خسارت تصادف های ساده چقدر است؟

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران- فرض می کنیم به شکل اتفاقی و از روی غفلت پشت فرمان خودرو حواستان پرت شده و از عقب به ماشین جلویی برخورد می کنید. بعد از پیاده شدن متوجه می شوید مقصر شما هستید، اما خوشبختانه فقط به سپر عقب ماشین جلویی یا یکی از چراغ های عقب یا حتی آینه بغل آن خسارت وارد کردید. در این شرایط و از نظر مالی شما سه حالت خواهید داشت. اگر با خودرو های ایرانی تصادف کردید، خسارتی که باید بپردازید نهایتا دو سه میلیون تومان خواهد بود. الان یکی از نمونه های گرانقیمت آینه بغل برقی پژو 207 در بازار حدود دو میلیون و 700 هزار تومان فروخته می گردد. حالت دوم تصادف با خودرو های میلیاردی بازار است و خسارت این تصادف ها می تواند با رقم دستمزد چند ماه یک کارگر برابری کند. تیوولی آرمور خودش یک میلیارد تومان قیمت دارد و سپر عقب شرکتی آن را 10 میلیون تومان می فروشند. حالت سوم و آخر تصادف با مدل های لوکس موجود در خیابان است. احتمالا با خواندن این گزارش فاصله قانونی با بنز و بی ام و و پورشه را بیشتر از گذشته رعایت می کنید.

خسارت تصادف های ساده چقدر است؟

قیمت سپر، چراغ و آینه بغل خودرو های ایرانی

تصادف معمولی با گران ترین خودرو های داخلی می تواند خسارت دوسه میلیونی روی دستتان بگذارد. الان آینه بغل پژو 207 دو میلیون و 700 هزار تومان، سپر شرکتی دنا و تارا حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 400 هزار تومان و چراغ عقب 207 دقیقا یک میلیون تومان فروخته می شوند. در طرف مقابل اگر با پراید تصادف معمولی داشته باشید، می توانید با 300 هزار تومان خسارت سپر عقب را بپردازید و با 200 هزار تومان چراغ های عقب و آینه بغل آن را تعویض کنید.

تصادف معمولی با دیگر خودرو های داخلی چقدر خسارت درپی دارد؟ اگر از عقب به پژو پارس و پژو 405 بزنید، احتمالا حدود 700 تا 900 هزار تومان باید بابت خسارت سپر کنار بگذارید و این هزینه برای پژو 206، ساینا و تیبا به نیم میلیون تومان می رسد. اگر در این نوع تصادف ها به چراغ عقب ماشین جلویی هم آسیب بزنید، ممکن است بابت چراغ عقب پژو 206 حدود 500 هزار تومان، برای پژو پارس 350 هزار تومان و تیبا، کوییک و ساینا بین 150 تا 300 هزار تومان دست به جیب شوید. گاهی تصادف به شکلی است که فقط باید خسارت آینه بغل را پرداخت کرد. آینه بغل تیبا حدود 150 هزار تومان است و آینه بغل پژو 206 و ساینا را می گردد با 450 تا 500 هزار تومان خرید. پرداخت خسارت آینه بغل خودرو هایی مثل سمند و ساینا نیز با 500 هزار تومان امکان دارد.

خسارت سپر، چراغ و آینه بغل خودرو های ایرانی

خودرو

قطعه

قیمت

پژو 207

آینه بغل (برقی)

دو میلیون و 700 هزار تومان

دنا

سپر شرکتی

حدود یک میلیون و 400 هزار تومان

پراید

سپر عقب

300 هزار تومان

پژو پارس

سپر عقب

700 تا 900 هزار تومان

پژو 206

سپر عقب

500 هزار تومان

تیبا

چراغ عقب

150 تا 300 هزار تومان

ساینا

آینه بغل

500 هزار تومان

خسارت تصادف معمولی با خودرو های میلیاردی

خودرو های میلیاردی لقبی است که دیگر فقط به بنز و بی ام و اختصاص ندارد. حالا ارزش مدل های زیادی از جمله چند محصول چینی از مرز یک میلیارد فراتر رفته و قطعات آن ها هم گران شده است. به طوری که خسارت تصادف معمولی با آن ها می تواند به مقدار دستمزد چند ماه یک کارگر باشد. تیوولی آرمور 2018 در بازار آزاد تقریبا یک میلیارد تومان قیمت دارد و اگر سپر عقب آن را بزنید و مقصر باشید، ممکن برای نمونه های شرکتی حدود 10 میلیون تومان از شما خسارت بگیرند. البته مقرون به صرفه ترین سپر عقب تیوولی آرمور در بازار می تواند سه میلیون تومان قیمت داشته باشد.

آزرا گرنجور 2019 حول وحوش سه میلیارد تومان خرید و فروش می گردد در سایت های خرید و فروش آنلاین تنها پوسته سپر عقب آن را هفت میلیون تومان می فروشند. بین دیگر خودرو های میلیاردی قیمت نمونه های مقرون به صرفهقیمت، پوسته سپر عقب اسپورتیج در بازار حدود سه میلیون و 500 هزار تومان است و پوسته سپر عقب سانتافه با همین قیمت پیدا می گردد. این قیمت حداقل رقمی است که باید بپردازید و اگر قرار باشد خسارت سپر شرکتی را جبران کنید، پول بیشتری پرداخت خواهید کرد. آینه بغل سانتافه حدود شش میلیون تومان فروخته می گردد، آینه چپ آزرا گرنجور 10 میلیون و 500 هزار تومان و چراغ خطر عقب سانگ یانگ تیوولی آرمور تقریبا چهار میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت سپر، چراغ عقب و آینه بغل خودرو های میلیاردی

خودرو

قطعه

قیمت

تیوولی آرمور

سپر عقب

10 میلیون تومان (شرکتی)

آزرا گرنجور 2019

پوسته سپر عقب

هفت میلیون تومان

اسپورتیج

پوسته سپر عقب

سه میلیون و 500 هزار تومان

سانتافه

پوسته سپر عقب

سه میلیون و 500 هزار تومان

سانتافه

آینه بغل

شش میلیون تومان

آزرا گرنجور

آینه چپ

10 میلیون و 500 هزار تومان

تیوولی آرمور

چراغ خطر عقب

چهار میلیون تومان

خسارت تصادف معمولی با خودرو های لوکس

خودور های لوکس درحال حاضر به مدل های گران تر از یک میلیارد گفته می گردد، اما در این مطلب بنز، بی ام و و این دست خودرو ها را جداگانه آنالیز می کنیم. مثلا آیینه بغل سمت راست مرسدس بنز را 38 میلیون و 500 هزار تومان می فروشند یا برای سپر عقب پورشه پانامرا مدل 2010 تا 2014 رقم 34 میلیون تومان را درنظر گرفته اند. این رقم برای سپر عقب ولوو XC90 به 30 میلیون تومان و مرسدس بنز کلاس E سال های 2014 تا 2016 به حدود 26 میلیون تومان می رسد. بعلاوه شیشه آینه چپ ولوو XC90 -دقت کنید فقط شیشه آینه- را حدود هشت میلیون تومان می فروشند.

قیمت سپر، چراغ عقب و آینه بغل خودرو های لوکس

خودرو

قطعه

قیمت

مرسدس بنز E200

آیینه بغل سمت راست

38 میلیون و 500 هزار تومان

پورشه پانامرا

سپر عقب

34 میلیون تومان

ولوو XC90

سپر عقب

30 میلیون تومان

مرسدس بنز کلاس E200

سپر عقب

26 میلیون تومان

ولوو

شیشه آینه چپ

هشت میلیون تومان

منبع: فرارو

به "خسارت تصادف های ساده چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت تصادف های ساده چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید