قانون مضحک AFC برای بازی نمایندگان ایران و عربستان در آسیا

به گزارش وبلاگ بهروز، مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه غرب قاره از 18 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد. با تصمیم نو کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان هر پنج گروه مرحله گروهی کشور عربستان است و این کشور به صورت متمرکز مسابقات را برگزار می نماید.

قانون مضحک AFC برای بازی نمایندگان ایران و عربستان در آسیا

تیم فولاد خوزستان به عنوان یکی از سهمیه های ایران در این دوره از رقابت ها، در شهر جده به مصاف حریفانش می رود و سپاهان اصفهان هم در شهر بریده در بازی خواهد نمود.

یاسر المسهل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان گفت: میزبانی عربستان از تمام گروه های لیگ قهرمانان در غرب آسیا نشان دهنده اعتماد زیاد کنفدراسیون فوتبال آسیا به توانایی های این کشور برای میزبانی مسابقات ورزشی پس از موفقیت در میزبانی سه گروه دوره گذشته است. این میزبانی در چارچوب همکاری نزدیک فدراسیون عربستان و آسیا است.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان گزارش کاملی از میزبانی این کشور در لیگ قهرمانان آسیا کار نموده است.

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت به اجرای قانون سال 2016 خود ادامه بدهد که طبق آن مسابقات باشگاه های عربستان و ایران در استادیوم های بی طرف برگزار می گردد.

AFC با وجود اینکه در سال 2016 تصویب کرد باشگاه های عربستان و ایران در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف به مصاف هم بروند اما برای دومین سال پیاپی این قانون خود را نقض کرد. سال گذشته هم فولاد و استقلال در مرحله گروهی به عربستان رفتند و بازی این دو نماینده به صورت متمرکز در این کشور برگزار گردید.

نکته تامل برانگیز این است که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود دادن میزبانی دوباره لیگ قهرمانان به عربستان و الزام سفر دو نماینده ایران به خاک این کشور، همچنان تصمیم سال 2016 خود را یادآوری می نماید؟ چرا کمیته مسابقات AFC بازهم تاکید نموده است که به قانون مصوب خود ادامه می دهد در حالی که فولاد و سپاهان بازهم میهمان عربستان در جده و بریده هستند؟ آیا این اندازه از نقض قانون در بزرگترین نهاد فوتبالی قاره آسیا چیزی جز به سُخره گرفتن مصوبات به نفع سعودی هاست؟

منبع: خبرگزاری مهر

به "قانون مضحک AFC برای بازی نمایندگان ایران و عربستان در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مضحک AFC برای بازی نمایندگان ایران و عربستان در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید