چرا شکارچی خشکی، نمی تواند هیولای آبی را بکشد؟، عکس

به گزارش وبلاگ بهروز، شیرهای کوهستانی موجودات مرموزی هستند، معمولا در خصوص آنها صحبت می گردد اما به ندرت دیده می شوند و تمساح ها هیولاهای آبی ترسناک بزرگی هستند که دندان هایشان کابوسی برای دیگر جانداران کره زمین است.

چرا شکارچی خشکی، نمی تواند هیولای آبی را بکشد؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهروز، اگر قرار باشد یک شیر کوهستانی بالغ با یک تمساح درگیر گردد، آیا شانس این را دارد که در نبر پیروز گردد؟ نبرد حیوانات یکی از هیجان انگیزترین صحنه های حیات وحش است. پس از آنالیز کلی هر گونه، ما این فرصت را خواهیم داشت که ببینیم این مبارزه چگونه انجام می گردد. برنده مبارزه تمساح در مقابل شیر کوهی، کدام حیوان خواهد بود؟

تمساح ها با آرواره های قوی که دارند، شکارچیان راس هرم گوشتخواران هستند. در نبرد تمساح با شیر کوهی، جانور خزنده می تواند قسمت هایی از بدن شیر کوهی را به طور کامل ببلعد. تمساح ها دندان های به هم پیوسته تیز دارند. بسیاری از گونه های آن ها 60 تا 70 دندان دارند، مانند تمساح آب شور که 66 دندان دارد. آرواره ها و دندان های قوی آن ها طوری طراحی شده اند که غذای آن ها را پاره کند، چراکه تمساح ها توانایی جویدن ندارند.

تعدادی از غذاهای مورد علاقه تمساح ها شامل پرندگان، سخت پوستان، ماهی و پستانداران است؛ آنها شکارچیانی هستند که در کمین کردن، متخصص هستند. گاهی اوقات تمساح های نیل در طول شکار با یکدیگر همکاری می نمایند تا شانس خود را برای شکار بالا ببرند.

اما اگر این جانوران در شکار پیروز نباشند نیز برای آن ها مسئله ای ایجاد نمی گردد؛ یک تمساح می تواند 3 سال بدون خوردن یک لقمه زندگی کند. متابولیسم کند و سبک زندگی کم تحرک آنها دو دلیلی است که آنها می توانند بدون غذا خوردن برای مدت طولانی زنده بمانند.

این شکارچیان در طول شب فعالیت بیشتری دارند. گاهی اوقات تمساح ها برای حمله به طعمه به خشکی می روند. در مواقع دیگر، آنها ترجیح می دهند برای غذای خود به مقدار کافی نزدیک در آب منتظر بمانند. تمساح پس از گاز گرفتن طعمه خود، آن را دوباره به داخل آب می کشد و غرق می نماید. سپس تکه های بزرگ گوشت را جدا می نماید و آنها را کامل می بلعد.

یک تمساح آب شور می تواند 6 متر طول و بیش از یک تن وزن داشته باشد، اما طول و وزن تمساح ها به گونه آن ها وابستگی بسیاری دارد.

شیرهای کوهی بعلاوه شکارچیانی هستند که اغلب گوزن، آهو و سایر حیوانات را هدف قرار می دهند. تنها تهدیدی که آنها باید نگران آن باشند، گاه به گاه خرس گریزلی است. اگر یک شیر کوهی خطر را احساس کند، می تواند به سرعت با سرعت 48 کیلومتر در ساعت فرار کند. به طور خلاصه اولاً، شیرهای کوهستانی حتی می توانند 80کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند و آنها بعلاوه می توانند به سرعت از درختان بالا بروند و با محیط خود سازگار شوند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در پی ساخت سلاحی که صدام نتوانست بسازد/ عکس

فیدلیتی های تازه در راه بازار ایران / عکس

رنگ شیر کوهی بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها کمی فرق دارد. به طور کلی، آنها خاکستری، مایل به قهوه ای یا قهوه ای هستند. رنگ آن ها می تواند در شرایط نوری خاص قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد. شیرهای کوهستانی سبک زندگی انفرادی دارند و مسافت های طولانی را برای یافتن طعمه طی می نمایند. بعضی از غذاهای مورد علاقه آنها شامل راکون، بوقلمون و جوجه تیغی است.

شیرهای کوهی هنگام شکار، معمولاً در پی گردن می روند. با فرو بردن پنجه های خود در بدن طعمه، آنها را تا حد ممکن محکم می گیرند. نگه داشتن محکم مانع از فرار طعمه می گردد و به شیر کوهی فرصت می دهد تا نیش کشنده را وارد کند.

سر، گردن و قفسه سینه سه تا از قسمت هایی هستند که هدف شیر کوهی هستند. اغلب آنها در پی گردن می روند و طعمه خود را تا حد مرگ خفه می نمایند. متأسفانه برای این شکارچیان خشکی، استراتژی حمله آنها ممکن است در مبارزه تمساح ها علیه شیرهای کوهستانی کارساز نباشد. پنجه های آنها تیز است، اما آنقدر تیز نیست که بتواند پوست سخت تمساح را سوراخ کند.

در مبارزه تمساح علیه شیر کوهی، تمساح برنده خواهد شد. وقتی سبک مبارزه و دفاع هر رقیب را در نظر بگیرید، منطقی است. اگرچه شیرهای کوهستانی راحت در آب می روند، اما مهارت های شنای آن ها در مقایسه با تمساح ها کمرنگ است.

تمساح ها بیشتر عمر خود را صرف پیمایش در آبراه ها و پنهان شدن از طعمه های ناآگاه می نمایند. آنها مرتباً به حیواناتی که برای نوشیدن آب به برکه ای نزدیک می شوند، حمله می نمایند. از طرفی تمساح ها از رفتن به خشکی برای خوردن غذا بی باک هستند.

در یک چشم به هم زدن، تمساح می تواند حمله خود را شروع کند و به سرعت در زیر آب غوطه ور گردد و طعمه را محکم در دهان خود نگه دارد. شیر کوهی هرگز نمی بیند که تمساح ها در حال نزدیک شدن است.

منبع: azanimals

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چرا شکارچی خشکی، نمی تواند هیولای آبی را بکشد؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شکارچی خشکی، نمی تواند هیولای آبی را بکشد؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید