شلوار لی عتیقه 87 هزار دلار فروخته شد!

به گزارش وبلاگ بهروز، یک شلوار جین دوخت کارخانه لیوایز (Levis) که در معدنی متروکه در آمریکا کشف شده بود، در یک حراجی در نیومکزیکو به قیمت 87 هزار دلار فروخته شد.

شلوار لی عتیقه 87 هزار دلار فروخته شد!

به گزارش وبلاگ بهروز، این شلوار جین که هنوز در شرایط قابل پوشیدن واقع شده است، سراپا پوشیده از قطرات موم از شمع هایی است که معدنچیان برای روشن کردن تونل های باریک معدن استفاده می کردند. بعلاوه در بالای جیب پشتی شلوار یک تنظیم کننده مقدار کمر نیز وجود دارد.

روی برچسب داخل شلوار نوشته شده است: تنها نوع ساخته شده به دست نیروی کار سفید که قدمت این شلوار را به اواخر دهه 1800 می رساند.

شرکت Levis گفت که شرکت این شعار را پس از قانون محرومیت چینی ها در سال 1882 معرفی نموده است که در زمان تبعیض گسترده کارگران چینی را از ورود به این کشور منع می کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال این شعار در دهه 1890 کنار گذاشته شد.

کایل هاوپرت 23 ساله، فروشنده لباس های قدیمی از سن دیگو که این شلوار جین را خرید، گفت: من هنوز به نوعی گیج هستم، حتی خودم هم از اینکه این شلوار را خریدم غافلگیر شدم.

گفته می گردد که این شلوار یکی از گرانبهاترین شلوار های عتیقه و قدیمی است که تا به امروز فروش رفته است.

محبوبیت لباس های عتیقه واقعی - لباس هایی با قدمتی حداقل تا دهه 1970 - در سال های اخیر افزایش یافته است و جوانان اغلب در مغازه های دست دوم فروشی در پی لباس هایی اند که در حالت عادی یافت نمی شوند.

شرکت لیوایز یک نام تجاری آمریکایی در حوزه مد و پوشاک است که عمده معروفیتش را به علت فراوری شلوار های جین به دست آورده است.

منبع: فرارو

به "شلوار لی عتیقه 87 هزار دلار فروخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلوار لی عتیقه 87 هزار دلار فروخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید