افزایش 15 درصدی جابه جایی مسافر در البرز

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران/البرز معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: از 25 اسفند 1400 تا سوم فروردین 1401 در مجموع 42 هزار و 633 مسافر در محورهای مواصلاتی البرز جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 15 درصدی داشته است.

افزایش 15 درصدی جابه جایی مسافر در البرز

به گزارش وبلاگ بهروز، میثم قدمی با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهداری از 25 اسفندماه سال 1400 شروع شده است و تا 15 فرورین 1401 ادامه دارد، اظهار کرد: از شروع این طرح، متناسب با سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، اقدامات مناسبی اجرا شده تا مسافران در نهایت ایمنی و سلامت راهی شهر و مقاصد خود شوند.

وی افزود: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا شاهد کاهش محسوس تعداد سفرها به ویژه سفرهای نوروزی بودیم و جابه جایی مسافران به وسیله اتوبوس، سواری و مینی بوس به اندازه قابل توجهی کاهش داشت.

قدمی شرح داد: خوشبختانه سال جاری با کنترل ویروس کرونا و تکمیل واکسیناسیون عمومی، بسیاری از محدودیت ها برداشته و مردم با خیال راحتری برای رفتن به سفرهای نوروزی برنامه ریزی کردند.

وی با اشاره به تحقق پیش بینی های اجرا شده در مورد افزایش قابل توجه تعداد سفرهای نوروزی، اعلام کرد: از 25 اسفند تا سوم فروردین در مجموع 42 هزار و 633 مسافر در محورهای مواصلاتی البرز جابه جاشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 37 هزار و 62 نفر بوده، افزایش 15 درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در نوروز سال جاری کوشش شده برای سهولت بیشتر در جابه جایی مسافران از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل استفاده گردد، گفت: در این ایام حدود 300 دستگاه اتوبوس، 500 دستگاه مینی بوس و400 دستگاه سواری کرایه درقالب 28 شرکت حمل ونقلی به مسافران خدمات رسانی می نمایند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم دزهای واکسن خود را بطور کامل دریافت نموده اند، محدودیت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تقلیل یافته است و در نوروز سال جاری اتوبوس ها با ظرفیت بالاتری پذیرای مسافران هستند که همین باعث شده امکان جابه جایی مسافران بیشتری در هر سرویس ترددی ایجاد گردد.

قدمی ابراز کرد: برای خدمات رسانی بهتر به مسافران، در مسیرهای پرتردد و با توجه به تقاضای سفر بعضا روزانه بین 10 تا 15 سرویس فوق العاده اضافه شده است تا مسافران بدون دغدغه کمبود جایگاه بلیت خود را تهیه نمایند و خوشبختانه با تمهیدات اجرا شده تا به امروز صد درصد تقاضای سفر از استان البرز با حداکثر رضایتمندی پوشش داده شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها برای رصد کیفیت و کمیت خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: علاوه بر کنترل های سیستمی، روزانه بیش از 8 تا 12 گشت تخصصی حمل و نقل، به صورت میدانی شرایط ناوگان را آنالیز و در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی مقتضی در برخورد با متخلفان صورت می گیرد.

این مسئول اعلام کرد: با هماهنگی و همکاری مطلوب شرکت ها و تشکل های صنفی استان، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تا سرانجام تعطیلات نوروزی اندیشیده شده است و در مورد جابه جایی مسافران هیچ دغدغه ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 15 درصدی جابه جایی مسافر در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 15 درصدی جابه جایی مسافر در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید