10 مرگ ساختگی در فیلم های ماورل از ابتدا تا اکنون

به گزارش وبلاگ بهروز، دنیای سینمایی مارول پر از مرگ های جعلی است که مخاطبان را فریب می دهد و آن ها فکر می نمایند یک شخصیت محبوب به انتها خود رسیده است. قضیه مرگ های ساختگی از کسی پوشیده نیست و تاریخچه ای طولانی دارد. خیلی از مواقع پیش آمده برای فریب کاراکتر های دیگر یا مخاطب، فردی در فیلم مرده و بعدا معین شد که او سالم و زنده است.

10 مرگ ساختگی در فیلم های ماورل از ابتدا تا اکنون

بعضی از این مرگ های ساختگی فقط برای پیشبرد طرح یک فیلم یا اپیزود خاص اتفاق می افتند و به همین دلیل وقتی تعیین می شود که آن شخص زنده است، مخاطبان خیلی تعجب نمی کنند.

با این حال، شخصیت های زیادی هم وجود دارند که واقعا تصور شده که مرده اند و با برگشت خود، مخاطبان را غافلگیر می کنند و اغلب اوقات یک رمز و راز پیرامون سرنوشت واقعی آن ها ایجاد می شود.

1. لوکی

بدون ذره ای تردید، پادشاه مرگ های ساختگی مارول، شرور سخت جان، لوکی است. برادر ثور، بیش از هر شخصیت دیگری در این مجموعه فیلم مرده و زنده شده است. این فرایند از اولین قسمت ثور در سال 2011 شروع شد، زمانی که لوکی پس از تخریب بیفروست، به ظاهر مرد. البته که لوکی از پرتگاه جان سالم به در برد و در انتقام جویان در سال 2012 ظاهر شد. در اواخر فیلم ثور: دنیای تاریک، لوکی ظاهرا به وسیله کورس کشته شد اما دوباره برگشت تا هویت اودین را بدست آورد. در این مرحله، فرایند مردن و زنده شدن لوکی، آرام آرام به یک شوخی در مارول تبدیل شده بود تا این که تانوس خاتمه او را به طور واقعی در انتقام جویان: جنگ ابدیت کشت. این تایتان دیوانه اطمینان داد که دیگر عمر دوباره ای برای لوکی وجود نخواهد داشت. البته این مسئله فقط تا حدی درست بود، زیرا نسخه قبلی لوکی در حین وقایع انتقام جویان: بازی سرانجامی در زمان سرقت زمان انتقام جویان، به شهر نیویورک فرار کرد. این همان نسخه لوکی است که در سریال لوکی حضور دارد و حتی این نسخه هم سابقه کشته شدن دارد.

2. کاپیتان آمریکا

حتی کاپیتان آمریکا هم دچار مرگ ساختگی شده است، اگرچه این واقعه خاص، هرگز کسی را فریب نداد. در سرانجام فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو در سال 2011، او قهرمانانه یک هواپیمای هایدرای خود را به درون آب های یخ زده اقیانوس منجمد شمالی راهنمایی کرد تا خود را برای نجات دنیا فدا کند. البته کاپیتان آمریکا با وجود یخ زدگی، زنده ماند و تقریبا هفت دهه بعد پیدا شد و نجات یافت. در شروع همان فیلم و با کشف هواپیمای سرنگون شده کاپیتان، مخاطبان از قبل خبر داشتند که داستان او تمام نشده است. بنابراین مرگ او برای فریب مخاطب نبود، بلکه بیشتر به منظور ایجاد جذابیت برای خط داستانی فیلم بود.

3. فیل کولسن

در فیلم انتقام جویان در سال 2012، مرگ مامور شیلد، فیل کولسن به وسیله نیک فیوری به اسم انگیزه ای برای قهرمانان فیلم مورد استفاده نهاده شد تا اختلافات خود را کنار بگذارند و برای بشریت بجنگند اما در حالی که کولسن در فیلم های سینمایی مارول مرده مانده است، به نظر می رسد او در قلمرو برنامه های تلویزیونی در حال زندگی باشد. در مجموعه تلویزیونی مامورهای شیلد، کولسون با استفاده از خون کری به زندگی بازگشت. از فصل اول این سریال، کولسن تا به امروز شش بار مرده است. گرچه به نظر می رسد آخرین مرگ او در فصل 7 دائمی باشد اما عاقلانه است که توانایی زنده ماندن او را دست کم نگیریم.

4. باکی بارنز

یکی از شوکه کننده ترین بازگشت ها در دنیای سینمایی مارول، حداقل برای کسانی که با کمیک ها آشنایی ندارند، مربوط به دوست دیرینه استیو راجرز، باکی بارنز بود. اعتقاد بر این بود که باکی هنگام انجام ماموریت در جنگ دنیای دوم به رهبری استیو، از روی پل سقوط نموده و مرده است. البته باکی به لطف مداخله هایدرا که بازوی سایبرنتیک معروف خود را جایگزین اندام ضخیم باکی کرد، از سقوط خود زنده ماند. زنده ماندن باکی به یک نقطه عطف عظیم برای کاپیتان تبدیل شد و در نهایت، باکی به کاپیتان آمریکا پیوست تا در جنگ به او یاری کند تا بشریت را حفظ کنند.

5. پپر پاتز

در کل حماسه بی نهایت مارول، شخص ثابت زندگی تونی استارک، پپر پاتز بود. در اولین فیلم مرد آهنی در سال 2008 و دنباله آن، تونی همواره به موقع سر می رسید تا پپر را از هرگونه تهدید نجات دهد. با این حال، در فیلم مرد آهنی 3 در سال 2013، تونی نمی تواند کاری انجام دهد، زیرا پپر به ظاهر به وسیله آلدریچ کیلیان کشته می شود. خوشبختانه نهاده شدن در آستانه مرگ، موجب شد تا پپر توانایی های فوق بشری به دست آورد تا از مرگ زنده بماند و خودش کیلیان را بکشد.

6. نیک فیوری

نیک فیوری یکی از سرسخت ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول است و حتی یک تصادف جدی اتومبیل و باران گلوله هم نمی تواند او را از پا درآورد. در اوایل فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان در سال 2014، نیک فیوری پس از سوقصد به جانش به وسیله شخصی غیر از سرباز زمستان، مرد. البته فقط یک مرگ ساختگی بود، زیرا فیوری با وجود بد حالی در اتاق عمل، به طرز معجزه آسایی زنده ماند. مثل همواره، فیوری ده قدم از دشمنانش جلوتر بود.

7. گروت

یکی از احساسی ترین مرگ های ساختگی مارول، در سال 2014 و در فیلم نگهبانان کهکشان رخ داد. در حین تصادف کشتی رونین، گروت دوست داشتنی، اندام درخت مانند خود را در اطراف دوستانش توسعه داد تا آن ها را از ضربه بعدی محافظت کند. این کار جواب داد و به جای مانده نگهبانان توانستند جان سالم به در ببرند اما گروت کشته شد. برای مدتی به نظر می رسید که اقدام قهرمانانه گروت آخرین یاری او به تیم بوده است اما خیلی زود، راکت کشف کرد که یک شاخه از بدن گروت شروع به بازسازی یک نسخه خردسال از درخت سخن گوی مهربان نموده است.

8. جارویس

یار قابل اعتماد مرد آهنی، با وجود این که یک هوش مصنوعی بود، به شخصیت محبوب دنیای سینمایی مارول تبدیل شد. وقتی مخاطبان شاهد هک و نابودی جارویس به وسیله اولتران شرور در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران بودند، به نظر می رسید که همراه همیشگی استارک برای همواره از بین رفته است. خوشبختانه جارویس هنگام بارگذاری در ویژن توانست نجات یابد و دوباره متولد شود.

9. جنت ون داین

در فیلم مرد مورچه ای در سال 2015، هنک پیم داستان غم انگیزی از چگونگی از دست دادن همسرش، جنت، در قلمرو کوانتومی تعریف می نماید. در طول فیلم اول، مخاطب به این باور می رسد که او مرده است. با این حال، بیشتر داستان دنباله این فیلم در سال 2018، مرد مورچه ای و زنبورک را در پی نجات جنت نشان می داد و حالا جنت که تازه نجات یافته، در قسمت نو در سال 2023 نزد همسرش بازمی شود.

10. ویژن

در اوج جنگ ابدیت، ویژن خردمند وقتی که تانوس سنگ فکر را از سرش باز می نماید، به طرز وحشتناکی کشته می شود و مرگ او کاملا دائمی به نظر می رسد و هیچ کدام از انتقام جویان قادر به برگرداندن او نیستند. با این حال، اسکارلت ویچ با جادوی هرج و مرج خود، در سریال وانداویژن، نسخه ای از او را زنده کرد. این نسخه به نام ویژن سفید، از بدنه اصلی خود ویژن ساخته شده و خاطرات او را در فکر دارد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 مرگ ساختگی در فیلم های ماورل از ابتدا تا اکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مرگ ساختگی در فیلم های ماورل از ابتدا تا اکنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید