10 جاذبه خیره کننده سن پترزبورگ روسیه

به گزارش وبلاگ بهروز، سن پترزبورگ یکی از شهرهای زیبا و بزرگ کشور روسیه است که دارای مکان های دیدنی فوق العاده ای می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این جاذبه های دیدنی آشنا کنیم.

10 جاذبه خیره کننده سن پترزبورگ روسیه

جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، دومین شهر عظیم کشور روسیه است. این شهر دارای فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ بوده به همین دلیل تبدیل به نمادی برای مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه شده است.

بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان سن پترزبورگ است، در این شهر گردشگران می توانند بزر گترین موزه ها، زیباترین کلیساها و مهم ترین جشن های هنری و فرهنگی جهان را ببینند و لذت ببرند.

بر خلاف باور خیلی ها نام شهر سن پترزبورگ برگرفته از موسس آن، یعنی پتر کبیر، نیست. نام این شهر برای گرامیداشت روحانی کشیش پیتر یا همان شمعون است. او یکی از 12 یار عیسی مسیح، از رهبران کلیسای مسیحیت، بود که در تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی نیز، به تصویر کشیده شده است. او نفر چهارم از سمت چپ است.

جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

1. مکان های دیدنی سن پترزبورگ: قصر پترهوف

پترهوف یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ، در منطقه Petrodvortsovy در بخش فدرال سن پترزبورگ و در ضلع جنوبی سواحل خلیج فنلاند قرار گرفته است. ساخت این قصر شگفت انگیز از سال 1714 و با نظارت مستقیم پیتر کبیر آغاز شد و پس از مرگش نیز ادامه یافت.

این عمارت گواه عشق مشهور تزار به اروپا است. جاذبه اصلی کاخ پترهوف، باغ پایین آن است که 150 فواره و 4 آبشار دارد.

مکان های تفریحی سن پترزبورگ

2. جاذبه های سن پترزبورگ: موزه هرمیتاژ

این موزه یکی از عظیمترین موزه های روسیه و از قدیمی ترین نگارخانه های هنری و موزه های تاریخ و فرهنگ بشری جهان است. در این موزه بیش از 3 میلیون اثر هنری، شامل شاهکارهایی از لئوناردو داوینچی، پیکاسو و رامبراند به نمایش گذاشته شده اند.

این مجموعه که در شش بنا به نمایش گذاشته می گردد دارای یک بنای اصلی به نام کاخ زمستاتی است که سال ها پیش محل زندگی تزارهای روسی بوده است. همچنین در این مجموعه کاخ های دیدنی و اتاق های مجلل که تزارها در آنها زندگی می کردند به چشم می خورد.

در بخش های دیگر موزه آثار بسیاری از جمله لباس ها، نشان ها، جواهرات سلطنتی و همچنین عظیم ترین کلکسیون طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی به نمایش گذاشته شده است.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

3. کلیسای رستاخیز سن پترزبورگ

یکی از بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ کلیسای رستاخیز می باشد. بنا به سخنی که تاریخ دانان روایت می کنند کلیسای بنا شده بر خون ریخته شده نیز به آن اطلاق می گردد.

البته روایت اصلی اینه که روزگاری عیسی مسیح از این جا دوباره رستاخیز می کند و به همین دلیل به این کلیسای جامع زنده شدن مجدد مسیح هم می گویند.

این کلیسا شامل بیش از 7500 مترمربع موزاییک (بیشتر از هر کلیسایی در جهان) است و همچنین دارای مجموعه ای فوق العاده و متنوع از آیکون های موزاییکی مانند سبک آکادمیک، سبک مدرن و بیزانس است.

در سن پترزبورگ کجا بریم؟

4. قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پال ارگ اصلی شهر سن پترزبورگ است. قلعه پیتر و پاول در 16 می 1703 به دستور پیتر کبیر ساخته شد و اولین بنای معماری این شهر است. در ابتدا هدف از ساخت این قلعه دیده بانی از رودخانۀ نوا و دسترسی به دریای بالتیک بود، برای همین هم هست که این قلعه در جزیره زایاچی بنا شد.

قلعه طوری در کنار رودخانه قرار گرفته که همۀ کشتی هایی که از جهتهای آبی به روسیه می رسیدند، از گذرگاه قلعه می گذشتند و به دقت بازرسی می شدند. در داخل ساختمان این قلعه بناهای دیدنی زیادی هست از جمله:

  • کلیسای جامع قلعه پیتر و پاول
  • اتاق های امپراتوری
  • برج ناقوس کلیسای جامع
  • مجسمه پیتر کبیر
  • ضرابخانه

5. مکان های دیدنی سن پترزبورگ: کاخ یوسوپف

در حاشیه رودخانه مویکا در مرکز شهر سن پترزبورگ کاخ مویکا یا یوسوپف یکی از مهم ترین دیدنی های سن پترزبورگ روسیه قرار گرفته است که در سال 1770 ساخته شد و اولین ساکنانش شاهزاده بورسین نیکلاویچ بودند که همراه با همسر دوم و پسرش در آنجا زندگی می کردند.

از آن پس به بعد 5 خانواده سلطنتی در کاخ یوسوپف زندگی کرده اند. کاخ یوسوپف عمده شهرتش را از یک واقعه تاریخی می گیرد، واقعه ای که در آن گریگوری راسپوتین دهقان اهل سیبری و یکی از اسرارآمیزترین شخصیت های تاریخ روسیه توسط پرنس یوسوپف (ثروتمندترین شاهزاده زمان خود) و بعضی دیگر از شاهزادگان به قتل رسید.

هنوز محل قتل او در زیرزمین کاخ یوسوپف را به همراه اسناد و مدارکی از صحنه قتل وی می توان دید، صحنه ای که شگفتی مسافران تور روسیه را به دنبال دارد.

جاذبه های تاریخی سن پترزبورگ

6. تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ

موسسه فرهنگی دیگری که در شهر سن پترزبورگ شناخته شده است و برای بعضی از بازدیدکنندگان ممکن است حتی از موزه هرمیتاژ هم ترغیب کننده تر باشد، تئاتر مارینسکی است

که در طول سالهای اخیر به دلیل بحران های مالی و بی نظمی های به وجود آمده در تئاتر بولشوی گوی سبقت را از این تئاتر ربوده است و به برجسته ترین تئاتر موزیکال روسیه تبدیل شده است.

این تئاتر که شهرت خود را وام دار شیوه بی عیب و نقص گروه و رهبران ارکستر موسیقی کلاسیک مدرن که همگی از بهترین های حرفه خود هستند و ستاره های باله و اپرا از سرتاسر جهان هم چون اولیانا لوپاتکینا می باشد، در سطح جهانی بسیار شناخته شده است

و همگی مواردی که گفتیم این تئاتر را به یکی از پایگاه های جهانی باله و اپرا تبدیل می کنند. در طول سالهای اخیر به وسعت و دامنه این تئاتر افزوده شده است و علاقه مندان به موسیقی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

موزه های سن پترزبورگ

7. کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها در سن پترزبورگ

اگر بخواهیم سندی از تجمل گرایی و افراط کاری خاندان سلطنتی روسیه ارائه دهیم، می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که تزارهای روسیه در کمتر از دو قرن نه یک عمارت، بلکه دو عمارت سلطنتی عظیم را فقط در حومه شهر ساختند.

یکی از این دو عمارت، کاخ کاترین معروف به تزارسکویه سلو یا پوشکین است که از حیث عظمت و عظیمی کاخ ورسای را پشت سر می گذارد. این کاخ در منطقه پوشکین که بی شک زیباترین نقطه حاشیه ای شهر سن پترزبورگ می باشد قرار گرفته است و می توان آن را باشکوه ترین و مجلل ترین و عظیم ترین بنای تاریخی و توریستی سن پترزبورگ دانست.

بناهای تاریخی سن پترزبورگ

8. مکان های تفریحی سن پترزبورگ: خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی که بدون شک یکی از عظیمترین و طولانی ترین خیابان های جهانست، به طول 4/5 کیلومتر است و دو بنای مهم و تاریخی شهر، یعنی ساختمان نیروی دریایی در غرب و صومعه الکساندر نوسکی در شرق را به هم مرتبط می کند.

امروز خیابان نوسکی چهره مدرن یک شهر را به نمایش می گذارد و اهالی سن پترزبورگ عاشق قدم زدن روی سنگ فرش های آن، خرید کردن از فروشگاه های رنگارنگش، نشستن روی صندلی کافه ها و تماشای جنب و جوش عابرین آن هستند.

در تاریخ های خاصی از سال نیز این خیابان محل برگزاری مراسم و جشن های خاصی است که برای راحتی شرکت کنندگان در جشن، عبور ماشین در این روزها از این خیابان ممنوع است.

مکان های مدرن سن پترزبورگ

9. پل کاخ سن پترزبورگ

هر چند که این پل سازه ای مربوط به قرن بیستم است و قدمت چندانی ندارد، اما بدون شک یکی از معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ می باشد و برای بازدیدکنندگان از سن پترزبورگ که باید برای رفتن به جاهای مهم شهر از روی این پل عبور کنند، تصویری خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.

این پل در روخانه نوا قرار گرفته است و بر خلاف تجمل و پیچیدگی ای که در ساختار بناهای اطراف این پل وجود دارد، سازه این پل ساختاری بسیار ساده دارد و برای اینکه مانع دیده شدن ساختمان های اطرافش نباشد، ارتفاع آن نیز محدود است.

اما چیزی که گردشگران و بومیان را از نقاط مختلف به این مکان جذب می کند، این است که بین ساعات 1 تا 3 نیمه شب این پل از وسط به دو نیمه تقسیم می گردد و هر یک از بالهای آن با زاویه 45 درجه رو به آسمان قرار می گیرند تا جهت را برای عبور کشتی ها از رودخانه نوا باز کنند.

بهترین مکان های تفریحی سن پترزبورگ

10. جزیره لاگین در سن پترزبورگ

این جزیره تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه با مترو فاصله دارد و مکانی است که کمتر به آن پرداخته شده و نام آن در بسیاری از برنامه های سفر به روسیه دیده نمی گردد. اما اینجا مکانی است که باید بیشتر به آن پرداخته گردد؛

چرا که این جزیره زیبا یک کاخ سلطنتی باشکوه، پارکی زیبا و سرسبز، دریاچه ای آرام و مناسب برای قایق سواری در تابستان، محوطه ای برای اسکی در زمستان و موزه ای از ظروف زیبای شیشه ای را در خود جای می دهد.

جاذبه های طبیعی سن پترزبورگ

منبع: مجله دلگرم

به "10 جاذبه خیره کننده سن پترزبورگ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه خیره کننده سن پترزبورگ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید