لنزهای 108 مگاپیکسلی برای موبایل های سامسونگ و شیائومی

به گزارش وبلاگ بهروز، شرکت سامسونگ در همکاری با شرکت شیائومی یک لنز فوق العاده 108 مگاپیکسلی را برای تلفن های هوشمند معرفی می نماید.

لنزهای 108 مگاپیکسلی برای موبایل های سامسونگ و شیائومی

به نوشته هافینگتون پست این لنز با نام ISOCELL Bright HMX بسیار حساستر از لنزهای معمول در بهترین لپ تاپ های امروزی است که در بهترین حالت وضوح 48 مگاپیکسلی دارند. در مقام مقایسه وضوح دوربین موبایل گالاکسی نوت 10 سامسونگ فقط 12 مگاپیکسل است.

این لنز جدید نتیجه همکاری سامسونگ با شیائومی است که برند چینی در حال ارتقاء در بازار تلفن های هوشمند است. احتمالا نخستین موبایلی که با این لنز به بازار می آید، می مکس 4 (Mi Max 4) پرچمدار شیائومی است که انتظار می رود در پاییز 2019 عرضه گردد.

هدف از استفاده از چنین حسگر بزرگی در موبایل دریافت عکس های 108 مگاپیکسلی نیست، بلکه استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل هاّ (pixel binning) است که به ادعای سازندگان کیفیت عکس ها را بهبود می بخشد. در این شیوه با ترکیب 4 پیکسل به صورت یک پیکسل می تواند نور بیشتری را ضبط کرد و عکس بهتری را در وضوح پایین تر گرفت.

در نتیجه با استفاده از این تکنولوژی سامسونگ می توان عکس های روشن تر 27 مگاپیکسلی گرفت. این حسگر همچنین می تواند به طور اتوماتیک حساسیت به نور (ISO) را تنظیم کند و در نتیجه دریافت عکس در وضعیت های مشکل مانند عکس دریافت در شب ساده تر می گردد. این لنز همچنین می تواند ویدئوهای با وضوح 6K یا 6016 در 3384 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرد.

این حسگر جدید سامسونگ می تواند دوربین تلفن های هوشمند را در رقابت با دوربین های SLR قرار دهد. البته باید منتظر ماند و دید موبایل دارای این لنز در شرایط واقعی چگونه عمل می نمایند و آیا این پیکسل های اضافی واقعا کیفیت عکس ها را بهبود می بخشند یا نه.

منبع: همشهری آنلاین

به "لنزهای 108 مگاپیکسلی برای موبایل های سامسونگ و شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنزهای 108 مگاپیکسلی برای موبایل های سامسونگ و شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید