سفر سه خواهر به بازار کتاب ایران

به گزارش وبلاگ بهروز؛ نمایش نامه سه خواهر نوشته برایان فریل، با ترجمه ای از نازیلا باقری از سوی انتشارات افراز منتشر شد. این کتاب 204مین شماره از مجموعه نمایش نامه های برتر دنیا این ناشر را به خود اختصاص داده است.

سفر سه خواهر به بازار کتاب ایران

در بخشی از این کتاب می خوانیم: بارون: پس برای مهمانی خواهرت نمی مانی؟

ماشا: مهمانی؟ [ناگهان به یادش می آید، رو به ایرینا] البته، البته. عصر برمی گردم. خداحافظ عشقم. [او را می بوسد] و باز هم، برایت تمام شادی های جهان را آرزو می کنم. [رو به همه] آن قدیم ها وقتی پدر زنده بود برای جشن نام گذاری ما همواره سی یا چهل افسر جوان به اینجا می آمدند. یادت هست چه دیوانه بازی هایی از خودمان در می آوردیم؟ حالا جمع مان شده یک مرد، [بارون] یک پسربچه [سولیونی] و خانه ای که مثل کتابخانه ساکت است... معذرت می خواهم. بهتر است بروم. به حرف هایم توجه نکن. امروز خیلی پکرم، من تقریباً... من... من [در میان اشک هایش می خندد و ایرینا را بغل می کند] بعد با هم حرف می زنیم. بعداً می بینمت. باید بروم بیرون، بیرون، دور...

ایرینا: ماشا مریض شدی؟

اولگا: [گریه می کند و ماشا را بغل می کند] حالت را خوب می فهمم.

سولیونی [لبخند سردی می زند] وقتی یک مرد فلسفه بافی می کند شانس این را دارید که چیزی از فلسفه بشنوید؛ اما وقتی زنی سعی می نماید فلسفه بافی کند، یا بهتر بگویم دو تا زن، می دانید چه چیزی گیرتان می آید؟ بارون، تو خوب می دانی. [صورتش را به صورت توزنباخ نزدیک می نماید و با دستش ادا درمی آورد] کوآک کوآک، کوآک کوآک، کوآک کوآک.

ماشا: واقعاً بچه ننۀ شروری هستی.

برایان فریل؛ نمایش نامه نویس و نویسنده داستان کوتاه ایرلندی، نهم ژانویه سال 1929 به جهان آمد. او که به نام چخوف ایرلند معروفیت دارد، از مهم ترین نمایش نامه نویسان انگلیسی زبان نسل خود به تعداد می آید. فریل عضو آموزشگاه هنر و ادبیات آمریکا، انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان و آموزشگاه ادبیات ایرلند بود. او بعد از یک دوره طولانی بیماری، دوم اکتبر 2015 از جهان رفت.

نمایش نامه سه خواهر نوشته برایان فریل، در 198 صفحه، به قیمت 72 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه نازیلا باقری، از سوی انتشارات افراز روانه کتاب فروشی ها شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سفر سه خواهر به بازار کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر سه خواهر به بازار کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید