یک حماسه 900 میلیون دلاری ، چهارمین فیلم پیروز تاریخ فاکس

به گزارش وبلاگ بهروز، حماسه کولی با عبور از مرز 900 میلیون دلار گیشه جهانی، به پرفروش ترین فیلم زندگینامه ای تاریخ سینما با موضوع موسیقی تبدیل شد.

یک حماسه 900 میلیون دلاری ، چهارمین فیلم پیروز تاریخ فاکس

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از فوربس، هر چند اکران عمومی این فیلم برنده اسکار در سینماهای آمریکای شمالی هفته هاست انتها یافته اما نمایش آن با موفقیت در چند کشور دیگر از جمله چین ادامه دارد. حماسه کولی به مذاق تماشاگران ژاپنی بسیار خوش آمده و در سرزمین آفتاب تابان 114 میلیون دلار فروخته است. ضمن اینکه سینماروها در کره جنوبی 76 میلیون دلار و در بریتانیا 71 میلیون دلار برای دیدن داستان زندگی فردی مرکوری هزینه نموده اند.

درآمد حماسه کولی از اکران در بازارهای بین المللی از مرز 685 میلیون دلار گذشته و البته فروش خوب آن همچنان ادامه دارد. این فیلم از نمایش در سینماهای آمریکا و کانادا هم 216 میلیون دلار به حساب استودیو فاکس واریز نموده تا مجموع فروش آن تا روز یکشنبه به 901 میلیون دلار برسد. از آنجا که فقط 50 میلیون دلار برای فراوری حماسه کولی هزینه شده، این درآمد 900 میلیون دلاری بیشتر به چشم می آید.

رامی ملک، بازیگر آمریکایی مصری تبار در این فیلم با ایفای نقش خواننده گروه بریتانیایی کویین دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برد. ضمن اینکه حماسه کولی در سه رشته فنی برنده اسکار شد و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام را هم از آن خود کرد. هر چند جایزه اسکار بهترین فیلم را به کتاب سبز باخت.

حماسه کولی تا امروز چهارمین فیلم پرفروش تاریخ فاکس پس از آواتار، تایتانیک و جنگ های ستاره ای: اپیزود یک-تهدید شبح و پنجمین فیلم پرفروش در بازار بین المللی (خارج از آمریکا و کانادا) است. به لطف موفقیت خیره کننده حماسه کولی، ارزش فاکس افزایش یافت و ماه گذشته استودیو دیزنی آن را با 71 میلیارد دلار در اختیار خود گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک حماسه 900 میلیون دلاری ، چهارمین فیلم پیروز تاریخ فاکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک حماسه 900 میلیون دلاری ، چهارمین فیلم پیروز تاریخ فاکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید