پیشنهاد فیلم: زمین سرگردان روایت انسان هایی است که میان ستاره ها سرگردان هستند ولی می خواهند زمین را پیش از خودشان نجات دهند

به گزارش وبلاگ بهروز، اگر به ژانر علمی تخیلی و آخرالزمانی علاقه دارید و به دنبال تماشای یک فیلم اکشن و رازآلود هستید؛ قطعا فیلم زمین سرگردان) (The Wandering Earth) ارزش یک بار دیدن را دارد.

پیشنهاد فیلم: زمین سرگردان روایت انسان هایی است که میان ستاره ها سرگردان هستند ولی می خواهند زمین را پیش از خودشان نجات دهند

اکران این فیلم از 5 فوریه 2019 و همزمان با روز چینی سال نو آغاز شده است. نتفلیکس حقوق پخش فیلم در سراسر دنیا را خریداری کرده است و تا کنون جزو پرفروش ترین فیلم های سال 2019 قرار گرفته است.

این فیلم محصول کشور چین به کارگردانی فرانت گو و بر پایه رمان The Wandering Earth نوشته شده توسط لیو سیچین است. تا به امروز، دومین فیلم پرفروش کشور چین است و توانسته موفقیت های چشم گیری داشته باشد؛ به طوری که درس فیلم سازی به هالیوود بدهد.

گزارش های صفحه ویکی پدیای فیلم نشان می دهد در چین به تنهایی 560 میلیون دلار و در سراسر دنیا فروشی بالغ بر 655 میلیون دلار داشته است. این آمار مربوط به ماه های اولیه اکران فیلم است و قطعا تا کنون خیلی بیشتر از این آمار فروش داشته است.

شناسنامه فیلم زمین سرگردان (The Wandering Earth)

کارگران: فرانت گو

سال ساخت: 2019، عرضه از 5 فوریه در چین و 8 فوریه در کشورهای دیگر به زبان انگلیسی

بازیگران: کو جوشیائو، وو جینگ، ژائو جینامی و …

مدت زمان فیلم: 125 دقیقه

امتیاز آی ام دی بی: 6.6

سبک: علمی تخیلی

داستان فیلم درباره سرگردانی انسان ها پس از خاموشی و ناپایداری خورشید و از بین رفتن تدریجی کهکشان راه شیری و سیاره زمین است. بحران سراسر این منظومه را در برگرفته است و طی صد سال بیش از 300 سیاره منظومه شمسی از بین می روند.

دانشمندان تنها راه چاره را در ساخت موتورهای غول پیکر بین سیاره ای و سفری 2500 ساله برای فرار به سوی سیاره های دیگر یافتند. در واقع، دانشمندان می خواهند زمین را هم با خود برده و در کهکشان دیگری مستقر کنند. راه چاره ساخت 10 هزار جت غول پیکر برای از مدار خارج کردن زمین و یک سفر طولانی به کهکشان دیگری است.

خطرات و تهدیدات در کمین زمین و انسان است. همه افراد سرگردان و بی تکلیف دنبال راهی برای فرار هستند ولی گروهی از انسان ها می خواهند در این وانفسا به دیگران کمک کنند و هنوز دنبال بقای بشر روی زمین هستند.

فرامین کامپیوتری؛ تصمیم های انسانی

در این فیلم شاهد پیشرفت های علوم فضایی، هوش مصنوعی و ماشین سازی بشر هستید. تقابل کامپیوتر با انسان، پدر و پسر، منطق و احساس و تلاش برای نجات جان انسان ها و خانواده یا فرار برای نجات یک سیستم و ایستگاه فضایی در این فیلم نمود پیدا کردند و داستان را مرموز، اکشن و جذاب می کنند.

فیلم زمین سرگردان مملو از صحنه های اکشن و ماجراجویانه است. به گفته منتقدان، این صحنه های فضایی و درگیرانه بین ستاره ای بسیار خوب از کار درآمده و حیرت انگیز هستند.

اگرچه شاید برخی از صحنه ها، انسان را یاد فیلم های علمی تخیلی معروف قدیمی بیندازد و شائبه تقلید از آن ها قوت بگیرد ولی بی شک، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی کشور چین و دنیا است.

هر صحنه از فیلم The Wandering Earth جزئیات زیادی در خود دارد که شاید روی یک تلویزیون معمولی اصلا دیده نشوند. چینی ها روی گرافیک و CGI فیلم کار زیادی انجام داده اند که فقط تماشای فیلم روی صفحه نمایش های بزرگ IMAX خودشان را نشان می دهند.

به طور کلی نظر منتقدان درباره این فیلم مثبت است و آن را یک اثر شاخص می دانند؛ اگرچه گفتیم شاید تماشاگرهای امریکایی اعتقاد داشته باشند یک نسخه جدید از فیلم های علمی تخیلی فضایی معروف هالیوود است.

نشریه هالیوود ریپورتر فیلم زمین سرگردان را اولین فیلم فوق العاده بین ستاره ای می داند.

منبع: یک پزشک

به "پیشنهاد فیلم: زمین سرگردان روایت انسان هایی است که میان ستاره ها سرگردان هستند ولی می خواهند زمین را پیش از خودشان نجات دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فیلم: زمین سرگردان روایت انسان هایی است که میان ستاره ها سرگردان هستند ولی می خواهند زمین را پیش از خودشان نجات دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید