کرونا ، افزایش 2 برابری زباله گردی در اراک

به گزارش وبلاگ بهروز، سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: افزایش 2 برابری زباله گردی در این شهر پس از شیوع ویروس کرونا نگران کننده است و می طلبددر این راستا تدبیر ویژه صورت بگیرد.

کرونا ، افزایش 2 برابری زباله گردی در اراک

به گزارش وبلاگ بهروز حمیدرضا قناتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه نمود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود 500 زباله گرد در کلانشهر اراک گزارش شده بود اما در سال جدید و به دنبال تعطیلی بعضی مشاغل کاذب و بیکاری عده ای از افراد، شمار این افراد بالغ بر یک هزار و 200 نفر شده است.

وی بیان نمود: زباله گردی رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا است و می طلبد که مسئولان مربوطه به ویژه دستگاه قضایی برخوردهای قاطع و بازدارنده در این زمینه داشته باشند تا افراد به راحتی برای جمع آوری پسماندهای خشک وارد مخازن پسماند شهری نشوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: بر اساس ماده 16، پسمانددر زمره اموال شهرداری محسوب می گردد و در این ماده قانونی جرایم اقتصادی برای سرقت نمایندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید گردد.

قتانی بیان نمود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز مدیریت شهری اراک اقدامات موثری در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در مناطق مختلف انجام داده و در این راستا پاکبانان علاوه بر وظیفه پاکسازی شهر اقدامات مطلوبی در این راستا داشته اند.

وی گفت: روزانه 600 پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال خدمت رسانی به مردم هستند و حجم کار و خدمت رسانی این قشر چندین برابر و سنگین تر شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: هسچ یک از پاکبانان و خانواده های آنان در اراک به بیماری کرونا مبتلا نشده اند و این مهم به دلیل آموزش این قشر در رعایت بهداشت فردی است.

قناتی مطرح نمود: حدود سه هزار مخزن جمع آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول های کلر ضدعفونی می گردد.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا ، افزایش 2 برابری زباله گردی در اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، افزایش 2 برابری زباله گردی در اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید