نسل جوان والیبال ایران می تواند در المپیک و دنیا بدرخشد

به گزارش وبلاگ بهروز، تهران (پانا) - کارشناس والیبال کشورمان معتقد است قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توانایی مربی های ایرانی را ثابت کرد.

نسل جوان والیبال ایران می تواند در المپیک و دنیا بدرخشد

بهنام محمودی در گفت وگو با پانا، درباره قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ایران بعد از المپیک دچار تغییر نسل شد؛ موضوعی که در تمامی تیم ها اتفاق می افتاد و کم کم نسل باتجربه کنار می رود و بازیکنان جوان به میدان می آیند، تیم ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. بازیکنان باتجربه کنار رفتند و جوان ترها به میدان آمدند. البته سطح مسابقات قهرمانی آسیا پایین است و تنها حریف سرسخت ایران، تیم ژاپن بود. تیم ملی والیبال ما یک سرو گردن بالاتر از والیبال آسیا بازی می نماید.

وی ادامه داد: حتی تیم ما با ترکیب جوان، باز هم سطح بالاتری از آسیایی ها دارد، اما قبول کنیم تیم های کره و چین که زمانی حرفی برای گفتن داشتند در این مسابقات در حد انتظار ظاهر نشدند. در بازی فینال هم علی رغم پیشرفت تیم ژاپن باز هم ما سرتر بودیم. پیروزیت تیم ملی در رقابت های آسیایی به پیشرفت مربیان ایرانی یاری می نماید. من از مدت ها قبل به مربیان ایرانی باور قلبی داشتم چرا که سطح دانش آنها بالاست و در این مسابقات هم با نتیجه ای که حاصل شد به خوبی دیدیم وقت اعتماد به مربیان ایرانی رسیده است. البته من معتقدم زودتر از این باید به مربیان ایرانی اعتماد می کردند. من اگر جای رییس فدراسیون بودم دو سال پیش در راس تیم ملی از مربیان ایرانی استفاده می کردم.

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است والیبال ژاپن با اینکه پیشرفت نموده اما هنوز در سطح ایران نیست، وی در این رابطه اسم کرد: تیم ژاپن به لحاظ تکنیکی پیشرفت نموده اما نقطه قوت این تیم جنگندگی و توپ گیری تنهاست اما اینکه به لحاظ فیزیکی و تکنیکی از بازیکنان ما برتر باشند من به آن اعتقاد ندارم. والیبال ایران با مربی ایرانی و بازیکنان جوانی که به ترکیب تیم اضافه شده اند می تواند جز چهار تیم برتر المپیک و جهانی گردد. با این حال امیدوارم این فرایند ادامه پیدا کند و والیبال ایران علاوه بر آسیا در جهان و المپیک پیروز عمل کند.

محمودی به نسل نو والیبال ایران اشاره نمود و گفت: به نظرم این بازیکنان باید حفظ شوند. اگر لیگ را خوب و به روز برگزار کنیم، علم مربیان هم سطح جهان باشد، اختلاف زیادی بین علم مربیان وجود نداشته باشد، شرایط روز به روز بهتر می گردد. تیم ما در لیگ ملت ها و المپیک، نمایش خوبی نداشت و به اهداف خودمان نرسیدیم که احتیاج به بازنگری دارد. من حتی وقتی بهروز عطایی، تیم جوانان را همزمان با تیم ملی گرفت، به او گفتم کاش تنها با یک تیم کار می کردی. به هر حال اعتقاد دارم والیبال باید راهش را ادامه دهد و بین خانواده والیبال و منتقدان تعامل باشد، تا به رشد والیبال یاری کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نسل جوان والیبال ایران می تواند در المپیک و دنیا بدرخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جوان والیبال ایران می تواند در المپیک و دنیا بدرخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید