نقاطی که تا به حال هیچ کس نتوانسته حتی 1 ساعت هم در آن دوام بیاورد!

به گزارش وبلاگ بهروز، مکان های خطرناک برای زندگی کردن

جمعیت کره زمین آن قدر در حال زیاد شدن است که بشر امروزی برای زندگی کردن و اسکان یافتن، از هر موقعیتی استفاده می نماید و آغاز به توسعه دادن و خانه سازی در آن منطقه می نماید اما در مابین تمامی منطقه های که در زمین وجود دارد، چند منطقه هستند که هر اتفاقی هم که بیافتد، انسان ها نمی توانند در آن قسمت ها وارد شوند و زندگی نمایند. این منطقه ها هیچ کدام کوچک ترین ثبات را برای زندگی انسان ها ندارند و هر انسانی که در این قسمت ها مستقر گردد باید این را بداند که ممکن است تا با جانش بازی نماید. اگر دوست دارید تا این مکان های خطرناک برای زندگی کردن را بشناسید، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

نقاطی که تا به حال هیچ کس نتوانسته حتی 1 ساعت هم در آن دوام بیاورد!

اولین مکانی که می خواهیم به شما معرفی نماییم، منطقه مینکوئن در چین است. بگذارید قبل از هر قضاوتی کمی از این منطقه برای شما بگوییم. مینکوئن یکی از حاصل خیزترین منطقه ها در کشور چین است و خاک بسیار خوبی دارد و همانطور که می دانید، هر جا که شرایطی برای کشاورزی و بهره برداری فراهم باشد، انسان ها همان جا را برای زندگی انتخاب می نمایند اما این منطقه علاوه بر این که خاکی بسیار عالی دارد، در شرایط بد و نا به سامانی به سر می برد.

این منطقه درون بخش بیابانی قرار گرفته است و به همین علت در طول 10 سال اخیر دچار پدیده خشکسالی بسیار بزرگ و عظیمی شده است و به همین علت یکی پس از دیگری، رودخانه های خود را از دست داده است. شرایط خشکسالی کم بود، در این شرایط از جنوب شرقی و شمال غربی هم به سمت این منطقه طوفان شن و ماسه می آید. بر اساس آماری که زمین شناسان در اختیار گذاشته اند، از سال 1950 بر اساس آمار؛ کویر در حدود 160 کیلومتر مربع از این منطقه را ربوده است.

ما چیزی که باعث تعجب می گردد این است که این منطقه با این که به سمت بیابانی شدن می رود اما در طول 68 سال گذشته، جمعیتش از 860 هزاتر نفر به 2 میلیون نفر رسیده است! فرایند بیابان زایی این منطقه از سال 2004 با افزودن سالیانه 10 متر از شهر به بیابان بیشتر هم شده است. از این رو زمین های کشاورزی هم بیشتر از پیش کمتر شده اند.

با این که کارشناسان از مردم خواسته اند تا از این منطقه مهاجرت نمایند اما دولت چین در صدد است تا کشاورزان را مجبور به اسکان در این منطقه نماید اما باور کنید که این منطقه آخرین جایی است که شما دوست دارید دو روز پشت سر هم را در آن بگذرانید.

منطقه بعدی که شما نمی توانید در ان زندگی کنید، گرند کیمن در کوباست. این جزیره در کوبا در واقع یک قلمرو انگلیسی است. از نکات مثبت این منطقه این است که آب و هوای بسیار خوبی دارد و شبیه به یک بهشت گرمسیری می باشد اما نگذارید این ها شما را گول بزنند زیرا، گرند کمیون یکی از طوفانی ترین منطقه ها جهان است و به تعبیری بهتر، مرکز طوفان جهان است.

به طور مثال، در دهه اول هزاره، طوفانی به نام ایوان در این منطقه رخ داد که با این که از نوع طوفان های درجه 5 بود اما در حدود 70 درصد ساختمان های این شهر را از بین برد و 40 هزار نفر از ساکنین این منطقه را دچار مشکل کرد. اگر می خواهید یک شبه خانه و زندگیتان را طوفان با خود نبرد، تحت هیچ شرایطی به این منطقه نزدیک نشوید.

ورخویانسک در روسیه، نزدیک ترین منطقه شهری به قطب شمال است و به هیمن خاطر، بیش از 9 ماه در سال را پوشیده از برف است. تصور این که بیش از 9 ماه در سال را در سرمای برفی باشید و آن 3 ماه به جای مانده را در هوای سرد باشید واقعا سخت است اما شاید باورتان نگردد که در همین شرایط، 1500 نفر در این شهر زندگی می نمایند.

از ماه سپتامبر تا مارس تنها 5 ساعت در روز در این منطقه آفتاب می تابد و از آن بدتر در ماه های ژانویه و دسامبر، اصلا خورشیدی در آسمان دیده نمی گردد. از اواخر قرن 19 به بعد دمای این منطقه به منفی 8/67 درجه سانتی گراد رسید. درباره این منطقه همین را بگوییم بس است که سزارهای روسیه، محکومان و مجرمان را به این منطقه تبعید می کردند!

واقعا در جهان کم آدمی پیدا می گردد که دوست نداشته باشد در کنار رودخانه و دریا زندگی نماید اما بدون شک شما دوست نخواهید داشت تا در کنار دریاچه های آفریقا که در بین جمهوری دموکراتیک کنگو و فرایندا واقع شده است.

در زیر این رودخانه ها، مخازن طبیعی متان قرار گرفته است! حال تصور کنید که وقت بخار این مخازن بالا می آید، به شکل ابری سفید و البته سمی بر بالای خانه های ساکنین این منطقه که نزدیک به 2 میلیون نفر هستند، قرار بگیرد. سالانه نزدیک به 1700 نفر در این منطقه بر اثر استنشاق این گاز سمی کشته شده اند.

دوست دارید در کنار یک آتشفشان فعال با محیطی سر سبز و با صفا زندگی کنید؟ من بیشتر کسانی را که می شناسم، جوابشان به این سوال منفی است. منطقه اطراف کوه مراپی در کشور اندونزی، دقیقا یکی از همین مکان هاست.

در این کوه آن قدر آتشفشان وجود دارد که واقعا فوران آتشفشان در این منطقه یک رویداد عادی است اما دودهای این دهانه آتشفشانی و ضایعت آن در این منطقه وجود دارد که زیست بوم این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این کوه که به زبان اندونزیایی به معنای کوه آتش است، از 5 قرن پیش تا به الان در حدود 60 بار فوران نموده است. در سال 1994، گاز داغ این کوه آتشفشانی جان 60 نفر را گرفت. باید این را بدانید که زمانی که این کوه فوران می نماید، به صورت تقریبی گدازه های این آتشفشان تا برد 13 کیلومتری اطرافش می رسد. با تمام این توصیف ها، 200 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری این آتشفشان زندگی می نمایند.

منبع: الی گشت

به "نقاطی که تا به حال هیچ کس نتوانسته حتی 1 ساعت هم در آن دوام بیاورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاطی که تا به حال هیچ کس نتوانسته حتی 1 ساعت هم در آن دوام بیاورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید