خبرنگاران فرمانده انتظامی خراسان شمالی: رسانه ها نقش موثری در کاهش جرائم دارند

به گزارش وبلاگ بهروز، بجنورد- خبرنگاران - فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: رسانه ها و خبرنگاران نقشی موثر و مشخص کننده در پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

خبرنگاران فرمانده انتظامی خراسان شمالی: رسانه ها نقش موثری در کاهش جرائم دارند

به گزارش وبلاگ بهروز، سردار علیرضا مظاهری، شنبه در آیین تجلیل از وبلاگ بهروز استان، با قدردانی از حضور پررنگ رسانه ها در عرصه های مختلف، به نقش آفرینی مستمر وبلاگ بهروز در کنار نیروهای مسلح در شرایط جنگ و صلح اشاره نمود و تقدیم چندین شهید خبرنگار را دلیلی بر این حضور دانست.

وی با اشاره به سختی کار خبرنگاری گفت: فعالیت در عرصه خبر و اطلاع رسانی، بسیار استرس زا و سخت است و با توجه به دریافتی های اندک مادی فعالان این عرصه، اگر عشق و علاقه به روشنگری و خدمت به مردم و نظام اسلامی نباشد، کسی نمی تواند مدت زیادی را در این عرصه دوام بیاورد.

سردار مظاهری اضافه نمود: بسکمک از ضعف ها و آسیب های نگران نماینده ای که در حوزه فرهنگی جامعه وجود دارد، با فعالیت هدفمند وبلاگ بهروز و کوشش آنان برای تبیین ابعاد هجمه فرهنگی دشمنان برای مردم، قابل مهار و کنترل است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی، رسانه را بخشی جدایی ناپذیر در حوزه فعالیت پلیسی دانست و گفت: شاید بعضی از توصیه های بازدارنده پلیس برای مردم صرفا سلبی جلوه نموده و جامعه پذیری چندانی نداشته باشد، اما اگر همان دغدغه ها با قلم وبلاگ بهروز نگاشته و بیان گردد، نفوذپذیری بیشتری داشته و مورد پذیرش عمده افراد جامعه قرار می گیرد.

سردار مظاهری از اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی خراسان شمالی خواست تا همچون همواره پلیس را در انجام رسالت خود کمک نموده و در راستای تعمیق باورهای دینی و ارزش های اعتقادی کوشش نمایند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از بودن در کنار مردم و اصحاب رسانه بر خود می بالد، ادامه داد: شرایط کنونی جامعه، وظیفه وبلاگ بهروز و اصحاب رسانه را سنگین تر نموده است و باید وبلاگ بهروز با تدوین و ترسیم شرایط جامعه اخبار را به درستی و به دور از هرگونه جانبداری به مردم منتقل نمایند تا آرامش جامعه حفظ شده و تشویشی در افکار عمومی ایجاد نگردد.

کاهش 30 درصدی جانباختگان تصادفات

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون آمار جانباختگان حوادث رانندگی نسبت به پارسال 30 درصد کاهش داشته، گفت: در مجموع در طول این مدت تعداد تصادفات درون و برون شهری استان نیز 47 درصد و شمار مصدومان این حوادث نیز 28 درصد کاهش داشته است.

سردار مظاهری با بیان اینکه از ابتدای امسال هیچگونه سرقت مسلحانه و خشنی در استان نداشته ایم، اضافه نمود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ نیز اقدامات خوبی اجرا شده است و از ابتدای امسال تا کنون در بحث کشف انواع مواد مخدر 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

وی گفت: در حوزه جرائم فضای مجازی و مقابله با این جرائم نیز در مدت یاد شده شاهد کاهش 25 درصدی جرائم بوده ایم که بیشترین این جرائم برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد بوده است.

در این آیین از شماری از مدیران و وبلاگ بهروز رسانه های خراسان شمالی قدردانی شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرمانده انتظامی خراسان شمالی: رسانه ها نقش موثری در کاهش جرائم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانده انتظامی خراسان شمالی: رسانه ها نقش موثری در کاهش جرائم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید