علت تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟

به گزارش وبلاگ بهروز، سایپا در برنامه های فروش خود اقدام به عرضه کوییک اس و ساینا اس می نماید؛ اما مدت ها است این دو خودرو را به مشتریان تحویل نداده است. بعضی از احتکار صحبت می نمایند اما سایپا نظر دیگری دارد.

علت تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟

وبلاگ بهروز - مهدی درفشی: خودروسازان داخلی به بهانه های مختلف اقدام به فراوری خودروهای ناقص می نمایند. نتیجه این فراوریات ناقص، دپوی چند ده هزار دستگاه خودرو در پارکینگ ها و خواب آن ها زیر آفتاب است! بعضی مدعی هستند که سایپا خودروها را احتکار و به وسیله بازار آزاد عرضه می نماید.

در کمتر از یک ساعت به نرخ روز خریداری کنید

افرادی که خودرو از سایپا خودرو پیش خرید کردند امکان تحویل خودروهای خود را ندارند. این در حالی است که به قیمت روز (حدود 215 میلیون تومان)، می توان کوییک اس را از بازار خرید. تعیین نیست که این تعداد از کوییک اس، چه زمانی وارد بازار شدند.

کوییک اس

تبدیل به تیبا دو

خودروسازان در صورت تاخیر در تحویل خودرو به مشتری، باید سود تاخیر در تحویل را پرداخت نمایند. بنابراین برای خودروساز صرفه مالی ندارد. اگر چه بعضی از خریداران ساینا اس و کوییک اس، مدعی هستند که سایپا درخواست تبدیل خودروی خریداری شده را با تیبا و به قیمت روز داده است !

کمبود قطعه ACU / توقف خطوط فراوری کیسه هوا در کشور؟

مسعود پروین، معاون برنامه ریزی جامع فراوری سایپا، کمبود چیپ ست و قطعاتی نظیر IC مورد استفاده در ACU را از دلایل فراوری ناقص و تحویل ندادن محصولات سایپا به مشتریان بیان کرد.

با توجه به مشکل مونتاژ کاران ACU در کشور برای تامین قطعات حساس، امکان تامین به موقع ACU برای خودروسازان وجود ندارد. در حال حاضر خط مونتاژ موجود در کشور به علت کمبود IC متوقف شده است.

علت تاخیر در فراوری خودرو سایپا آریا / موتور محصول تازه سایپا چیست؟
جایگزین وانت پراید تعیین شد؛ وانت سپهر سایپا فراوری خواهد شد
منبع: بیت ران

به "علت تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "علت تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تحویل ندادن کوییک اس ؛ احتکار یا کمبود قطعه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید