هشدار، هرگز به همسر خود زیادی محبت نکنید!

به گزارش وبلاگ بهروز، رعایت اعتدال در هر امری ضرورت دارد و محبت کردن نیز از این قاعده مستثنا نیست و زمانی که شما این محبت را برای شخصی به صورت افراطی نشان دهید ممکن است در او توقع و انتظارات بی جا ایجاد کنید.

هشدار، هرگز به همسر خود زیادی محبت نکنید!

بسیاری از زنان در برقراری ارتباط عاطفی با همسرانشان از باورهای غلطی پیروی می نمایند که در برخی از مواقع نه تنها موجب نزدیکی آن ها به همسرشان نمی گردد بلکه آن ها را از یکدیگر دور می سازد. در این مطلب از وبلاگ بهروز به بیان عوارض محبت زیاد به همسر می پردازیم.

عوارض محبت زیاد به همسر

اگر احساس می کنید که در روابط خود با همسرتان دچار مشکل هستید. اگر نمی دانید با شوهرتان چگونه رفتار کنید، رعایت نکات این بخش می تواند به شما یاری کند.

اختلال به رشد فردی

رشد شخصی یکی از مواردی است که فرد در طول دوران زندگی و به وسیله قدرتمند کردن فکر و روح و یادگیری مداوم، به آن دست پیدا می نماید و کاملا فردی است. اما زمانی که به شخصی محبت زیادی می گردد این فرصت از او گرفته خواهد شد. یعنی شخص چون مستقل نیست و ضعیف بار می آید. بنابراین به اشتباهات خود پی نمی برد و به سبب غرور کاذبی که در او ایجاد می گردد از این رشد عقب می ماند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چرا زنان از ازدواج می ترسند؟ سر بزنید.

ایجاد حس نا امنی از عوارض محبت زیاد به همسر

گاها افراد در همان کودکی در محبت زیادی والدین غرق می شوند و نحوه تربیت آن ها ایجاب می نماید که از این نظر به طور کامل ارضاء می شوند. گاهی در دوران بزرگسالی از طرف دوستان یا همسر از این محبت برخوردار می شوند و این رفتارها باعث ایجاد نوعی حس نا امنی در فرد می گردد و برخی اوقات اگر این محبت تکراری و همیشگی ذره ای کمتر گردد؛ فرد احساس امنیت نمی نماید و این حس نا امنی شدت می گیرد و بر زندگی تاثیر مخربی وارد می نماید.

ایجاد کردن توقع

محبت زیادی به برخی از افرادی که قدرت استقلال یا توانایی تجزیه و تحلیل ندارند به مرور مانند یک وظیفه جلوه می نماید. یعنی اگر شما همیشه به فرد بیش از حد محبت داشته باشید این لطف مکرر شما را حق مسلم شما می داند و در واقع دچار توقع بی جا می گردد.

به بار آوردن اختلاف از عوارض محبت زیاد به همسر

هر فردی درک متفاوتی از محیط خود و اطرافیانش دارد. به همین علت گاها ممکن است وقتی فردی مورد محبت زیاد واقع می گردد این کار را به صورتی دیگر برداشت کند یا دچار سوء برداشت گردد. برای مثال وقتی شما مرتبا به وسیله تلفن های مکرر، پیامک و غیره در طول روز جویای احوال همسرتان می شوید. ممکن است او به جای برداشت محبت از این کار فکر کند چون موجود ضعیفی است یا به علت اینکه به او شک دارید این کار را انجام می دهید.

سلب آزادی از فرد

محبت زیادی و بیش از حد به یک فرد مانند این است که او را در یک قفس قرار داده باشید. چون هر فردی دوست دارد آزاد باشد. در زمان های خاصی میل دارد که در تنهایی به سر ببرد. بعلاوه شاید مشکل و مسئله ای برایش پیش بیاید که دوست داشته باشد آن را به تنهایی و بدون حضور هیچ فردی حل نماید. پس در این شرایط اگر فردی مرتب دور و بر او باشد و هر مسئله ای را از کوچک تا بزرگ کنترل کند قطعا این آزادی فردی از او سلب می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیزهایی که مردان هرگز به شما نمی گویند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "هشدار، هرگز به همسر خود زیادی محبت نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، هرگز به همسر خود زیادی محبت نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید