پرواز پهپاد ساخت ترکیه از سوی ارتش اوکراین بر فراز دونباس

به گزارش وبلاگ بهروز، منابع خبری از پرواز پهپاد بیرقدار ساخت ترکیه از سوی ارتش اوکراین برای نخستین بار و با وجود مخالفت مسکو خبر دادند.

پرواز پهپاد ساخت ترکیه از سوی ارتش اوکراین بر فراز دونباس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد ترکیه ای بیرقدار تی بی-2 برای ماموریت شناسایی در منطقه دونباس استفاده کرد.

به نوشته وبگاه ارو تایمز این پرواز در تاریخ 9 آوریل 2021 انجام و از سوی وزارت دفاع اوکراین تایید شده است. سفارش هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار ساخت ترکیه در ژانویه 2019 توسط اوکراین انجام شد و اولین تحویل آن در ژوئن همان سال انجام شد. پس از دو سال آموزش ، اپراتورهای اوکراینی اکنون عملیاتی هستند.

نیروی هوایی اوکراین با تمام هواپیماهای جنگنده خود که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است، به تجهیزات پیشرفته احتیاج مبرم دارد. در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، این کشور 45 فروند از جنگنده های میگ-29 خود را از دست داد.

هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار اخیرا قابلیت خود را را در درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی نشان داد. این پهپاد که توسط نیروهای جمهوری آذربایجانی مورد استفاده نهاده شد شماری از مواضع ارمنستان به ویژه خودروهای زرهی و سامانه های ضدهوایی این کشور را منهدم کرد.

اوکراین و ترکیه اخیراً روابط خود را تقویت نموده اند.در جریان این ملاقات روسای جمهور دو کشور، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا از تمامیت ارضی اوکراین و همچنین یاری به ورود آن به ناتو حمایت خواهد نمود. در واکنش به این سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، به ترکیه در زمینه گرایش های نظامی گری به اوکراین هشدار داد.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند. اوکراین چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

دبیر کل ناتو نیز سه شنبه در گفت وگو با وزیر خارجه اوکراین از حمایت این ائتلاف از کی یف در دور تازه تنش این کشور با روسیه اطلاع داد. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در ملاقات با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با حمایت از کی یف، حضور نیروهای روسی در مرز با این کشور را محکوم کرد (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "پرواز پهپاد ساخت ترکیه از سوی ارتش اوکراین بر فراز دونباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پهپاد ساخت ترکیه از سوی ارتش اوکراین بر فراز دونباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید