رئیس جمهور سابق ارمنستان: علی اف به راحتی بر پاشینیان غلبه نموده است

به گزارش وبلاگ بهروز، روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان گفت: پاشنیان و تیم همراهش مخالف استقلال وموفقیت قره باغ هستند و باید همه اقدامات آنها زیر نظر باشد.نمی توان به بیانات ضد ونقیض نخست وزیر اعتماد کرد.

رئیس جمهور سابق ارمنستان: علی اف به راحتی بر پاشینیان غلبه نموده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان که پس از انقلاب نرم پاشینیان در زندان به سر میبرد در مصاحبه با سایت ارمنی 168.am که گویا در زندان از او تهیه شده است نسبت به وضعیت موجود کشور و خصوصا مساله قره باغ اظهار نظر کرد. با توجه اینکه یکی از مهمترین مسائل، چگونگی روند مذاکرات قره باغ است که در حال حاضر تصویر روشنی از این مذاکرات در دست نیست و حدس های زیادی از توافق پشت پرده بر سر مسائل قره باغ وجود دارد. او در پاسخ به این سؤال روبرت سدراکویچ، که پیش بینی شما در خصوص حل مسئله قره باغ چیست ؟ گفت:طفره روی پاشینیان از شرح مسائل مربوط به مذاکرات مشکوک است. مقامات مواضع خود در خصوص قره باغ را باید به روشنی معین نمایند. مذاکرات صرفاً حضور در جلسه نیست، باید رویکرد معینی در خصوص مفاد اصلی مسئله قره باغ داشته باشند. تماس روز دوشنبه و فراموشی مصالحه وین و سن پترزبورگ نشان میدهد علی اف براحتی بر پاشینیان غلبه نموده است. این اقدامات نخست وزیر در هر حال اشتباه است چرا که ارمنستان امتیازات زیادی به طرف آذربایجان و گروه میانجیگر داده و من فکر میکنم پیشنهاد های بعدی گروه مینسک نیز خوشایند نخواهد بود.

او در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار در خصوص برنامه بولتون و اینکه بحث های زیادی در خصوص بازداشت وی به خاطر توافق وتعهد مربوط به مسئله قره باغ در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به راه افتاده گفت:علیرغم اینکه در بازداشت هستم ولی از هیچ تلاشی برای جلو گیری از واگذاری قره باغ دریغ نخواهم کرد و بر خلاف نخست وزیر و تیمش هر کسی که قره باغ بعنوان بخشی از هویت ارمنی او تبدیل شده نیز این کار را خواهد نمود. آنها مخالف استقلال وموفقیت قره باغ هستند و باید همه اقدامات آنها زیر نظر باشد.نمیتوان به بیانات ضد ونقیض نخست وزیر اعتماد کرد.

کوچاریان در پاسخ به این سوال که در خصوص طولانی شدن گفتگوها با روسیه در خصوص قیمت گاز و سخنان نخست وزیر در اواخر سال گذشته مبنی بر حل شدن مسئله قیمت گاز ، فکر میکنید چه اتفاقی بیفتد و تا کی این مذاکرات ادامه داشته باشد پاسخ داد:البته که مسئله قیمت گاز حل شده است، قیمت گاز افزایش یافته و این هزینه را مردم پرداخت مینمایند. دولت سعی در حفظ روابط خود با روسیه است. ولی ناسازگاری تیم جدید ارمنی و نخبگان روسیه برای همه کشورها قابل درک است.

وی در خصوص برنامه دولت و ارزیابی آن نیز گفت: برنامه دولت یک برنامه سرگرم نماینده است. آنها در حالی از رشد 5درصدی اقتصاد سخن می گویند که ناتوانی آنها در توسعه کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم ملموس است. حرفهای آنها شعاری بیش نیست. متأسفانه در مجلس هم هیچ انتقادی از نخست وزیر نشد.

او همچنین در خصوص روحیه مردم برای تغییر، و آینده برنامه دولت گفت: همانطور که روانشناسان اجتماعی معتقدند شور و شوق توده های انقلابی با بر آورده نشدن انتظارات به ناامیدی تبدیل می گردد. فریب مردم هم در نهایت به خشم یا غفلت تبدیل میگردد. جنبش قرمز ملی ارمنی بعد از حضور پر شور مردم در انتخابات سال 1991 نمونه ای از این فرآیند بود که به خشم تبدیل شد. شاید این اتفاق دوباره در پاییز تکرار گردد.

رئیس جمهور سابق در شرح اتهامات جدیدی که پس از اظهارات سیلوا آمبارستومیان بر او وارد شده گفت: این اتهامات سناریویی است که از طرف دولت اجرا میگردد. من این خانم را اصلا ندیده ام و هیچکدام از افرادی را که نام برده شد نیز حاضر به شهادت نیستند. این اتهام نقشه دولت برای تحت تأثیر قرار دادن مردم برای محاکمه سیاسی من بود. بیشتر اتهامات وارده بر من مربوط به ماده 1، 300 می باشد که من با اختیارات ریاست جمهوری آنها را انجام داده ام.

درمورد اتهامات وارده بر پسر بزرگش سدراک نیز شرح داد: همه این اتهامات ساختگی است. اینکار دولت غیر اخلاقی است. با توجه به اینکه نمی توانند جز اتهامات محدود من را محاکمه نمایند، خانواده ام را هدف قرار داده اند، همان شیوه ای که تنها در اویل دهه نود در کشور مرسوم بود.

او در ارزیابی اظهارات لئون تیر پتروسیان مبنی بر اینکه او پدر معنوی پاشینییان و فردی نزدیک به او نیست گفت: چشم انداز، سبک کار وشخصیت آنها بسیار شبیه هم است.

کوچاریان در آخر گفت، از سیاست کناره گیری نخواهد نمود و هدف بزرگ سیاسی خود را دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس جمهور سابق ارمنستان: علی اف به راحتی بر پاشینیان غلبه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور سابق ارمنستان: علی اف به راحتی بر پاشینیان غلبه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید