پدیده وحشتناک باران خون!

به گزارش وبلاگ بهروز، پدیده ترسناک باران خون طبق اسناد تاریخی از دوران باستان وجود داشته است و هنوز هم هرازگاهی در نقاط مختلف جهان اتفاق می افتد.

پدیده وحشتناک باران خون!

خیلی ها عاشق باران هستند و دوست دارند زیر باران قدم بزنند و بوی دلپذیر نم خاک را احساس نمایند. اما باران خون پدیده ای است که نه تنها رمانتیک و زیبا نیست، بلکه بسیار وحشتناک و هولناک است. آخرین مورد از باران سرخ یک ماه پیش در منطقه سیبری روسیه رخ داد و همه جا را خونین کرد. با وبلاگ بهروز همراه باشید تا در خصوص این پدیده بیشتر بدانید.

یک ماه پیش در منطقه سیبری و در شهر صنعتی نوریلسک از آسمان خون بارید و باعث ترس مردم شد. وقتی به تصاویر این شهر نگاه می کنید انگار با صحنه ای خونین از یک فیلم ترسناک روبرو هستید. با این حال کارشناسان نظر های متفاوتی داشتند و این باران را به خاطر مقادیر زیادی اکسید آهن در هوا می دانستند. با توجه به اینکه این باران قرمز در منطقه ای صنعتی و مملو از کارخانه و کارگاه های صنعتی رخ داده بود این نظر کاملا محتمل و منطقی به نظر می رسید.

باران خون در دوران باستان

این باران به دلایل طبیعی زیادی اتفاق می افتد و اصلا پدیده کمیابی نیست. جالب است بدانید که باران خون حتی پدیده ای مدرن و حاصل تکنولوژی نیست و از زمان های بسیار گذشته هم وجود داشته است. به گفته دانشمندان ناسا، اسناد مکتوب تاریخی نشان می دهند که گزارش باران سرخ در سال 191 قبل از میلاد هم ثبت شده است. در آن موقع باران قرمز ترس و وحشت بسیار عمیقی در بین مردم رم باستان به وجود آورد و آن را نشانه ای از عذاب الهی می دانستند.

باران خون در دوران معاصر

هنوز هم هرازگاهی باران خون در گوشه و کنار جهان می بارد. البته تا قبل از قرن 17 باور عمومی همچنان بر این بود که رنگ قرمز باران واقعا ناشی از وجود خون در قطره های باران است.

در سال 2001 و بار دیگر در سال 2012 در استان جنوبی هند به نام کرالا هم باران سرخ رنگی بارید که باعث ترس مردم شد.

علت علمی باران خون چیست؟

بر اساس گزارش ناسا، بیشتر باران های قرمزی که اتفاق می افتند به علت طوفان گرد و غبار در صحرای بزرگ آفریقاست. درست است که صحرای بزرگ آفریقا فاصله بسیار زیادی با قاره اروپا و آسیا دارد، اما ظاهرا این گرد و غبار به وسیله جریان های هوا و بادهای قدرتمند به سرتاسر اروپا و خاورمیانه منتقل می شوند.

گاهی این غبارها در زیر ابرهای باران زا قرار می گیرند و با قطره های باران ترکیب می شوند و به این ترتیب باران قرمز به وجود می آید.

بر اساس نظر ناسا، ذرات غبار می توانند به رنگ های مختلف وجود داشته باشند و باعث باران های رنگی شوند. اما باران قرمز تنها زمانی اتفاق می افتد که مقادیر زیادی اکسیدآهن با قطره های باران ترکیب شده باشد.

اکسید آهن از ترکیب آهن و اکسیژن به صورت طبیعی به وجود می آید، اما به ندرت اتفاق می افتد که مقادیر زیادی از آن در هوا وجود داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب توقف خروپف به یاری یک تکنولوژی خارق العاده! را در وبلاگ بهروز بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "پدیده وحشتناک باران خون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده وحشتناک باران خون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید