6 توصیه طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش وبلاگ بهروز، یک متخصص طب سنتی گفت: در روز های کرونایی افراد می توانند با رعایت 6 توصیه مربوط به طب سنتی قدرت سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهند.

6 توصیه طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش وبلاگ بهروز، حسن اکبری متخصص آسیب شناسی سلولی و طب سنتی ایرانی در مصاحبه با وبلاگ بهروز گفت: در شرایط اپیدمی ویروس کرونا و آغاز فصل پاییز و سرما، اهمیت موضوع تقویت سیستم ایمنی بسیار بیشتر می گردد.

وی اضافه کرد: در واقع مردم با رعایت توصیه های طب سنتی می توانند میزان قدرت سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهند تا در این شرایط حتی به سرماخوردگی خفیف هم دچار نشوند.

اکبری اعلام کرد: اولین و مهم ترین راه حل تقویت سیستم ایمنی بدن، اصلاح رژیم غذایی افراد است. در واقع افراد باید میزان استفاده از غذا های سرد را به حداقل برسانند. غذا های سرد به دلیل دریافت بالای انرژی از بدن برای سوزاندن ماده غذایی مناسب نیستند. به همین منظور مصرف زنجبیل و دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بسیارحائز اهمیت است. توصیه می گردد افراد دیابتی مصرف زعفران دم نموده را جایگزین چای نمایند.

متخصص آسیب شناسی سلولی گفت: هوای پاک و مناسب و ورزش از ضروریات تقویت سیستم ایمنی محسوب می شوند. ورزش روزانه را جدی بگیرید و در صورت آلودگی شدید هوا از منزل خارج نشوید.

اکبری در ادامه اضافه کرد: متاسفانه یکی از موارد تضعیف نماینده سیستم ایمنی، تغییر زمان خواب افراد است، برخی خانواده ها تا حدود ساعت 3 بامداد بیدار هستند و در مقابل، ظهر از خواب بیدار می شوند که این عمل باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می گردد. همچنین در برخی موارد کم خوابی را در افراد شاهد هستیم که حتماً توصیه می گردد برای تقویت سیستم ایمنی بدن؛ مدت زمان خواب و بیداری خود را در طول شبانه روز اصلاح کنید.

متخصص طب سنتی اعلام کرد: یبوست از دیگر عوامل کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن است که توصیه می گردد این بیماری را با ورزش روزانه، مصرف غذا های گرم، مصرف نمک ارگانیک، عدم استفاده از روغن های نباتی و جایگزین کردن روغن های حیوانی و زیتون مورد درمان قرار دهید.

اکبری در خاتمه توضیح داد: یکی دیگر از عوامل کاهش قدرت سیستم ایمنی مربوط به استرس، ترس و نگرانی بیش از حد است. با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا و اهمیت تقویت سیستم ایمنی، استرس و نگرانی برای مردم جامعه مناسب نیست؛ بنابراین توصیه می کنیم با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی میزان استرس و نگرانی خود را کاهش دهید.

منبع: جام جم آنلاین

به "6 توصیه طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 توصیه طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید