هایکو ماس: ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بماند

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان بر لزوم عمل به تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

هایکو ماس: ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بماند

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای از ایران می خواهند که به تعهدات خود پایبند بماند.

ماس در عین حال اقدامات برجامی اخیر ایران در کاستن از تعهداتش را به باد انتقاد گرفت و گفت امضا کنندگان برجام در کوشش هستند که تعهدات خود را به انجام برسانند.

وزیرخارجه آلمان روز گذشته نیز اعلام نمود که این کشور در کنار فرانسه و انگلیس کوشش خود را برای نجات برجام بیشتر خواهد نمود و اینستکس تنها یکی از ابزارهای حفظ برجام است.

هایکو ماس در ادامه ضمن مهم توصیف کردن سازوکار اقتصادی مشترک اروپا و ایران موسوم به اینستکس، این کانال اقتصادی را بخشی مهم از کوشش ها برای حفظ برجام توصیف نموده و افزوده است که سایر کشورها نیز می توانند به این کانال اقتصادی بپوندند.

با این حال وزیرخارجه آلمان اینستکس را تنها یکی از ابزارها برای تداوم برجام دانسته، هرچند توضیحات بیشتری درباره سایر ابزارها و اقدامات برای حفظ توافق هسته ای با ایران نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هایکو ماس: ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید