شهر گمشده دوارکا هند، مکانی برای نبردهای فضایی باستانی!!!

به گزارش وبلاگ بهروز، شهر گمشده دوارکا هند | The Lost City Of Dwarka

کشور هند پر از داستان ها وعجایب بسیار است. مخصوصا اگر تاریخ باستانی آن را هم مطالعه کنید، به افسانه ها و داستان هایی برخورد می کنید که باعث تعجبتان می گردد. شهر گمشده دوارکا هند در ادبیات باستانی هند، با عنوان شهری از آن نام برده می گردد که توسط خدایی به نام کریشنا و بر سرزمین و خاکی مقدس ساخته شده است. در این باره یکی از مرموز ترین و اسرارآمیز ترین متون باستان دنیا به نام هابهاراتا وجود دارد. پس از اینکه شهری باستانی در زیر آب های سواحل دوارکای امروزی کشف شد، این داستان دوباره بر سر زبان ها افتاد و سوال هایی را به وجود آورد. سوال هایی که خط نازک بین واقعیت و افسانه را در هم می شکست. به همین خاطر مجله خبرنگاران با سفر به هند و معرفی شهر گمشده دوارکا هند تصمیم دارد تا شهر دوارکا و جنگ افسانه ای فضایی را در آن برایتان توضیح دهد.

شهر گمشده دوارکا هند، مکانی برای نبردهای فضایی باستانی!!!

شهر مدرن دوارکا کجاست؟

شهر مدرن دوارکا امروزی در کنار شهری باستانی که در زیر اعماق دریا یافت شده، ساخته شده است. دانمشندان و باستان شناسان با کشف این شهر زیر دریا دریافتند که تنها بخش بسیار کوچکی همانند بنایی شگفت انگیز از آن تنها در کنار ساحل باقی مانده که هنوز برای مردم این ناحیه مقدس است. دوارکا به معنای دروازه بهشت است. این شهر در شمال غربی استان گوجرات هند و در نزدیکی شهر راجکوت واقع شده است. اگر دریای عمان را مستقیم و در امتداد خطی موازی استوا بپیمایید به این شهر می رسید.

ادبیات سانسکریت باستانی شرح می دهد که چگونه لرد کریشنا، هشتمین آواتار ویشنو شهر افسانه ای و گمشده دوارکا هند را ایجاد کرد. پیش از ایجاد شهر افسانه ای، کریشنا در شهر ماتورا (Mathura) زندگی می کرد. پادشاهی که در اسطوره هندو نام برده می شود، به طور مداوم مورد حمله قرار می گرفت. این پادشاهی توسط پادشاهی مستبد به نام جاراساندا (Jarasanda) که حاکم شهر ماگادها (Magadha) بود هفده بار مورد حمله نهاده شد.

در تمام این 17 باری که حاکم ستمگر به هند حمله کرد، کریشنا در جنگ ها حضور داشت و پیروز می شد اما جاراساندا دست بر نمی داشت و مدام تصمیم بر حمله می گرفت. او مدام نقشه می ریخت تا به شهر ماتورا حمله کند.

به همین خاطر کریشنا تصمیم گرفت که دیگر با مردمش ریسک نکند و مردمش را نجات دهد. به همین خاطر تصمیم گرفت که شهری دیگر بسازد. شهری که بر روی جزیره ای در سواحل غربی هند نهاده شده بود. شهری که بعدها به شهر گمشده دوارکا هند معروف گشت.

نسخه های مختلفی از نحوه ساخته شدن شهر گمشده دوارکا هند وجود دارد. نسخه هایی که از این موضوع باستانی و شاید تاریخی صحبت نموده اند. در یکی از این نسخه های سانسکریت این داستان گفته می شود: کریشنا (Krishan) توسط گارودا (Garuda) که کوه ویشنو (Vishnu) بود بر ساحل سرزمین هند و جایی که بعدها شهر دوارکا را در آن ساخت فرود آمد. در نسخه دیگری این داستان اینگونه آورده شده است: بریشان (Brishan) دعا کرد که خدای ساختمان و معماری را برایش بفرستند. ویشواکارما (Vishwakarma) خدای سازنده دعای او را مستجاب کرد و کریشنا را فرستاد.

داستان و افسانه ساخته شدن شهر دوارکا چه بود؟

در متون باستانی و در افسانه کریشنا نحوه و دلیل ساخته شدن شهر گمشده دوارکا هند آورده شده است.

در این افسانه آمده است که زمانی که کریشنا ویشواکارما (Vishwakarma) را فراخواند، با مشکل دیگری روبرو شد. خدای زمین به کریشنا گفت که او تنها در صورتی می تواند این شهر را بسازد که خدای دریا را راضی نماید تا به او زمینی عالی برای ساخت و ساز بدهد. از آنجایی که کریشنا، سامودرادوا (خدای دریا) را می پرستید، به او زمینی به اندازه 12 یوجانا (یوجانا واحدی باستانی برای اندازه گیری مسافت در هند باستان و گفته می شود معادل 12 تا 15 کیلومتر است) داده شد.

هنگامی که این زمین به کریشنا داده شد، معمار آسمانی کار ساختن خانه های این شهر آسمانی را آغاز کرد. شهر گمشده دوارکا هند در این داستان، به زودی رشد کرد، مشهور شد و هزاران نفر را در صدها کاخ خود قرار داد.

توصیفاتی از شهر دوارکا

در افسانه گفته شده که از شهر باستانی دوارکا به شدت محافظت می شد و تنها با قایق می توانستید وارد آن شوید. نقشه و طرح پلانی شهر بسیار عالی بود و شهر را به 6 قسمت مناطق مسکونی و تجاری تقسیم می کرد. این شهر با جاده های بسیار عظیم، بالکن ها و تراس هایی زیبا و تزئین شده، باغ ها و دریاچه هایی مصنوعی و بیش از 800 کاخ ساخته شده از طلا و سنگ های قیمتی داشت. همچنین اینجا شهری بود که در آن، نبردی فضایی در آسمانش رخ داد.

شهر دوارکا در متون باستانی سانسکریت

اگر ما نگاهی به متون متون قدیمی سانسکریت و هندو بیندازیم، در این نوشته های باستانی خواهیم خواند که شخصی خبیث به نام سالوا (Salwa) به لرد کریشنا در شهر افسانه ای دوارکا حمله کرد. اگر می خواهیم بیشتر راجع به شهر گمشده دوارکا هند

صحبت کنیم باید همچنان در متنون تاریخی جستجو کنیم. توصیفی از رویدادی که در بالا خواندید، بسیار جالب است و نظریه پردازان باستان که علاقه خاصی به فضانوردی هم دارند،در شرحاتی که ارائه می دهند، چنین موضوعی را نوعی نبرد فضایی پیچیده در آسمان می دانند. آن ها در این نبرد، در خصوص امکان استفاده بعضی از تکنیک های پیشرفته، برگرفته از هنرهای رزمی یا فضاپیماها را صحبت می نمایند و حتی براساس شواهد و نوشته های باستانی چنین موضوعی را پیشنهاد می دهند. جمله زیر دقیقا یکی از نوشته های باستانی است که ترجمه شده و این دانشمندان برای اثبات و صحت گفته خود به آن استناد می نمایند.

لرد کریشنا با شانزده فلش با سالوا روبرو شد و با تیرهای فلش مانند او توانست بر هواپیماها (airplane) غلبه کند. درست مانند اینکه خورشید در یک آسمان آفتابی، با تعداد نامحدودی از اشعه های تابانش، تمام آسمان را در بر می گیرد…

چرا دانشمندان معتقدند که در اینجا جنگی فضایی اتفاق افتاده است؟

با توجه به متون باستان سانسکریت، سالوا با در اختیار داشتن وسیله نقلیه هوایی خود، به شهر گمشده دوارکا هندDvāraka حمله کرد. سلاح های قدرتمندی که شبیه به رعد و برق بودند را بر روی شهر فرو ریخت. با توجه به نوشته های این حماسه، سالوا ماشین ها و هواپیماهایی فضایی به نام ساوبها ویمانا (Saubha Vimana) داشت و از آن ها برای سفرهای هوایی و البته جنگ های هوایی استفاده می کرد.

بخش اعظمی از شهر گمشده دوارکا در این حمله و جنگ نابود شد تا اینکه لرد کریشنا تصمیم گرفت تا از وسیله و اسلحه آتشزای فضاپمای خود استفاده کند.

اسلحه ای که در متون باستانی توسط پادشاه کریشنا استفاده شده است، این گونه توصیف شده که اسلحه ای به شکل تیر بود اما تیری عادی نبود. گفته می شود که هنگامی که این تیر از اسلحه خارج شد، نور و صدایی همانند رعد و برق داشت و همانند اشعه های خورشید بسیار پر سرعت بود و چنین آتشی داشت.

جدای از این موضوع، این افسانه در ادامه چنین بیان می نماید که در نهایت پس از این ماجرا و سرانجام یافتن جنگ فضایی، کریشنا در نهایت زمین را ترک گفت و شهر باستانی او تماما به زیر اقیانوس مدفون و مخفی شد.

حقیقت یا تخیل؟

وقتی اسطوره ای تبدیل به واقعیت می شود! این جمله را می توان راجع به شهر دوارکا هند استفاده نمود. تا چند دهه پیش همگان تصور می کردند که شهر دواراکا تنها در اساطیر و افسانه ها وجود دارد. با این وجود اکنون که کارشناسان و باستان شناسان، شواهدی از چنین شهر باستانی را در نزدیکی دوارکای مدرن کشف نموده اند، تاریخ به نحوی تغییر می نماید و همراه با آن می توان ادعا کرد که درک و تفسیر ما انسان ها از متون باستانی ماهابهاراتا نیز باید تغییر کند.

باستان شناسان در زیر آب، تعدادی از آثار باستانی را در خلیج کامبای the Gulf of Cambay شامل مصالح ساختمانی، سفالگری، قسمت هایی از دیوارها، مهره ها، مجسمه ها، استخوان های انسانی و دندان هایی که حداقل 9،500 سال قدمت دارند، پیدا نموده اند.

اعتقاد بر این است که شهر وسیع و قدیمی دوارکا که پنج مایل طول و دو مایل عرض دارد - بیش از 5000 سال پیش وجود داشته و زنده بوده است. این شهر یکی از قدیمی ترین بقایای شناخته شده در شبه قاره هند است. سایت شهر گمشده دوارکا هند در سال گذشته توسط اقیانوس شناسانی از موسسه ملی و مهندسی اقیانوس هند، به طور شگفت انگیزی کشف شد. این افراد در پی که تحقیقاتی در خصوص آلودگی ها آبی در این منطقه انجام می دادند و البته پس از اینکه به دلایل زمین شناسی سطح آب به یکباره عقب رفت، این مکان را کشف کردند. بقایای ذغال سنگ و سنگ کربنی که از یافته های این شهر - از جمله مصالح ساختمانی، سفالگری، بخشهای دیوار، مهره، مجسمه سازی، استخوان ها و دندان های انسانی گرفته شده است، دارای کربن بوده و نشان می دهد نزدیک به 9،500 سال قدمت دارند.

در نتیجه چنین تحقیقاتی باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که تاریخ رونق این شهر، به دوره سرانجام عصر یخبندان و حدود 10 هزار سال پیش باز می شود. آن ها پیش بینی می نمایند که در آن موقع با ذوب شدن یخ ها در سراسر دنیا سطح آب ها بالا آمده و این شهر را غرق نموده است.

منبع: ancient-code.com

منبع: الی گشت

به "شهر گمشده دوارکا هند، مکانی برای نبردهای فضایی باستانی!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر گمشده دوارکا هند، مکانی برای نبردهای فضایی باستانی!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید