منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است. منشور حقوق شهرنشینی به دنبال تغییر رفتارهاست.

منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است

سیدمحسن حسینی پویا در گفت وگو با وبلاگ بهروز، اظهار کرد: همایشی با موضوع اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با مشارکت دانشگاه های تهران، همدان، مشهد قرار است، بهار 99 در تهران برگزار گردد که این همایش با منشور حقوق شهرنشینی کاملاً در یک راستاست.

وی اضافه نمود: به همین خاطر با برگزارنمایندگان این همایش، هماهنگی انجام شد تا در دانشگاه فردوسی مشهد نیز پیش همایشی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مباحث خوبی در این پیش همایش مطرح شد که می تواند در همایش تهران، یاری کند تا مباحث به صورت مختصری در آن جا بیان گردد.

حسینی پویا با بیان اینکه اخلاق و حقوق تکمیل نماینده یک دیگر هستند و مرزهای مشترک بسیاری دارند، مطرح کرد: اگر شهری اخلاقی گردد و فرهنگ شهرنشینی در آن رعایت گردد، به حقوق مردم و مسئولیت های شهرنشینی نیز توجه می گردد.

وی با اشاره به اینکه منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است، بیان نمود: منشور حقوق شهرنشینی به دنبال تغییر رفتارهاست. بعضی از این تغییر رفتارها در قالب قاعده انجام می گردد و بخش دیگر آن در قالب تغییر رفتار و فرهنگ است که احتیاج به آموزش و ترویج دارد که کار آن آغاز شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد: به نقل از یکی از استادان منشور حقوق شهرنشینی دهل است که بعداً صدای آن در خواهد آمد! گفتمانی مطرح شده که در حال راه افتادن است. ان شاءالله در سال های آینده تغییر رفتار عمده را در شهر ببینیم.

حسینی پویا تاکید نمود: ما معتقد هستیم که نباید خیلی سریع انتظار داشته باشیم که مردم و مدیریت شهری تمام موارد حقوق شهرنشینی را رعایت نمایند. با تمام قوا در تلاشیم که منشور حقوق شهرنشینی کاملاً اجرایی گردد اما انتظار ما باید انتظار واقعی باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرایی شدن منشور حقوق شهرنشینی کارهای زیادی صورت گرفته است، گفت: شفافیت و اطلاع رسانی از موارد مهم حقوق شهرنشینی است. ما تا به امروز حدود 10 مصوبه در شورای شهر داشته ایم که مدیریت شهری را موظف نموده ایم که اطلاعات این مصوبه ها که با حقوق مردم در ارتباط است را انتشار بدهند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به منشور حقوق شهرنشینی، گروه های خاص باید از طرف مدیریت شهری مورد حمایت قرار بگیرند. در طی مصوبه شهر همگان شورای اسلامی شهر مشهد، تکالیف ویژه ای برای شهرداری و مدیریت شهری در قبال گروه های بچه ها، جانبازان، معلولان، کم توانان و زنان معین کردیم که این مصوبه در حال پیش رفتن است.

حسینی پویا با اشاره به اینکه طرح حق عابر پیاده نیز در بعضی از خیابان ها اجرا شده که در موازات آن دیگر طرح ها نیز در حال پیش رفتن است، بیان نمود: به این صورت چند کار همزمان با هم آغاز شده است که امیدواریم برای مردم محسوس باشد و در چندسال، آینده تغییرات را در شهر و رفتار شهروندان مشاهده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید