد هم علایم بحرانی دارند که در 10 درصد اول 15 درصد مرگ و میر (یعنی 1/5 درصد) و در پنج درصد دوم نیز 50 درصد مرگ و میر (یعنی 2/5درصد) گزارش شده است و همچنین درصد کشندگی در 100 درصد مبتلایان چهار درصد است.

وی بیان نمود: افراد مبتلابه کرونا در2 دسته اول 14 روز می توانند ویروس را انتقال دهند، 10 درصد دارای علایم شدید مدت 21 روز و پنج درصد دارای علائم بحرانی 28 روز می توانند ناقل ویروس باشند.

طهماسبی تاکید نمود: اجازه ورود پلاک های غیربومی بدون هیچ گونه اغماضی به افراد غیربومی داده نمی گردد و از تجمع افراد در مکان های وقوع حوادثی همچون تصادفات جاده ای جلوگیری می گردد.

وی گفت: در پلمب واحدهای صنفی متخلف از پلیس نظارت بر اماکن عمومی استفاده می گردد و نیز در گندزدایی و ضدعفونی شهر، حتما اماکن عمومی و داخل کوچه ها و محلات هم مورد نظر قرار گیرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرپل ذهاب از شهرستان های پیشرو در مقابله با بیماری کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپل ذهاب از شهرستان های پیشرو در مقابله با بیماری کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید