اذعان ترامپ به هماهنگی سفر ظریف به فرانسه ، از آنچه مکرون انجام می داد، آگاه بودم

به گزارش وبلاگ بهروز، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا می گوید دعوت از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به شهر بیاریتز با هماهنگی و موافقت او انجام شده است.

اذعان ترامپ به هماهنگی سفر ظریف به فرانسه ، از آنچه مکرون انجام می داد، آگاه بودم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه 7 موافق بوده است.

روز گذشته ظریف در سفری از پیش اعلام نشده، وارد شهر بیاریتز که میزبان نشست گروه 7 بود، شد. او در این سفر با مقام های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت وگو داشت. رسانه های آمریکایی شب گذشته مدعی شدند که دعوت از ظریف، بدون هماهنگی با طرف آمریکایی انجام شده است.

ترامپ که پیش از این نحوه پوشش اخبار نشست گروه 7 را دستمایه خنده توصیف نموده بود، امروز در جمع گروهی از وبلاگ بهروز، درباره نحوه دعوت از ظریف، گفت: در ارتباط با ایران، [نحوه دعوت از ظریف] با کمال احترام انجام شد. من دیروز با رئیس جمهور [امانوئل] ماکرون [رئیس جمهور فرانسه] صحبت کردم. من از هرآنچه او انجام می داد، آگاه بودم.

در حالی که ایران از ابتدا اعلام نمود که ظریف هیچ برنامه ای برای دیدار با مقام های آمریکایی ندارد، ترامپ مدعی شد که این او بوده که نخواسته با ظریف دیدار کند. وی گفت: فکر کردم که خیلی زود است. گفتم نمی خواهم الان دیدار کنیم.

این در حالی است که همین دیروز استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا گفت اگر ظریف بخواهد، رئیس جمهور آمریکا حاضر است بدون قید و شرط با طرف ایرانی دیدار کند.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت هایش، با بیان اینکه او به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست، گفت: ما می خواهیم ایران را دوباره ثروتمند کنیم. بگذاریم اوضاعشان خوب گردد. اگر بخواهند. می توانند هم فقیر باشند.

او بار دیگر ایران را ملت ترور توصیف کرد و گفت اگر ایران می خواهد عظیم تر از گذشته باشد، باید از حمایت از تروریسم دست بردارد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه از پاسخ به سؤالی در خصوص گزارش های منتشرشده مبنی بر اینکه پاریس خواستار آن است که برای صدور نفت ایران معافیت های تحریمی صادر گردد، خودداری کرد.

ادعا شده است که فرانسه طرحی را ارائه نموده است که بر اساس آن، آمریکا باید برای ادامه صادرات نفت ایران در یک دوره زمانی معین معافیت تحریمی صادر کند و ایران نیز بار دیگر به محدودیت های هسته ای مشخص شده در برجام بازگردد.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "اذعان ترامپ به هماهنگی سفر ظریف به فرانسه ، از آنچه مکرون انجام می داد، آگاه بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان ترامپ به هماهنگی سفر ظریف به فرانسه ، از آنچه مکرون انجام می داد، آگاه بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید