خبرنگاران نصب نرخ حق الزحمه در بنگاه های ملک و خودرو آستارا الزامی شد

به گزارش وبلاگ بهروز، آستارا - خبرنگاران - ستاد تنظیم بازار آستارا نصب نرخ مصوب حق الزحمه بر ورودی بنگاه های معاملات ملک و خودرو را تصویب کرد و از شهروندان خواست، مصادیق تخلف را به بازرسان اصناف و دستگاه های مسئول گزارش نمایند.

خبرنگاران نصب نرخ حق الزحمه در بنگاه های ملک و خودرو آستارا الزامی شد

کامبیز لقمانی مقدم معاون فرماندار و دبیر ستاد تنظیم بازار آستارا روز سه شنبه در جلسه این ستاد در فرمانداری این شهرستان گفت: افزایش قیمت ملک و خودرو نباید بهانه ای برای سوء استفاده بعضی بنگاه داران املاک و وسایل نقلیه باشد و مسئولان به رعایت نرخ مصوب حق العمل کاری در آن واحدها نظارت نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه گفت: باید در بنگاه های معاملات ملکی نرخ حق العمل کاری فروش ملک تا مبلغ پنج میلیارد ریال، یک درصد از دو طرف (نیم درصد از فروشنده و نیم درصد از خریدار) و از مبلغ پنج میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال، هشت دهم از طرفین (چهار دهم خریدار و چهار دهم فروشنده) دریافت گردد.

محسن آهنی اضافه کرد: در معاملات ملکی از 10 میلیارد تا 20 میلیارد ریال باید 6 دهم از دو طرف (سه دهم خریدار و سه دهم فروشنده) و در بالاتر از 20 میلیارد ریال ، باید نیم درصد از طرفین معامله (25 صدم فروشنده و 25 صدم خریدار) اخذ گردد.

وی ادامه داد: حق العمل اجاره بها، به میزان یک سوم مبلع اجاره ماهانه تعیین شده و یک ششم از موجر و یک ششم از مستاجر باید دریافت گردد و حق العمل رهن نیز معادل 2 و نیم درصد رهن تعیین شده و یک ششم ان سهم مالک و یک ششم سهم مستاجر است.

وی بیان نمود: در بنگاه های معاملات خودرو نیز باید بر اساس ارزش روز خودرو تا مبلغ یک میلیارد ریال، یک درصد از دو طرف (نیم درصد فروشنده و نیم درصد خریدار) و از یک میلیارد تا 30 میلیارد ریال، هشت دهم درصد از طرفین (چهار دهم خریدار و چهار دهم فروشنده) و در معاملات بالاتر از سه میلیارد ریال باید نیم درصد از دو طرف معامله (25 صدم خریدار و 25 صدم فروشنده) دریافت گردد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نصب نرخ حق الزحمه در بنگاه های ملک و خودرو آستارا الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نصب نرخ حق الزحمه در بنگاه های ملک و خودرو آستارا الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید