فاجعه در پرسپولیس؛ 20 میلیاردی که برای 2 گل پرداخت شد

به گزارش وبلاگ بهروز، یک محاسبه سرانگشتی نشان می دهد پرسپولیس در این دو سال نزدیک به یک میلیون 800 هزار دلار معادل 28میلیارد تومان برای خرید مهاجم هزینه نموده که سهم چهار مهاجمش تنها دوگل بوده.

فاجعه در پرسپولیس؛ 20 میلیاردی که برای 2 گل پرداخت شد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ بهروز، پرسپولیس بعد از رفتن مهدی طارمی برای پرکردن جای خالی او سراغ گادوین منشا رفت.منشا برای یک فصل ونیم حضورش در پرسپولیس حدودا 550 هزار دلار به عنوان قراردادش دریافت کرد. اما برانکو در نیم فصل گذشته درب خروج باشگاه را نشانش داد تا راهی تیم رقیب گردد.

گزینه بعدی برانکو برای حضور در خط حمله پرسپولیس هموطنش بودیمیر بود. بودیمیر هم بعد از حضور نه چندان درخشان و با دو گل زده در نیم فصل به دلیل پرداخت نشدن قراردادش با بی خیالی محض ایرج عرب بدون توافق راهی کشورش شد تا راه فیفا را در پیش بگیرد. حالا شکایت بودیمیر هم به باشگاه رسیده تا این بازیکن در آستانه بازنشستگی نه تنها مطالبات نیمفصل حضورش در پرسپولیس را دریافت کند بلکه با دور زدن قوانین فیفا طلب فصل بعد خود را هم مطالبه کند.

بودیمیر قراردادی با مبلغ بسیار پایین با تیمی در کرواسی منعقد نموده که رقم این قرارداد به او اجازه میدهد تا قرارداد فصلی که در پرسپولیس حضور نداشته را هم دریافت کند. طبق قانون فیفا او در صورتی که این فصل را بیرون می نشست می توانست این رقم را دریافت کند. جالب اینکه قرارداد او سال جاری ماهیانه 2500 یورو است.

همه اینها یعنی پرسپولیس باید به بودیمیر 500 هزار یورو پرداخت کند. رقمی که بیشتر از دریافتی تمام دوران حرفه ای این بازیکن خواهد بود.

اما شاهکار ایرج عرب و جولان دلالان در باشگاه پرسپولیس و البته اشتباه کالدرون به جذب یکی از بنجل ترین مهاجمان خارجی سالهای اخیر انجامید. جونیور براندائو با 550 هزار دلار به پرسپولیس آمد و تنها اثرگذاری اش در تیم کاهش کیفیت فنی تیم کالدرون بود. تنها شانسی که پرسپولیس در برابر فاجعه ای مانند جونیور آورد این بود که این جهانگرد برزیلی بعد از چند ماه گشت وگذار در ایران به دریافت تقریبا نیمی از قراردادش رضایت داد وبا 252هزار دلار شرش نیمه دفع شد.

اما محمدحسن انصاری فرد برای نیم فصل دوم خودش دست به کار شد و هر دوچشم بازار را کور کرد تا استوکس و اوساگونا را سرخپوش کند. این روزها اما استوکس را نه گلزنی های او برای پرسپولیس که دستگیری او به دلیل رفتار مجرمانه در صدر اخبار قرار داده است.

در خصوص اوساگونا هم که یحیی زودتر از همه ناامیدی اش برای گلزنی او را اعلام نمود تا دیگر خرید انصاری فرد هم با نشستن روی نیمکت همچنان گلزنی هافبکهای پرسپولیس را نظاره گر باشد.

همینکه او خرج 11 سر عائله را با نشستن روی نیمکت پرسپولیس می دهد یعنی کار خیر.

استوکس برای عیاشی اش 150 هزار یورو گرفت و فراموش کرد که در باشگاه پرسپولیس اساسا آنچه که امضا نموده نامش قرارداد است. اوساگونا هم که برای نیم فصل با پرسپولیس 150 هزار یورو قرارداد امضا نموده و احتمالا خاتمه فصل از پرسپولیس جدا خواهد شد

یک محاسبه سرانگشتی نشان می دهد پرسپولیس در این دو سال نزدیک به یک میلیون 800 هزار دلار معادل 28میلیارد تومان هزینه نموده است اما خروجی آن تنها 16گل بوده که سهم گادوین منشا 14 گل در 67 بازی بوده و سهم چهارم مهاجم بعدی 2 گل. دو گلی برای پرسپولیس 20 میلیارد تومان اب خورده است.

ماجرای استوکس تمام شد و اوساگونا با این کیفیت احتمالا خاتمه فصل جدا خواهد شد اما امیدواریم مدیران فعلی و آینده پرسپولیس خرید مهاجم خارجی را سهمیه هر ساله ندانند تا پرسپولیس که این روزها در باتلاق بدهی دست وپا میزند کاملا فرو نرود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فاجعه در پرسپولیس؛ 20 میلیاردی که برای 2 گل پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه در پرسپولیس؛ 20 میلیاردی که برای 2 گل پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید