کشف سکه های 2000 ساله رومی در زمین کشاورزی ، تکرار داستان سریال زیرخاکی این بار در لهستان

به گزارش وبلاگ بهروز، یک کشاورز در لهستان در حالی که روی زمینش کار می کرد یکی از بزرگترین گنجینه های سکه های رومی را کشف کرد و اکنون این یافته به عنوان جواهر باستان شناسی لهستان مورد ستایش قرار می گیرد.

کشف سکه های 2000 ساله رومی در زمین کشاورزی ، تکرار داستان سریال زیرخاکی این بار در لهستان

وبلاگ بهروز - کشاورز لهستانی ماریوس دیل وقتی که نمی خواهد در مزارع خود کار کند، با تمیز کردن زمین، استراحت می نماید. این یک سرگرمی است که او از آن لذت می برد و شاید این ذهن او را از زندگی روزانه، دور می نماید پس شاید بتوانید تعجب او را هنگامی که 1754 سکه رومی کمیاب و قدیمی را کشف کرد، تصور کنید.

دیل در حال کار بر روی زمین خود بود، اما در عوض یک گنجینه باستان شناسی قدیمی را کشف کرد.

مزرعه دیل در جنوب لهستان و در منطقه ای به نام لوبلین واقع شده و به اعتقاد کارشناسان سکه هایی که در این زمین ها پیدا شده است حدود 2000 سال قدمت دارند.

یکی از متخصصان باستان شناسی، بارتک، مدیر موزه هروبیزو است. او به همراه دیگر جستجوگران گنج سکه ها را جمع آوری و آنها را برای تمیز کردن، معاینه و اعتبارسنجی به موزه فرستادند تا اطمینان حاصل کند که آنها در واقع به همان اندازه که حدس می زنند قدیمی بوده باشند.

بارتکی همچنین عنوان می نماید: آنها یکی از شگفت انگیزترین یافته ها در لهستان هستند. این بدون شک بزرگترین گنج از دوره رومی ها در منطقه لوبلین و یکی از بزرگترین ها تا به امروز در لهستان است.

منطقه لوبلین زمانی در قرن 2 میلادی توسط افراد مشهور به عنوان وندال ها اداره می شده است. آنها در نهایت توسط گروه دیگری به نام گات ها بیرون شدند و به اسکاندیناوی و مناطقی از اروپا گریختند و در آنجا مستقر شدند.

یکی از روشی که موزه برای احراز هویت سکه ها به کار می برد، شناسایی دو امپراطور رومی است که روی آنها به نمایش گذاشته شده است، یعنی امپراطور نروا و امپراتور سپتیمیوس سیوروس. روش هایی مانند این باستان شناسان، مورخان و متخصصان دیگر را قادر می سازد که به طور دقیق هر سکه کشف شده را آنالیز نمایند.

منبع : the vintage news

منبع: چمدان

به "کشف سکه های 2000 ساله رومی در زمین کشاورزی ، تکرار داستان سریال زیرخاکی این بار در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سکه های 2000 ساله رومی در زمین کشاورزی ، تکرار داستان سریال زیرخاکی این بار در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید