عربستان سهمیه حج را افزایش داد

به گزارش وبلاگ بهروز، ایرنا نوشت: در پی کاهش نگرانی ها درباره کرونا، عربستان سهمیه حج (تمتع) سال جاری را به یک میلیون نفر افزایش داد.

عربستان سهمیه حج را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت حج و عمره عربستان امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام نمود که این وزارتخانه تصمیم گرفت که تعداد پذیرش حجاج از داخل و خارج از عربستان را (در مراسم حج تمتع) به یک میلیون نفر افزایش دهد.

این وزارتخانه در عین حال اضافه کرد کرد که مراسم حج (تمتع) سال جاری برای حجاج کمتر از 65 سال خواهد بود و آنها باید دوزهای پایه واکسن کرونای مورد تایید وزارت بهداشت عربستان را دریافت نموده باشند.

براساس این بیانیه، همچین ضروری است حجاجی که از سایر کشورها به عربستان می آیند، نتیجه تست پی. سی. آر منفی داشته باشند که 72 ساعت قبل از عزیمت به عربستان برای شرکت در مراسم حج صورت گرفته باشد.

وزارت حج و عمره عربستان بعلاوه بر لزوم رعایت تدابیر پیشگیرانه و پروتکل های مربوطه درخصوص پیشگیری از کرونا از سوی حجاج در جریان مناسک حج به منظور حفظ سلامت خودشان تاکید نموده است.

عربستان سعودی از دو سال پیش به خاطر شیوع کرونا مجبور شده بود که سهمیه حجاج برای شرکت در مراسم حج (تمتع) را تا حد زیادی کاهش دهد.

شمار حجاج (در حج تمتع) قبل از شیوع کرونا در سال 2019 میلادی حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر بود، اما به دلیل شیوع کرونا در سال 2020 میلادی، عربستان فقط به هزار نفر اجازه داد که فریضه حج (تمتع) را به جای بیاورند. این تعداد در سال بعد به 60 هزار فرد واکسینه رسید که انتخاب آنها با قرعه صورت گرفت.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "عربستان سهمیه حج را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سهمیه حج را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید