فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران

به گزارش وبلاگ بهروز، شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به عنوان شرکتی تازه تأسیس با مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور، به زودی فعالیت خود را با مرکزیت شهر شیراز آغاز خواهد نمود.

فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران

شرکت هواپیمایی جدیدی به نام فلای پرشیا به تازگی اعلام نموده است که به احتمال قوی از آذرماه، فروش بلیط پروازهای داخلی خود را آغاز می نماید. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در اظهاراتی عنوان نموده اند که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در امسال پیروز به اخذ مجوزهای لازم از سوی این سازمان شده است. ایشان در ادامه گفتند:

بیس پروازی این شرکت هواپیمایی با مرکزیت شیراز خواهد بود. در واقع سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد زمینه سرمایه گذاری در بخش هوایی را فراهم کند؛ از همین رو این سازمان به عنوان متولی صنعت حمل ونقل هوایی با رعایت الزامات برای تأسیس شرکت های هواپیمایی اقدام می نماید، چراکه هدف اصلی ما افزایش ظرفیت بخش حمل ونقل هوایی کشور است.

رضا جعفرزاده اشاره کردند که صدور مجوز برای ایرلاین مذکور از این قاعده مستثنا نیست و طبق روالی که سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت اعلام نموده، باید وظایف قانونی و مقررات لازم را رعایت کند.

شرایط تأسیس ایرلاین در ایران

سال گذشته انجمن شرکت هواپیمایی، شرایط کفایت سرمایه برای تأسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی را به تفکیک انواع مختلف پروانه های بهره برداری و فرآیند صدور موافقت اصولی اظهار داشت؛ اما تعیین نیست که در شرایط فعلی، این شرایط تا چه حد برای تأسیس ایرلاین تغییر نموده است.

سازمان هواپیمایی کشوری، شرایط اخذ صدور موافقت اولیه ایرتاکسی را به این ترتیب اعلام نموده است که برای استفاده از ناوگان تا 30 نفر ظرفیت، 12 میلیارد تومان کفایت سرمایه و برای استفاده از ناوگان 30 تا 50 نفر ظرفیت احتیاجمند 36 میلیارد تومان سرمایه خواهد بود و برای اخذ پروانه بهره برداری بار هوایی به 60 میلیارد تومان کفایت سرمایه احتیاج است.

شرکت های هواپیمایی که برای کسب پروانه بهره برداری چارتری اقدام نمایند، در فعالیت داخلی به 168 میلیارد تومان و در بخش بین المللی به 210 میلیارد تومان کفایت سرمایه احتیاج خواهند داشت. شرکت های مذکور برای کسب پروانه بهره برداری برنامه داخلی باید 210 میلیارد تومان و در بخش بین المللی 240 میلیارد تومان کفایت سرمایه داشته باشند و در کلیه بخش های حمل ونقل هوایی (Foll AOC)، این رقم به 420 میلیارد تومان می رسد.

علاوه بر این، برای کسب پروانه بهره برداری در بخش هلیکوپتری AOC، به 72 میلیارد تومان و در بخش SPO، به 30 میلیارد تومان کفایت سرمایه احتیاج است.

مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در وبلاگ بهروز تهیه کنید. ما با همکاری آژانس های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به سادگی بخرید.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)

به "فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلای پرشیا؛ ایرلاین جدیدی در صنعت هوانوردی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید