ریلمی 9 5G نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت

به گزارش وبلاگ بهروز، ریلمی قرار است به زودی از یک گوشی میان رده تحت عنوان ریلمی 9 5G رونمایی کند که گفته می گردد نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت.

ریلمی 9 5G نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت

یکی از اقدامات خوب و ارزشمند بعضی از شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند این است که قابلیت های خوب و جذابی را در گوشی های میان رده استفاده می نمایند. برای مثال نمایشگر با رفرش ریت بالا که پیش از این فقط در گوشی های بالارده یا پرچم دار شاهد آن بودیم این روزها در بعضی از گوشی های مالی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بماند بعضی از شرکت ها هنوز هم به استفاده از چنین استانداردهایی در گوشی های پرچم دار خود هم اعتقاد ندارند.

ریلمی جزء آن شرکت هایی است که غالبا گوشی های خوبی را با قیمت مناسب راهی بازار می نماید. این شرکت چینی میخواهد به زودی یک گوشی میان رده با نام ریلمی 9 5G رونمایی کند که رفرش ریت نمایشگر آن به عدد شگفت انگیز 144 هرتز می رسد.

ریلمی پیش از این از سه گوشی دیگر در این سری رونمایی کرد. ریلمی 9i و دو مدل از ریلمی 9 پرو در حال حاضر در بازار در دسترس قرار دارند اما مدل استاندارد رونمایی نشده است. طبق خبرهای منتشر شده، این گوشی هم مثل مدل پرو، در دو نسخه 4G و 5G راهی بازار خواهد شد تا بدین ترتیب از این حیث مشابه با نسل گذشته یعنی ریلمی 8 و 8 5G باشد. بعلاوه به اعتقاد یکی از وب سایت های معتبر حوزه فناوری یعنی 91Mobiles، مدل 5G ریلمی 9 هم نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت.

از این گوشی یک تصویر تبلیغاتی هم منتشر شده که در بالا می توانید آن را مشاهده کنید. با توجه به توضیحاتی که در این تصویر آمده، به نظر می رسد این گوشی علاوه بر پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی، از استاندارد HRR نیز در بعضی از سناریوها پشتیبانی خواهد نمود. اما از آنجایی که یک میان رده به شمار میرود، نوع پنل آن به جای اینکه OLED باشد، IPS LCD است که آن هم برای بعضی از کاربران گزینه بسیار خوبی به شمار میرود.

طبق شایعه ها و خبرهای اخیر، ریلمی 9 5G باید از تراشه دایمنسیتی 810 به عنوان قلب تپنده بهره ببرد که در کنار 6/128 گیگابایت حافظه داخلی و رم، عهده دار وظایف پردازشی محصول خواهد بود. این تراشه نسبتا قدرتمند است اما به خاطر بهره مندی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، نمی توان انتظار داشت بازی ها را با همین رفرش ریت 144 هرتز اجرا کند.

در واقع نمایشگر 144 هرتز یک گلوگاه سخت افزاری در انجام بازی ها ایجاد خواهد نمود چرا که تراشه قطعا این توانایی را نخواهد داشت که بازی ها را با چنین کیفیتی اجرا کند. حتی بعضی از پردازنده های پرچم دار هم چنین توانایی بالایی ندارند. با این حال برای گشت و گذار در وب، شبکه های اجتماعی و…، بهره مندی از چنین نمایشگر سریع و باکیفیتی می تواند یک نکته مثبت و نقطه فزونی در مقایسه با سایر میان رده ها باشد.

گفتنی است باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این تمام چیزی است که از ریلمی 9 5G در اختیار داریم. حال باید منتظر ماند و دید چه خبرهایی در رابطه با تاریخ عرضه آن و مدل 4G منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ریلمی 9 5G نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی 9 5G نمایشگر 144 هرتزی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید