استفاده از قطعات معیوب آیفون برای فراوری گوشی های دیگر کار دست فاکسکان داد!

به گزارش وبلاگ بهروز، شنیده ها حاکی از آن است که کارمندان شرکت فاکسکان، یکی از بزرگ ترین شرکت های مونتاژ گوشی های آیفون شرکت اپل ، قطعات معیوب این گوشی ها را دزدیده و آن را به شرکت های دیگر به منظور ساخت گوشی ها و یا آیفون های دیگر می فروشند!

استفاده از قطعات معیوب آیفون برای فراوری گوشی های دیگر کار دست فاکسکان داد!

دسترسی به قطعات اصلی گوشی های آیفون، معضلی است که حتی اگر در کار تعمیرات این گوشی ها باشید هم گریبان شما را خواهد گرفت. اما خب اگر یکی از کارمندان خط فراوری و مونتاژ این گوشی ها باشید، داستان کمی متفاوت خواهد بود! مثلا فاکسکان! شرکتی که بیشترین تعدا آیفون های فروخته شده را مونتاژ می نماید و بیش از یک میلیون کارمند نیز در آن مشغول به کار هستند. اما خب اینطور که به نظر می رسد، بعضی از کارمندان این شرکت از دسترسی ساده به قطعات آیفون سو استفاده نموده و با دزدیدن قطعات معیوب این گوشی ها، سعی در کلاهبرداری و به اصطلاح پر کردن جیب خود داشتند.

به گزارش تایوان نیوز، فاکسکان بلافاصله بعد از باخبر شدن از این ماجرا که کارمندان بخش مدیریت این شرکت با فروش قطعات معیوب آیفون، در حال کلاه برداری بودند، تحقیقات داخلی خود را شروع نموده و فعالیت آن ها را به شدت زیر نظر گرفته است. اینطور که معین شده، کارمندان مشغول در شرکت فاکسکان واقع در شهر ژنگژو (Zhengzhou) کشور چین، سه سال است که قطعات معیوب آیفون ها را جمع نموده و به شرکت تایوانی دیگر فروخته اند و آن شرکت نیز از این قطعات در ساخت آیفون ها و یا دیگر گوشی ها استفاده نموده است.

اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است

این قطعات شامل پنل نمایشگر، شیشه های یاقوت کبود، قاب و … هستند که بیشتر آن ها نیز از گوشی های آیفون 8 و آیفون X گرفته شده اند. در واقع قطعات معیوب در خط مونتاژ محصولات اپل باید به طور کامل از بین بروند که البته این مسئله آمارگیری این قطعات و شمارش تعداد آن ها را کمی سخت می نماید. با این اوصاف گفته می گردد پولی که بعضی از کارمندان کلاه بردار فاکسکان از این راه بدست آوردند، بالغ بر 43 میلیون دلار بوده است!

تاجر تایوانی که در پشت صحنه این عمل غیر قانونی قرار گرفته است گفته:

همچنین نشریات محلی تایوان با استناد بر ایمیل یک شخص آگاه از این ماجرا می گوید زیانی که از بابت این کار به اپل وارد شده، بیش از 3 میلیارد دلار بوده است! این ایمیل مستقیما به تیم کوک، مدیرعامل حال حاضر شرکت اپل، و سپس به تیم بازرسی شرکت فاکسکان ارسال شده که هم اکنون در حال بازرسی و پیگیری این ماجرا هستند.

اینکه آیا اپل واقعا 3 میلیارد دلار ضرر دیده یا خیر معین نیست. اما برای این شرکت، مسلما متحمل شدن چنین ضرری آن هم در این شرایط که قطعات معیوب این شرکت برای ساخت دیگر آیفون ها استفاده شده (گفته می گردد بیش از 300.000 آیفون تقلبی با استفاده از این قطعات معیوب در سراسر جهان به فروش رفته)، کمترین نگرانی را در پی خواهد داشت. در واقع بیشترین مسئله ای که اپل را درگیر خود نموده، اعتبار برند آیفون است که به شدت زیر سوال می رود و اپل قطعا واکنشی جدی به این مسئله نشان خواهد داد.

اپل از طراح سابق چیپست های خود شکایت کرد

چه مدیران ارشد فاکسکان از این قضیه آگاه بوده باشند یا خیر، قطعا نمی توان آن ها را بی تقصیر دانست و اگر تحقیقات به این نتیجه برسد که تعداد قطعات فروخته شده و در نتیجه گوشی های ساخته شده با استفاده از این قطعات بسیار زیاد بوده، قطعا این مسئله عواقب سختی را برای فاکسکان در پی خواهد داشت. باید دید آینده خط مونتاژ گوشی های آیفون در صورت اثبات کلاه برداری فاکسکان چه خواهد شد و چه مجازاتی انتظار فاکسکان را خواهد کشید!

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "استفاده از قطعات معیوب آیفون برای فراوری گوشی های دیگر کار دست فاکسکان داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از قطعات معیوب آیفون برای فراوری گوشی های دیگر کار دست فاکسکان داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید